Hra sa snaží napodobiť filmový vtipno-drsný štýl, no veľmi sa jej to nedarí. Autori licencovali iba tvár a hlas Michaela Madsona (Mr. Blonde), ostatní gauneri sú iba napodobneninami tých “skutočných”. Aj keď by nemal byť problém ich rozoznať, niektorí podstúpili v hre výrazný facelift, takže napr. Mr. Brown má od Quentina Tarantina na míle ďaleko. Nie je to až tak podstatné, ale vytvára to dojem lacnej kopírky. Ten podtrhuje aj kvalita predrederovaných filmových sekvencií, ktorá by bola úbohá už pred pár rokmi. A to som sa ešte nezmienil o samotnom technickom spracovaní hry. Aspoň, že sa nič nepokazilo na výbornom soundtracku a že celú hru sprevádzajú tarantinovské hlášky. No myslím, že iba kvôli tomu si ľudia hru nekúpia (Austrálčania dokonca aj keby chceli, hra bola u nich z pre mňa nepochopiteľných príčin zakázaná).
GRAFIKA 4 / 10
Po prvom zapnutí ma čakalo nepríjemné prekvapenie. “Kde som sa to dostal? Kde sakra bol ten portál, čo ma preniesol 5 rokov dozadu?” Vyblednuté farby, rozmazané textúry, polygónmi sa šetrí, kde sa dá a k tomu všetkému si to dovolí ešte aj občas trhať? Nachvíľu som si myslel, že som hru spustil na mojom starom Athlone 750 s Rivou TNT2. “No dobre, veď grafika nie je až taká dôležitá”, povedal som si a zapol v ovládačoch 4xAA a 4xAF. To ma trochu ukludnilo, ale stále som sa divil, že FPS je také nízke. Nikdy nevystúpi nad 25 frameov, engine má totiž zapnutý obmedzovač (načo? aby to bolo ako film?. Naviac nie je vôbec optimalizovaný, najväčšie problémy mu robia dymové efekty, kde dokáže framerate padnúť aj na 15 snímkov za sekundu (na P4 3GHz, 1GB RAM, 7600GT). Šaredý a neoptimalizovaný, to je tá najhoršia kombinácia. V iných hrách sa snažím robiť screenshoty tak, aby ukázali to najlepšie z grafiky, no tu som to robil úplne opačne. Nájdite si chvíľu a pokochajte sa tou nádherou. No nie je to vždy až také hrozné, záleží v akej lokácii sa dej odohráva. Napríklad opustená železničná stanica v misii s Mr. Pinkom sa s prižmúrením jedného oka dá považovať za designovo vydarenú. S interiérmi je to chabé, vyzerajú ako by ich navrhovali súdruhovia z bývalého režimu, všade samá hrana, kocka a kváder. Oveľa krajšia sa mi zdala grafika pri automobilových častiach hry, ale to asi iba preto, že v pohybe som si tie nedostatky nevšimol. Aby som iba nekydal, tak treba povedať, že engine zvláda aj real-time tiene, no tie však majú ešte ďaleko k dokonalosti. Rozmazanie obrazu pri zoome alebo bullet-time, neprirodzené výbuchy, alebo snahu o napodobenie HDR efektov pri vkročení do tmavej miestnosti nebudem ani radšej spomínať. Zase by som iba nakydal. Celé mi to pripomína Enter The Matrix, ten bol tiež podobne odfláknutý. Toto si môžu dovoliť asi iba hry podľa filmov.
INTERFACE 7 / 10
Ovládanie je klasické ako v každej inej 3rd person strielačke, klávesnica má na starosti pohyb postavy a myš mierienie. To je trochu zjednodušené, keďže pravým myšítkom môžete obeť zamerať a ľavým do nej potom hustiť olovo. Zameraním myslím “zamknutie” kamery na cieľ, pohyb gaunera sa potom vzťahuje práve na vybraný subjekt. Primárne týmto spôsobom ovládate ostatné osoby, ktoré podľahli vašim 9 milimetrovým argumentom. Ak sa cieľ vzdal a odhodil zbraň, zameriate ho a myšou navigujete jeho pohyb. Celkom šikovné a jednoduché.
Na ovládanie auta žiadny volant potrebovať nebudete, je to čiste arkádová záležitosť. Dôraz sa kladie na prístupnosť a to je jedine dobre. Síce auto dokáže v skutočnosti nemysliteľné manévre, ale to pri takomto type hry nemá zmysel riešiť.
HRATEĽNOSŤ 6 / 10
“Čo tam po grafike, ide predsa o zábavu, nie? Za to že hra vyzerá hrozne, sa to ešte nemusí hrozne aj hrať”, presviedčal som sám seba. A napodiv, ono to nebolo až také strašné. Spočiatku. Vtelený do Mr. Orangea som sa v treningu naučil pár zaujímavých kúskov, ako odstaviť nepriateľa. Nemusí to byť vždy iba o tom, kto má väčší kvér (ehm, ehm... o čom? - pozn. kordi) a lepšiu mušku, svoju úlohu vedia zohrať aj nervy a hlavne rukojemník, ktorému hrozíte smrťou. Stačí použiť ľubovoľnú obeť ako živý štít a hneď si to páni policajti s tým strieľaním po vašej osobe rozmyslia. A pod nátlakom aj odhodia zbraň a kľaknú si čelom k stene. Keď zachováte chladnú hlavu, môžete takto prejsť celú misiu bez toho, aby ste niekoho zabili. Za odmenu dostanete na jej konci rating Professional. Naopak, ak si vyberiete tú menej mierumilovnú cestu a ostanú po vás jatky, budete označený titulom Psychopat. Prvý spôsob je zo začiatku zaujímavejší a aj keď budete takto postupovať pomalšie, na konci budete mať lepší pocit, že ste to zvládli ako profík. Keď to po čase prestane baviť a vy začnete veci riešiť tvrdším štýlom, zmení sa hra na klasickú strielačku a nepomôže jej ani nemastný-neslaný bullet-time (tu nazvaný bullet festival). Sem tam sa pri prestrelke budete kryť za prekážky, raz za čas niekoho donútite otvoriť dvere alebo trezor a to je asi tak všetko. To po čase prestane baviť tiež, misie sú totiž ľahké a neuveriteľne krátke (viac v časti Náročnosť a Inteligenica).
