Sedem predpovedí o budúcnosti herného trhu od EA

Budúcnosť herného trhu je neistá vec. Isté je ale jedno, točí sa v ňom neuveriteľne veľa peňazí. A bude čoraz viac. Práve preto sa o tú budúcnosť všetci zaujímajú. Dnes vám ponúkame 7 téz od vydavateľa Electronic Arts, ktorými sa bude v najbližších rokoch

Tak sa nám koncom leta skutočne začalo prejavovať herné sucho, recenzií je málo, redaktori si užívajú posledné dni voľna a hoci je námetov na preview viacero, veľmi sa do ich písania teraz nik nehrnie. A preto musíme občas články ťahať až z päty... Alebo z rôznych zákutí webu. Dnes vás čaká jeden z takých príspevkov. Ale že by nebol vôbec zaujímavý, to nemôžeme povedať. Pojednáva o budúcnosti herného trhu z pohľadu herného giganta, vydavateľa Electronic Arts. Hoci s viacerými jeho ťahmi práve nesympatizujeme, je natoľko dôležitým „hráčom“, že by nebolo múdre ho opomínať. Budúcnosť herného trhu je totiž zjavne ovplyvnená aj jeho ťahmi. Tu je teda 7 dôležitých bodov, ktorými sa firma bude zaoberať. Nejde samozrejme priamo o „know-how“, ale môžete z nich nabrať inšpiráciu aj vy a uchmatnúť si nejaký kúsok (nevyužiteľnej, ale predsa) informácie pre seba. Nech sa páči, hlavné tézy plánov EA na niekoľko nasledujúcich rokov, ako ich predstavil COO Eletronic Arts (teda chief operating officer, teda šéf oper... no prosto veľký šéf) David Gardner.

1. Ženské hráčstvo: „Keby sme dokázali rozlúsknuť tajomstvo tohto trhu, znamenalo by to miliardy dolárov zisku z predaja navyše každý rok. O trhu ženských hráčok sa vedú diskusie už dlhší čas, ale stále sa nám nepodarilo odhaliť, na akom princípe funguje,“ hovorí Gardner. The Sims je podľa neho jednou z najúspešnejších herných sérií súčasnosti, pričom je najpopulárnejšia u žien do 25 rokov, pretože „je o budovaní vzťahov, nie o rozvíjaní motorickej zručnosti alebo o šklbaní ovládača.“

„Ženy nechcú ružové hry s Paris Hilton alebo Britney Spears nanášajúcimi si make-up,“ hovorí. (No a my muži snáď hej? Tak prečo sa potom také pakoviny robia?) Aj napriek tomu, že teda firma vie, aké veci sa ženám v hrách nepáčia, pripúšťa, že ešte stále nevie, aké presne sa im páčia na dostatočný komerčný úspech. Priznal, že jedným z hlavných momentov neúspechu The Sims Online bol ten, že sa jednoducho nepáčil ženám. Všetko vraj teraz závisí od „kreatívnych tímov, nových experimentov a nových ľudí.“ V rámci „rozlúskavania ženského trhu“ je zaujímavou informáciou ešte to, že z jedenástich interných štúdií vydavateľa EA štyrom šéfujú ženy. „Investície do talentu sú nevyhnutné,“ dodáva Gardner.

2. In-game reklama: „Pochybnosti a debaty sa skončili tento rok. Je to tu, tak sa s tým vyrovnajme. Reklama hrám dodáva vierohodnosť v závislosti od produktu. Nehovorím o štýle amerických televíznych reklám, ktoré neustále prerušujú a kazia zážitok. In-game propagovanie produktov musí byť súčasťou tkaniva. Musí nepozorovane zapadnúť, byť súčasťou väčšieho celku.“

3. Mutli-tasking: (ja som sa to aj snažil nejako opisne prekladať ako „robenie viacerých úloh naraz“ alebo „paralelne vykonávané činnosti“, ale bolo mi povedané, že dnes už tomu každý rozumie a mám to tak nechať. Tak teda Mutli-tasking!) Gardner porovnával statickú činnosť ako pozeranie televízie s myšlienkou interaktivity videohier a zdôraznil, že všetky komunikačné kanály tohto druhu sa postupne snažia nájsť si cestu, ako osloviť novú generáciu multi-tasking médií.
Predpovedal, že zopár hard-core hráčov je predurčených k stále väčšiemu zažieraniu, vnáraniu, potápaniu sa do hier, ale bežný, príležitostný hráč má trochu inú budúcnosť. Práve tento typ hráča - pretože je najprístupnejší a najmasovejší - potrebuje EA osloviť. A to hlavne väčšou flexibilitou hier. „Jedným z príkladov by povedzme mohla byť dĺžka levelov. Pre bežného hráča je prijateľnejšie, keď dosiahne pocit úspechu za hodinku hrania namiesto troch.“

