Zune s kapacitou 30 gigabytov je odpoveďou Microsoftu na dominanciu značky iPod od konkurenčnej spoločnosti Apple Computer. Presný termín ani cenu Micrososft zatiaľ neuviedol.
Microsoft zároveň spustí prevádzku digitálnej internetovej predajne Zune Marketplace, konkurenta služby iTunes od Apple. Tu si vlastníci prístrojov Zune budú môcť kupovať jednotlivé piesne, alebo si za pevný poplatok sťahovať neobmedzený počet nahrávok.
Prehrávač Zune, vyrábaný japonskou Toshibou, bude vybavený veľkým LCD displejom s uhlopriečkou 7,6 centimetra a jednotlivé prístroje budú môcť vzájomne bezdrôtovo komunikovať. Ich vlastníci si tak budú môcť navzájom posielať pesničky, albumy alebo fotografie - samozrejme bez akýchkoľvek káblov či sprostredkujúceho počítača.
"Digitálna revolúcia v hudbe a zábave práve začína," vyhlásil J. Allard, viceprezident Microsoftu, ktorý má na starosti produkty Zune. Pritom Apple prišiel so svojim iPodom už pred piatimi rokmi a sťahovanie pesničiek z iTunes začal ponúkať v roku 2003.
iPody a služba iTunes sú v segmente prenosného prehrávania a plateného sťahovania hudby svetovými lídrami a podľa pozorovateľov bude pre Microsoft veľmi zložité tento náskok dohnať. iPody kontrolujú približne polovicu svetového trhu digitálnej hudby a v USA viac ako 75 percent. iTunes sa na digitálnom predaji hudby v USA podieľa viac ako 70 percentami, uvádza výskumná firma NPD.
Microsoft sa podľa Allarda bude zatiaľ zameriavať na trh digitálnej hudby a nie na sťahovanie videa. Spoločnosť Apple tento týždeň oznámila, že služba iTunes začne ponúkať popri hudbe aj televízne programy a sťahovanie filmov.