
Originálny prístup začína už podaním príbehu. Nielen že nejde cestou dnešných „čajíčkov“, ale zároveň dostanete možnosť vidieť ho z pohľadu dvoch postáv: trocha zbrklého mladíka Billyho a polepšeného pištoľníka reverenda Raya. Ten je zároveň prototypom typického drsného antihrdinu, ktorý na každom kroku rozosieva železo a citáty z Biblie.
Rozdvojenosť príbehu zároveň rozdeľuje aj hrateľnosť. Úrovne s Billym (často tie isté ako pre Raya) kladú dôraz na tichý postup a zakrádanie sa. K dispozícií máte dokonca aj indianajonesovský bič, ktorým môžete útočiť, prípadne s jeho pomocou prekonávať hlavolamy (podobne ako v sérií Lara Croft). Naopak, Ray, aj s pomocou svojho hrudného kovového brnenia, ide na vec priamo. Zbrane sú skvele spracované a vyvážené, a to v spojení s ďalšími vychytávkami robí z akčných sekvencií skvelú zábavu. Naopak, Billyho časti sú pre netrpezlivého hráča trocha zdĺhavé, ale nie je to výrazné negatívum. Inovácia na každom kroku a veľa rôznorodých prostredí na to dajú rýchlo zabudnúť.

Ešte aj takú otrepanú funkciu, akou je spomalenie času, berie Call of Juarez po svojom. Môžete ho síce používať oveľa častejšie ako u konkurencie, no vyžaduje podstatne vyššiu zručnosť a je možný len pri streľbe z revolverov. Podľa toho, ako ich vyťahujete z puzdra, sa hýbe aj zameriavací kríž, takže bez trocha sústredenia nič netrafíte.
Na vysokej úrovni sú aj hardvérové požiadavky, našťastie však oprávnene. Pri plných detailoch ide o skutočnú vizuálnu lahôdku, najmä v exteriéroch či modeloch postáv. Nadpriemerné sú aj zvuky, hudba či dabing. Skvelému hernému zážitku tak nebráni takmer nič. Dúfajme, že Call of Juarez nebude nasledovať osud prakticky najlepšieho akčného titulu roku 2004 Chronicles of Riddick. Tá sa zrejme nijako zvlášť dobre nepredávala, pretože sa skoro dostala do lacných edícií. Možno aj preto sa nový titul už na štart stavia so zaujímavejšou cenou.
www.callofjuarez.com