SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Sedem predpovedí o budúcnosti herného trhu od EA

Budúcnosť herného trhu je neistá vec. Isté je ale jedno, točí sa v ňom neuveriteľne veľa peňazí. A bude čoraz viac. Práve preto sa o tú budúcnosť všetci zaujímajú. Dnes vám ponúkame 7 téz od vydavateľa Electronic Arts, ktorými sa bude v najbližších rokoch

Tak sa nám koncom leta skutočne začalo prejavovať herné sucho, recenzií je málo, redaktori si užívajú posledné dni voľna a hoci je námetov na preview viacero, veľmi sa do ich písania teraz nik nehrnie. A preto musíme občas články ťahať až z päty... Alebo z rôznych zákutí webu. Dnes vás čaká jeden z takých príspevkov. Ale že by nebol vôbec zaujímavý, to nemôžeme povedať. Pojednáva o budúcnosti herného trhu z pohľadu herného giganta, vydavateľa Electronic Arts. Hoci s viacerými jeho ťahmi práve nesympatizujeme, je natoľko dôležitým „hráčom“, že by nebolo múdre ho opomínať. Budúcnosť herného trhu je totiž zjavne ovplyvnená aj jeho ťahmi. Tu je teda 7 dôležitých bodov, ktorými sa firma bude zaoberať. Nejde samozrejme priamo o „know-how“, ale môžete z nich nabrať inšpiráciu aj vy a uchmatnúť si nejaký kúsok (nevyužiteľnej, ale predsa) informácie pre seba. Nech sa páči, hlavné tézy plánov EA na niekoľko nasledujúcich rokov, ako ich predstavil COO Eletronic Arts (teda chief operating officer, teda šéf oper... no prosto veľký šéf) David Gardner.

1. Ženské hráčstvo: „Keby sme dokázali rozlúsknuť tajomstvo tohto trhu, znamenalo by to miliardy dolárov zisku z predaja navyše každý rok. O trhu ženských hráčok sa vedú diskusie už dlhší čas, ale stále sa nám nepodarilo odhaliť, na akom princípe funguje,“ hovorí Gardner. The Sims je podľa neho jednou z najúspešnejších herných sérií súčasnosti, pričom je najpopulárnejšia u žien do 25 rokov, pretože „je o budovaní vzťahov, nie o rozvíjaní motorickej zručnosti alebo o šklbaní ovládača.“

Skryť Vypnúť reklamu

„Ženy nechcú ružové hry s Paris Hilton alebo Britney Spears nanášajúcimi si make-up,“ hovorí. (No a my muži snáď hej? Tak prečo sa potom také pakoviny robia?) Aj napriek tomu, že teda firma vie, aké veci sa ženám v hrách nepáčia, pripúšťa, že ešte stále nevie, aké presne sa im páčia na dostatočný komerčný úspech. Priznal, že jedným z hlavných momentov neúspechu The Sims Online bol ten, že sa jednoducho nepáčil ženám. Všetko vraj teraz závisí od „kreatívnych tímov, nových experimentov a nových ľudí.“ V rámci „rozlúskavania ženského trhu“ je zaujímavou informáciou ešte to, že z jedenástich interných štúdií vydavateľa EA štyrom šéfujú ženy. „Investície do talentu sú nevyhnutné,“ dodáva Gardner.

2. In-game reklama: „Pochybnosti a debaty sa skončili tento rok. Je to tu, tak sa s tým vyrovnajme. Reklama hrám dodáva vierohodnosť v závislosti od produktu. Nehovorím o štýle amerických televíznych reklám, ktoré neustále prerušujú a kazia zážitok. In-game propagovanie produktov musí byť súčasťou tkaniva. Musí nepozorovane zapadnúť, byť súčasťou väčšieho celku.“

Skryť Vypnúť reklamu

3. Mutli-tasking: (ja som sa to aj snažil nejako opisne prekladať ako „robenie viacerých úloh naraz“ alebo „paralelne vykonávané činnosti“, ale bolo mi povedané, že dnes už tomu každý rozumie a mám to tak nechať. Tak teda Mutli-tasking!) Gardner porovnával statickú činnosť ako pozeranie televízie s myšlienkou interaktivity videohier a zdôraznil, že všetky komunikačné kanály tohto druhu sa postupne snažia nájsť si cestu, ako osloviť novú generáciu multi-tasking médií.
Predpovedal, že zopár hard-core hráčov je predurčených k stále väčšiemu zažieraniu, vnáraniu, potápaniu sa do hier, ale bežný, príležitostný hráč má trochu inú budúcnosť. Práve tento typ hráča - pretože je najprístupnejší a najmasovejší - potrebuje EA osloviť. A to hlavne väčšou flexibilitou hier. „Jedným z príkladov by povedzme mohla byť dĺžka levelov. Pre bežného hráča je prijateľnejšie, keď dosiahne pocit úspechu za hodinku hrania namiesto troch.“

