ŠÉFKA TÍMU, KTORÝ STVORIL LG CHOCOLATE EXKLUZÍVNE PRE SME

Jin Kim: technológia v mobiloch zmení naše životy oveľa rýchlejšie, ako si dnes dokážeme predstaviť

V mobilnej branži prichádza už len zriedkavo k rozruchu, ktorý by spôsobil dizajn mobilného telefónu. Tento rok sa to podarilo LG s modelom Chocolate.

V mobilnej branži prichádza už len zriedkavo k rozruchu, ktorý by spôsobil dizajn mobilného telefónu. Pred dvomi rokmi napríklad spôsobilo obrovský rozruch uvedenie ultratenkých telefónov Motorola. Tento rok zaznamenal prekvapujúci úspech čierny telefón s magickou červenou dotykovou klávesnicou, ktorému dal kórejský elektronický gigant LG provokujúco sladké meno - Chocolate (čokoláda).
Jin Kim je podpredsedkyňa predstavenstva dizajnového centra spoločnosti LG Electronics. Je na čele vývojárov, ktorí vymysleli koncept populárneho módneho telefónu LG Chocolate. Vyštudovala univerzitu HongIl v Kórei s dôrazom na priemyselný dizajn, získala niekoľko prestížnych ocenení a pravidelne sedáva v porotách dizajnérskych súťaží. Nepatrí však k dizajnérom – teoretikom, sama navrhla niekoľko mobilných telefónov, DVD prehrávač kombinovaný s videom, ale napríklad aj originálny stereoprehrávač.

Koľko ľudí sa zvyčajne podieľa na vývoji mobilného telefónu?
Ústredný tím zvyčajne tvoria štyria dizajnéri, ktorí vedú celý vývoj. Samozrejme, je tu aj množstvo podporných dizajnérov a tímov, ktorí im pomáhajú pri finalizácii dizajnu.

Ako dlho trvá vývoj úplne nového modelu, akým je napríklad LG Chocolate?
Zvyčajne kratšie ako rok, aj keď to samozrejme záleží od konkrétneho modelu. Výrobky sa snažíme vyvíjať najrýchlejšie ako sa dá.

Líši sa vízia, či koncept vývojára od finálnej verzie?
V spoločnosti LG technológia slúži dizajnu, a nie naopak. V rámci nášho podniku dokonca ani nehovoríme „oddelenie výskumu a vývoja“ ale „oddelenie výskumu a dizajnu“.
Samozrejme, sú to predovšetkým naše technologické znalosti vysokej úrovne, ktoré zmenšujú priepasť medzi nápadmi a finálnymi výrobkami. Naši dizajnéri prichádzajú so skvelými nápadmi a naši inžinieri ich premieňajú na skutočnosť. Navrhnutý dizajn dokážeme premeniť na reálny produkt preto, lebo sa nám darí dobre zvládať technológie.

Aké prekážky musí vývojár prekonať, aby sa jeho myšlienka presadila do finálnej verzie telefónu?
Dizajn každého výrobku predstavuje stelesnenie životného štýlu jeho potenciálnych používateľov. To je aj dôvod, prečo by sa dizajnér mal zameriavať na to, ako reálne premietnuť život daného používateľa do navrhovaného produktu. Dizajn by nemal len vyjadrovať nejaký bizarný umelecký nápad. Kľúčom je vždy kreativita. Paradoxne však často platí, že kreatívna povaha samotného dizajnéra je jeho najhorším nepriateľom.

Je to ťažké, presadiť v telefóne nový ovládací prvok, ako je napríklad senzorová klávesnica LG Chocolate?
Odpoveď znie: áno aj nie. Ľudí vždy priťahujú známe veci. Na druhej strane sa však pri nich začnú rýchlo nudiť. Senzorová klávesnica modelu LG Chocolate musela tiež absolvovať skúšobnú dobu z hľadiska jej akceptácie trhom. Teraz sa však táto klávesnica stala trendom na trhu s mobilnými telefónmi.

Telefón ste vymysleli aj vyrobili. Čo nasleduje ďalej? Testujete novinky u používateľov pred tým, než ich uvediete na trh?
Pred a po uvedení nových produktov na trh ich vždy dávame testovať používateľom. Samozrejme, výsledky týchto testov pozorne študujeme, aby sme nabudúce boli schopní vyrobiť ešte lepšie výrobky. Pre LG je to neoceniteľný postup.

