SME

Rodičia naštartovali trh s PC

Septembrový návrat žiakov do škôl v Európe výrazne zvýšil dopyt po nových počítačoch. Podľa prieskumu trhu agentúry GfK sa počas prvých dvoch septembrových týždňov v niektorých krajinách zvýšil predaj počítačov až o 87 %. Správa je podľa agentúry silným s

foto - epa/everett kennedy brown

ignálom, že sa počítačovému odvetviu darí.

„Očakávali sme pozitívne čísla, ale nič takéto,“ povedal riaditeľ divízie informačných technológií GfK Pascal Bollon. Ceny kupovaných počítačov boli nepatrne nižšie než pred rokom, nárast dopytu sa vysvetľuje najmä záujmom spotrebiteľov o nové, vyspelejšie počítače a laptopy, ktorému v prvej polovici roka predchádzal zvýšený záujem o ploché televízory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Neboli to impulzívne nákupy spôsobené nižšími cenami,“ uviedol Bollon. „Spotrebitelia veľmi rozvážne vyberali počítače s novými prvkami, čo je tiež dobré znamenie pre predajnú sezónu na konci tohto roku,“ dodal. Medzi novými prvkami na trhu dominujú väčšie a jasnejšie obrazovky, tenšie a menšie modely počítačov a ich jednoduchšie a výkonnejšie bezdrôtové pripojenie na internet.

SkryťVypnúť reklamu
foto - ap photo/greg baker

O 87 percent oproti prvým dvom septembrovým týždňom minulého roka vyskočil predaj laptopov v Holandsku. Notebooky vo všeobecnosti vykázali vyšší rast predaja než stolné počítače. Na druhom mieste bolo Taliansko s 85 % a na treťom Veľká Británia s dvojtretinovým medziročným rastom predaja laptopov. Predaj stolných PC najviac vzrástol v Taliansku.

Počítače za rok zlacneli najmä vďaka nižším cenám procesorov a displejov. Agentúra Gartner predpokladá, že tento rok klesnú celosvetové tržby za počítače o 2,5 %, počet predaných kusov sa však zvýši o 10,5 percenta na 234 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 438
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 283
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 520
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 888
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 555
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 373
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 125
SkryťZatvoriť reklamu