Skryť Vypnúť reklamu

Gardner rozprával aj o tom, ako úspešne sa EA Sports darí integrovať interaktívny obsah ESPN do svojich hier. Napríklad prístup na ESPN.com cez herné rozhranie, alebo dokonca sprístupnenie vysielania ESPN TV cez hry. „Hráči môžu prežívať reálne, skutočné športové dianie prostredníctvom EA Sports prostredia.“

4. Nové talenty: „Nové talenty podstatne skracujú cestu k úspechu. Spisovatelia a umelci z iných médií môžu mať na naše odvetvie obrovský dopad. Študenti z univerzít, ktorí vyrástli s hrami, prinášajú veľké inovácie.“

5. Legislatíva: Gardner predpovedá, že herný priemysle čaká v budúcnosti oveľa viac legislatívnych útokov, hoci viacerým v nedávnej dobe odolal. Toto víťazstvo ale nezastaví vlnu kritiky. Z hľadiska herných výrobcov to znamená, že im pribudla povinnosť „skutočne porozumieť tomu, čo vytvárajú a hlavne vysvetliť to konzumentom a ich rodičom.“ Dodáva: „Väčšina kampaní proti hrám je sponzorovaných politikmi, ktorí vo svojom živote nikdy nič nehrali.“

Skryť Vypnúť reklamu

6. Obsah vytvorený používateľmi: „Vývojári budú čoraz viac povzbudzovať zaraďovanie obsahu vytvoreného samotnými používateľmi.“ Prostredia ako YuoTube alebo MySpace vytvorili úplný „divoký západ“, ale herný priemysel môže poskytnúť kontrolovaný, vlastný, ekonomickým zázemím podporený obsah, ktorý sa vyplatí skúsiť  a ktorý dodá hraniu nový rozmer.“ Na ilustráciu Gardner použil demo Spore. Teda hru, ktorú opísal ako „a massively multi-player single-player game“ práve vďaka možnosti sťahovania výtvorov iných hráčov alebo vďaka možnosti podeliť sa o vaše výtvory s inými.

7. Úloha Veľkej Británie: Trošku odľahčene Gardner dodal, že Británia „môže pomôcť viesť priemysel kreatívnou cestou.“ Na záver si zažartoval, že dobré hry málokedy pochádzajú z dobrých podmienok, a vypichol britský podiel na hernom trhu, akým je séria Tomb Raider či Grand Theft Auto.

Skryť Vypnúť reklamu

No, priznávam, že o také revolučné tézy zasa nešlo, ale iste nebolo úplne odveci dozvedieť sa, o aké body sa chce v budúcnosti opierať herný gigant ako EA. Niektoré nás neprekvapili (hlavne ten product-placing, že?), niektoré už celkom dobre poznáme (napríklad také veci ako fanúšikovské modifikácie a tvorenie in-game obsahu samotnými hráčmi, hoci pán Gardner má s týmto potenciálom pravdepodobne ešte iné plány, inak by o ňom toľko nerozprával), no a niektoré boli vyslovene zaujímavé (aspoň tak na mňa pôsobil ten „ženský trh“). Len dúfajme, že s tým zjednodušovaním, skracovaním a sprístupňovaním hier pre širokú verejnosť to nebudú zas až tak preháňať, lebo pre nás hard-core hráčov to môže mať celkom nepríjemné následky...

Zdroj: businessweek.com

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Porovnanie Slovenska a Maďarska

Občas si nahovárame, že sme na tom s úrovňou demokracie a politickej zodpovednosti lepšie.

Bratislavský Aupark mení majiteľa. Cena prekoná všetky rekordy

Realitný obchod desaťročia je pred finalizáciou.

Ilustračné foto

Koronavírus: Pribudlo ďalších 32 obetí a takmer dvetisíc nakazených (minúta po minúte)

Antigénové testy odhalili ďalších 1 413 osôb s koronavírusom.

Predsedníčka Za ľudí Veronika Remišová.
Komentár Branislava Benčata

Haščák nie je Penta? Nebláznite

Partneri počkali, kým sa boss stiahne potupne.

Neprehliadnite tiež

Kuracie kúsky z pestovaného mäsa od firmy Eat Just. Predaj kultivovaného mäsa schválil ako prvý Singapur.

Najvýznamnejšia vedkyňa, o ktorej ste asi nikdy nepočuli

Spoluzaklada významnú oblasť matematiky.

Podcast Zoom

Zoom: Najkrajší rádioteleskop Arecibo sa už nedá opraviť

Podcastový prehľad noviniek z vedy.

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  9. Nie je to len chlapská záležitosť
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  2. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  3. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  4. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  5. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  6. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  7. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Novinka medzi prefabrikátmi
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 365
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 492
  3. Aká je chémia vôní 13 029
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 627
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 454
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 997
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 634
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 284
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 827
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 7 189