Gardner rozprával aj o tom, ako úspešne sa EA Sports darí integrovať interaktívny obsah ESPN do svojich hier. Napríklad prístup na ESPN.com cez herné rozhranie, alebo dokonca sprístupnenie vysielania ESPN TV cez hry. „Hráči môžu prežívať reálne, skutočné športové dianie prostredníctvom EA Sports prostredia.“

4. Nové talenty: „Nové talenty podstatne skracujú cestu k úspechu. Spisovatelia a umelci z iných médií môžu mať na naše odvetvie obrovský dopad. Študenti z univerzít, ktorí vyrástli s hrami, prinášajú veľké inovácie.“

5. Legislatíva: Gardner predpovedá, že herný priemysle čaká v budúcnosti oveľa viac legislatívnych útokov, hoci viacerým v nedávnej dobe odolal. Toto víťazstvo ale nezastaví vlnu kritiky. Z hľadiska herných výrobcov to znamená, že im pribudla povinnosť „skutočne porozumieť tomu, čo vytvárajú a hlavne vysvetliť to konzumentom a ich rodičom.“ Dodáva: „Väčšina kampaní proti hrám je sponzorovaných politikmi, ktorí vo svojom živote nikdy nič nehrali.“

6. Obsah vytvorený používateľmi: „Vývojári budú čoraz viac povzbudzovať zaraďovanie obsahu vytvoreného samotnými používateľmi.“ Prostredia ako YuoTube alebo MySpace vytvorili úplný „divoký západ“, ale herný priemysel môže poskytnúť kontrolovaný, vlastný, ekonomickým zázemím podporený obsah, ktorý sa vyplatí skúsiť  a ktorý dodá hraniu nový rozmer.“ Na ilustráciu Gardner použil demo Spore. Teda hru, ktorú opísal ako „a massively multi-player single-player game“ práve vďaka možnosti sťahovania výtvorov iných hráčov alebo vďaka možnosti podeliť sa o vaše výtvory s inými.

7. Úloha Veľkej Británie: Trošku odľahčene Gardner dodal, že Británia „môže pomôcť viesť priemysel kreatívnou cestou.“ Na záver si zažartoval, že dobré hry málokedy pochádzajú z dobrých podmienok, a vypichol britský podiel na hernom trhu, akým je séria Tomb Raider či Grand Theft Auto.

No, priznávam, že o také revolučné tézy zasa nešlo, ale iste nebolo úplne odveci dozvedieť sa, o aké body sa chce v budúcnosti opierať herný gigant ako EA. Niektoré nás neprekvapili (hlavne ten product-placing, že?), niektoré už celkom dobre poznáme (napríklad také veci ako fanúšikovské modifikácie a tvorenie in-game obsahu samotnými hráčmi, hoci pán Gardner má s týmto potenciálom pravdepodobne ešte iné plány, inak by o ňom toľko nerozprával), no a niektoré boli vyslovene zaujímavé (aspoň tak na mňa pôsobil ten „ženský trh“). Len dúfajme, že s tým zjednodušovaním, skracovaním a sprístupňovaním hier pre širokú verejnosť to nebudú zas až tak preháňať, lebo pre nás hard-core hráčov to môže mať celkom nepríjemné následky...

Zdroj: businessweek.com

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

Vyriešili záhadu slávnych egyptských múmií, pomohla analýza DNA

Múmie dvoch vysokopostavených mužov, ktoré našli v roku 1907, patria k najlepšie zachovaným.

Mnohí si mysleli, že AIDS je zaslúžená lekcia. Zomrela vedkyňa a aktivistka Mathilde Krimová

Bola hlavnou americkou bojovníčkou proti poverám, strachu a predsudkom, ktoré stigmatizovali mnohých ľudí s AIDS.

Hypersonické lietadlo od Boeingu má byť päťkrát rýchlejšie ako zvuk

Na návrhu pracuje aj spoločnosť Lockheed Martin, ktorá vyrobila rekordné SR-71 Blackbird.

OBJEKTÍV

Najmenšia mačka na svete je zároveň aj najlepší zabijak

Dospelé mačky vyzerajú ako mačiatka.

Za šírenie Čiernej smrti môže človek, hovorí provokatívna štúdia

Morová pandémia zabila v polovici 14. storočia viac než tretinu obyvateľov Európy.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 788
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 485
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 349
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 360
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 356
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 167
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 069