Princípom ich činnosti je hromadné prezváňanie mobilných telefónov tak, aby používateľ nestihol zodvihnúť. Mobilný telefón ho tak označí ako nezodpovedaný a upozorní na neho na displeji. Nič netušiaci ľudia potom volajú späť volajúcemu, no namiesto neho si na telefónnom čísle vypočujú reklamný odkaz. Tí, ktorí nechtiac na tento fígel naletia si nielenže vypočujú reklamu, ale nadôvažok celý hovor platia z vlastného vrecka a firmu poskytujúcu reklamu to nič nestojí.
Jednoduchý a účinný reklamný trik momentálne vyšetruje Austrálska správa pre komunikáciu a médiá.
Agresívnemu marketingu sa nevyhneme
Už niekoľko rokov zneužívajú neznalosť slovenských zákazníkov rôzne audiotextové firmy a ťahajú z ich vreciek státisíce korún za bezcenné hovory. Preto niet pochýb o tom, že aj k nám skôr či neskôr prídu iné, podobne dômyselné formy obťažovania reklamou.
Zákony na nové spôsoby obťažovania prostredníctvom mobilného telefónu zatiaľ pripravené nie sú, aj keď platný Zákon o reklame na všeobecný zákaz reklamy šírenej prostredníctvom verejnej telefónnej služby pamätá.