Aký vplyv na finálnu verziu telefónu majú napríklad ekonomické kritériá? Máte vopred danú výrobnú cenu telefónu, do ktorej sa musíte zmestiť, alebo vymyslíte telefón, ktorého náklady na výrobu sa optimalizujú dodatočne?
To závisí od konkrétneho prípadu. U niektorých modelov úzko sledujeme aj cieľ v podobe vopred stanovených výrobných nákladov. Ale u väčšiny z našich modelov sa najprv inžinieri snažia naplniť kritéria dizajnu. Spolupracujú s nimi dizajnéri, ktorí im pomáhajú s nachádzaním tých najlepších riešení pre každý model.

Existuje rozdiel medzi vývojom telefónu pre kórejský (ázijský) a európsky trh?
Vo všeobecnosti platí, že ľudí v Ázii viac fascinujú nové funkcie, zatiaľ čo Európania sa viac zaujímajú o štýl. Ale tieto rozdiely sa pomaly strácajú.

Vo svete sa čoraz viac rozširuje trend kopírovania nápadov i dizajnu. Momentálne je LG v spore so Samsungom, ktorý skopíroval dizajn Chocolate v modeli E900. Veľké problémy robia svetovým výrobcom aj čínske fabriky, ktoré vyrábajú falzifikáty. Myslíte si, že je možné v tejto situácii vôbec udržať si prvenstvo, ak na trh uvediete ako prví úplne nový inovatívny produkt?
Áno, rozhodne to možné je. Je tomu tak preto, lebo marketing je o vytvorení odtlačku daného produktu v mysliach zákazníkov. Dnes sa každý snaží nasledovať trend, ktorý začal s modelom LG Chocolate. Na jeho napodobeniny preto hľadíme ako na poctu tomuto modelu.
Ako je tomu aj u všetkých ostatných výrazne úspešných produktov, aj model LG Chocolate je prvým svojho druhu a už sa mu podarilo dosiahnuť odtlačok v mysliach zákazníkov z globálneho hľadiska, čo zase posilnilo pozíciu značky LG aj u všetkých ostatných modelov mobilných telefónov. A práve táto sila značky zabezpečuje trhové prvenstvo.

Majú ešte čo vývojári povedať v čase, keď presadenie úplne nových konceptov na trh stagnuje?
Osudom a povinnosťou každého dizajnéra je rozmýšľať v nekonvenčnom kontexte. Každý trh skôr alebo neskôr dosiahne stav saturácie a začne trpieť nadbytkom nudných výrobkov, ktoré sa navzájom podobajú ako vajce k vajcu. Ak sa tak stane, dizajnér by mal hľadať inšpiráciu niekde mimo daného trhu. Ako príklad môžem uviesť, že v rámci nášho výskumu už nehovoríme o „trendoch v dizajne mobilných telefónov“ ale o „trendoch v oblasti módneho dizajnu“ alebo o „výskume na poli životného štýlu“. Kreativita je o tom, ako vidieť veci z iného uhla pohľadu.

Aký vývoj čaká produktový rad Chocolate? Budete sa zameriavať viac na dizajn, alebo výbavu telefónov?
Bohužiaľ, veľa vám z tohto hľadiska nepoviem, pretože tieto detaily sú stále tajomstvom. Ale náš dizajnovo-orientovaný prístup bude samozrejme pokračovať.

Ako bude podľa vás vyzerať módny telefón o 10 rokov?
Nazdávam sa, že sa veci vyvinú, ako vidíme v sci-fi filmoch. Niekedy naozaj platí, že sú to filmy, ktoré povzbudzujú kreativitu. Môžem vám s určitosťou povedať, že technológia aplikovaná v mobilných telefónoch zmení naše životy oveľa rýchlejšie, ako si to dokážeme dnes predstaviť.

A ako bude vyzerať manažérsky mobil?
Bude kompaktného, minimalistického štýlu s praktickými funkciami, ktoré nebudú nijako výstredné.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov, debatujeme o ňom do omrzenia v čase robotizácie a editovania ľudského genómu, v čase, keď máme šance aj na lepšiu budúcnosť.

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade pracujú.

Neprehliadnite tiež

Vedec z NASA: Či sme vo vesmíre sami, zistíme možno v tomto desaťročí

Vesmírna agentúra objavila planéty podobné Zemi. Môžu mať vodu aj jednoduchý život.

Ukázali nové planéty, ktoré sa podobajú na Zem

Planetárny systém TRAPPIST-1 sa skladá zo siedmych exoplanét.

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  2. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  3. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  4. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  5. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  6. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  7. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  8. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  10. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 494
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 281
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 830
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 688
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 781
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 405
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 173
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 156
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 643

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop