
Tento výskum naznačuje, že dopad obľúbeného prehrávača na legálny trh nie je pravdepodobne taký dôrazný, ako veľké nahrávacie štúdiá dúfali. "Tento výskum nijako nekritizuje Apple, ale skôr likviduje mýtus, že vlastníctvo prehrávačov mp3, vrátane iPodov, vedie k nákupom digitálnej hudby," povedal vedúci projektu Mark Mulligan.
Jupiter popri tom zistil, že viac ako 30 percent majiteľov iPodov v Európe si sťahuje hudbu nelegálne a 23 percent kradne video. U majiteľov ostatných digitálnych prehrávačov dosahuje nelegálne sťahovanie podľa rovnakého výskumu asi 35 percent.

Nelegálne sťahovanie digitálnej hudby je fenoménom už veľa rokov. Veľké hudobné štúdiá sú obviňované, že tomuto fenoménu nepriamo napomohli tým, že nedala včas hudbu k dispozícii k sťahovaniu legálne, za realistickú cenu.
Apple ako prvá veľká firma prišla so systémom, ktorý garantuje držiteľom autorských práv, že ich diela nebudú ďalej kopírované, a za to získala súhlas vplyvných spoločností s tým, že zaradili svoje nahrávky do jej internetového obchodu iTunes, kde sú legálne nahrávky a teraz i videá.
Zďaleka nie všetky sú za poplatok a Apple okrem toho čelí obrovskej kritike, že poplatok v USA je výrazne nižší ako poplatok v EU. Minulý mesiac Apple predal prostredníctvom iTunes 200 miliónov skladieb, zatiaľ čo pred rokom to bolo 70 miliónov mesačne.
Jupiter zistil, že teraz má priemerný majiteľ iPodu vo svojom prístroji len asi 20 skladieb, ktoré si kúpil. Ostatné z niekoľkých stoviek, ktoré sa do prístroja vojdú, sú zadarmo, a to ako legálne, tak aj nelegálne.

"Je tu nepochybne veľký potenciál a hudobný priemysel musí tvrdšie pracovať na inovácii," súdi Mulligan. "V boji proti hudbe, ktorá je zadarmo, nevyhráva, a musí sa teda pozrieť na nové možnosti, ako napríklad hudba platená inzerátmi, pružnejšie riadenie digitálnych práv a cena."
Riadenie digitálnych práv je jedným z kľúčových aspektov legálneho obchodu s digitálnou hudbou. Zatiaľ spočíva v pomerne výrazných obmedzeniach, ktoré zabraňujú i tomu, kto si hudbu kúpi, aby s ňou nakladal úplne voľne.
Napríklad hudba zakúpená prostredníctvom iTunes nesmie byť prehrávaná na inom prehrávači ako iPode, i keď smie byť prekopírovaná na CD. I to je predmetom značnej kritiky doterajšieho prístupu veľkých štúdií zo strany milovníkov hudby.