
Spoločnosť Electro World chce počet svojich predajní v trojici stredoeurópskych krajín zvýšiť na 25 a internetový predaj po Českej republike zavedie i v Poľsku a Maďarsku.
"Naše konečné číslo kamenných obchodov (v ČR, Poľsku a Maďarsku) je 25," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Electro World Milan Růžička, podľa ktorého by spoločnosť Electro World mala tohto počtu predajní dosiahnuť v priebehu nasledujúcich štyroch rokoch.
Electro World teraz v ČR prevádzkuje osem obchodov a napríklad v septembri otvorí nový obchod v Plzni. Electro World chce v Česku expandovať i pomocou franšízingu a hľadá obchodníkov, ktorí sa do systému zapoja. Electro World bude pre partnerských obchodníkov zaisťovať veľkoobchodnú i marketingovú činnosť. "V Nórsku franšízing robí približne 40 percent obratu (sesterskej spoločnosti). V Čechách ešte len začíname, takže budeme radi, keď sa podiel franšízingu na obrate bude zo začiatku pohybovať okolo desiatich percent," uviedol Růžička.
Okrem rozšírenia siete kamenných obchodov mieni spoločnosť Electro World investovať i do internetového predaja, ktorý nedávno spustila v Českej republike. "V novembri či decembri sprevádzkujeme internetový obchod v Maďarsku a budúci rok na jar v Poľsku," prehlásil Růžička, podľa ktorého záujem ľudí o internetové nákupy rastie. "Podiel internetového obchodu na obrate Electro Worldu by mal v priebehu dvoch rokov dosiahnuť desiatich percent," podotkol Růžička.
Internetový obchod od minuloročného decembra prevádzkuje tiež sieť obchodov so spotrebnou elektronikou Datart, ktorého vedenie tento rok očakáva v medziročnom porovnaní štvornásobný nárast predaja touto formou. Elektroniku si v internetovom obchode Datart objednalo už približne 10.000 ľudí, ktorí nakupujú hlavne bielu techniku, televízory a počítače. Tržby internetového obchodu Datart napríklad v auguste v porovnaní s minuloročným decembrom vzrástli o 80 percent.
"Stovky ľudí si denne chodí (do internetového obchodu) čítať naše recenzie a články o produktoch, ako sa pri výbere orientovať. Maximálne tak využívame našich skúseností z kamenných predajní, kde tieto informácie podáva odborne školený predavač," povedal ČTK Jiří Matoušek zo spoločnosti Datart. Datart tiež bude rozširovať sieť kamenných obchodov, ktorých má teraz v Českej republike 19. Nové predajne Datart v nasledujúcich týždňoch otvorí v Hradci Králové, Českých Budejoviciach a Prahe-Ruzyni.

Obľuba internetového nakupovania sa v Čechách rýchlo zvyšuje. Experti odhadujú, že Česi v minulom roku minuli za tovar a služby na internete približne desať miliárd Kč, čo bolo o 40 percent viac ako v roku 2004.
Aspoň jeden nákup prostredníctvom internetu podľa prieskumu spoločnosti Factum Invenio už robilo 16 percent obyvateľov ČR starších ako 15 rokov. Pred rokom malo skúsenosť s online nakupovaním 12 percent ľudí. Najčastejšie ľudia na internete nakupujú elektroniku, knihy, hardvér, CD, DVD, oblečenie a domáce spotrebiče.
"Zákazníci kamenných obchodov si často tovar pred nákupom vyberú na internete. Napríklad v Nórsku si v roku 2005 asi 58 percent zákazníkov vybralo výrobok na základe informácií v internetovom obchode a potom si ho kúpili v kamennej predajni," podotkla Anna Rumianová zo spoločnosti Electro World.
Dodala, že ceny tovaru v internetovom obchode spoločnosti Electro World sú v priemere o päť percent nižšie ako v ich kamenných predajniach. Spoločnosť Electro World, ktorej ročný obrat sa pohybuje okolo šiestich miliárd Kč, je súčasťou európskej siete obchodov s elektrotechnikou DSG international. Skupina pôsobí v 26 európskych krajinách a zamestnáva viac ako 40.000 ľudí. Celkový minuloročný obrat všetkých spoločností patriacich do skupiny
DSG international bol 7,072 miliardy libier. V Českej republike, Maďarsku a Poľsku Electro World zamestnáva 1200 ľudí.