Paradoxne, niekedy mi prišli intermezzá s automobilmi oveľa zábavnejšie ako akčné časti hry. Nejde iba o to, utiecť dotieravej polícii a nerozmlátiť auto, v každej misii je ešte jeden špeciálny cieľ. Pamätáte ako Mr. Blonde priniesol v kufri zviazaného policajta? Práve jedna misia je o tom, aby počas jazdy z kufra nevyskočil, a tak budete musieť dávať pozor, aby ste príliš nespomalili. Inokedy zase bude treba zneškodniť policajné hliadky, aby vás nevystopovali až ku skladisku. Vrcholom je pasáž, keď sa vás Mr.Brown s krvou v očiach snaží dostať z miesta činu. Obrazovka sa začína na krajoch farbiť na červeno, postupne sa zmenšuje zorné pole a časový limit odpočítava sekundy do straty vedomia vodiča. Nič príjemné, ale z herného hľadiska celkom dobrý nápad. Škoda len, že takých nápadov nebolo viac.
MULTIPLAYER
Žeby polícia vs. gauneri? Nie, tu nie.
ZVUKY 7 / 10
Originálny hlas má síce iba Michael Madsen, ale aj ostatní herci sa snažili a aj keď to nie sú tí z filmu, možno to ani nespoznáte. Určite sa im podarilo napodobiť hlasy lepšie ako vizuálnu stránku charakterov. Najviac si ich užijete počas cestovania autom, tam si totiž, podľa vzoru filmu, rozprávajú gauneri svoje gaunerské historky. Tie sú možno aj vtipné, ale kto má stíhať vyhýbať sa protiidúcim autám a ešte počúvať to ich klábosenie? Úplne najlepšie pôsobí, keď je voz na šrot, naokolo sa prevracajú policajné autá, práve sme utrpeli čelný náraz a niekto tam na zadnom sedadle kľudným hlasom kecá o svojich zážitkoch z vylúpení banky. Úžasné. Na ostatných zvukoch nie je nič neobvyklé, zbrane znejú dobre, ale nič viac. Trochu mi vadila príliš vysoká hlasitosť krokov, keď totiž držíte rukojemníka a chodíte s ním, znie to trochu ako by ste behali na koni.
HUDBA 9 / 10
Hudba je výborná, no nie je to zásluha hry, ale filmu, pretože ide o kompletný originálny soundtrack. Hity ako “Stuck in the middle with you”, pripomínajúci scénu s uchom, vedia vždy potešiť. V aute je rádio, kde si môžete ľubovoľnú skladbu naladiť a spríjemniť si tak úprch pred ochrancami zákona. Gauneri so sebou žiadny discman nenosia a tak počas akčných pasáží budete hudbu počuť iba vtedy, ak sa v leveli nachádza nejaké rádio. Mohla by ale kľudne hrať počas celej misie, pretože tam kde hrá, skvele vylepšuje atmosféru.
NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 3 / 10
Iba 15 kapitol (s úvodom 16), z ktorých akčné časti trvajú v priemere 20 minút a naháňačky v aute okolo piatich, je žalostne málo. A to tých 20 minút ani nemusí vždy platiť. Skúšal som sa cez niektoré misie prestrieľať čistým rambo štýlom a trvalo mi to asi 5 minút. Pritom nepriatelia nie sú vyslovene tupí, dokonca sa často kryjú za prekážky, ale stačí pár dobre mierených rán a je po nich. Naopak, oni vás zasiahnú málokedy, majú problém trafiť aj z úplnej blízkosti. Keď sa kryjete alebo rolujete, ste takmer nezasiahnuteľní. Síce používajú aj viacero typov granátov, ale to by ich najprv museli programátori naučiť hádzať. Kľudne si hodia slzák do steny pred seba a potom sa ním dusia (aj keď... veď sú to policajti, že? :). Keď sa im aj nejakou náhodou podarí dopraviť k vám napr. flashbang, účinok nemá skoro žiadny, obraz sa iba na chvílu zosvetlí a vy bez problémov kosíte ďalej. Proste za celú hru, okrem jedného boja s veľkou presilou, nepríde žiadna výzva, chcelo by to vyššiu obtiažnosť. Na výber je však iba Normal a Easy. Hardcore drtením by sa dala hra prejsť na jedno sústo, normálnym hraním po večeroch vydrží maximálne na 3 dni. A to je za 1149 Sk trochu málo.
ZÁVEREČNÝ VERDIKT 5,0 / 10
Absolútne priemerná hra, ktorú od podpriemeru zachraňuje iba jej meno. Fanúšikom filmu môže pomôcť zaspomínať si na skvelý film a prežiť si ho trochu z iného pohľadu. Škoda, že nejde o budget, pretože spracovaním by do tejto kategŕie zapadla. Takto za veľa peňazí ponúka málo muziky, je strašne krátka, ľahká a technicky odfláknutá.
Autor: Boris Kudlač