SME

War Front: Turning Point - Druhá svetová trochu inak

Alternatívna história, ako celkom moderný herný námet, prichádza tentokrát v podobe real-time stratégie postavenej na klasických princípoch.

Druhá svetová vojna zas a znova. Do (ne)vyčerpateľnej studnice inšpirácie opäť načreli chamtivé rúčky herných tvorcov, pravdepodobne s ambíciou zaútočiť na pozornosť tých hráčov, ktorým ešte nestačilo. Aby šance splniť plán boli reálnejšie, zamiešali do štandardného real-time (RTS) konceptu za lyžicu historickej alternativity, posypali grafickými finesami, pár rokov povarili a servírovali za horúca. Veru poriadne za horúca.
Bezmála 3,5 gigabajtová pre-beta verzia, ktorá sa nám dostala do rúk, si skutočne pýta ešte trošku vychladnúť a doladiť množstvo nedostatkov, no aspoň si pár mesiacov pred dovarením môžeme čo-to uchlipnúť. Kuchársky tím z Digital Reality dúfa, že War Front: Turning Point sa stane jednou z najkvalitnejších a najchutnejších strategických hier roku 2006. Túžba odvážna, no nie nesplniteľná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

War Front bude v princípe old-schoolová real-time stratégia, kde si budete narýchlo budovať svoju základňu, starať sa o prísun surovín a energie, stavať opevnenie a následne verbovať čo najväčšie vojsko, aby ste ho obratom rozbili na nepriateľskej obrannej línií. Príbeh bude situovaný do časového horizontu Druhej svetovej vojny, avšak poriadne pozmenenej a alternovanej. Rôzne kľúčové udalosti autori pomenili a vznikla z toho riadna historická patlanina, ktorú sami označujú ako kvázi science-fiction. Hitler bol zabitý krátko po začiatku vojny, Nemci po úspešnej okupácii Británie vyvinuli rozsiahlu vedecko-výskumnú infraštruktúru a začali tak technologickú studenú vojnu s Amerikou. Do vzniknutého chaosu sa zamiešali fiktívni hrdinovia – Američan John Lynch a bojovník za lepšie Nemecko Roland Hellmann. Práve oni vás budú príbehom sprevádzať a sami sa taktiež stanú aktívnou súčasťou armády. Sú zároveň jedným z významných herných prvkov a autori ich s hrdosťou prezentujú v PR materiáloch. Skrátka do štandardnej vojenskej real-time stratégie vnáša War Front systém, doteraz frekventovaný najmä vo fantasy hrách – systém hrdinov. Nebude taký komplexný ako napr. v Heroes, no napriek tomu páni Lynch a Hellmann budú mať nejakú-tú možnosť výberu z relatívne širokého repertoáru schopností. Tie sa budú deliť na tzv. aktívne a pasívne. Pasívne budú fungovať nezávisle od vašej vôle a budú konštantne ovplyvňovať chod vašej či nepriateľskej armády. Môžete investovať nazbieranú skúsenosť do vylepšenia útoku či morálky svojich jednotiek, alebo naopak demoralizovať a oslabiť nepriateľskú armádu. Tie aktívne môžete využívať priamo v boji, ich použitie je však trochu na dlhé lakte, keďže v rýchlosti real-time boja málokto s prehľadom klikne na ikonku schopnosti a následne v trme-vrme vyberie vhodný cieľ.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľadom na to, že doba nám pokročila a so starým-známym RTS konceptom by Digital Reality dieru do sveta neurobili, prichádza okrem spomínaného systému hrdinov aj množstvo ďalších obohatení a vychytávok. Za spomenutie stojí slušný fyzikálny model zahŕňajúci realistickú deštrukciu terénu, ktorá môže ľahko ovplyvniť priebeh boja. Fyzika sa bude týkať napríklad aj vrakov rôznych vozidiel, ktoré budete môcť využívať ako prekážky a samozrejmosťou bude plastický terén, na ktorom bude nielen vidno, ale aj cítiť každú deštruktívnu akciu vás alebo vášho nepriateľa.

Zaujímavým spestrením je možnosť skúsiť si „život“ v bunkri z pohľadu prvej osoby. Na vlastné oči budete môcť ostreľovať okoloidúce zásobovacie konvoje či nepriateľské tanky, ale napríklad aj civilné obyvateľstvo vo svojich bezbranných autíčkach. Každému podľa svojho gusta. Efektnosť takejto možnosti je nepopierateľná, no betaverzia zatiaľ žiaľ neukázala žiadny zvlášť významný zmysel. Autori síce tvrdia, že pri strieľaní z bunkra z FPS pohľadu sa účinnosť tohto bunkra zvýši, no je veľmi otázne, či to vyváži fakt, že zvyšných X jednotiek svojej armády budete musieť zanechať bez dohľadu. Spoliehať sa na umelú inteligenciu by bolo, myslím, príliš naivné.
Pri ostatných jednotkách si hru z pohľadu vlastných očí nebudete môcť vychutnať, no autori to čiastočne kompenzovali možnosťou priblíženia kamery do kvázi „3rd person“ pohľadu – z tretej osoby. Betaverzia ma však znova nepresvedčila o význame a potrebe tohto pohľadu, preto obe tieto možnosti považujem iba za drobné, kozmetické doplnky. Ako to bude vo finálnej verzii hry môžeme len hádať, no pravdepodobne k veľkým zmenám v tomto ohľade už nepríde. Väčší vplyv na hru, ako spomínané vizuálne finesy, bude mať počasie. To je nielenže graficky veľmi efektne zvládnuté, no autori sľubujú aj silné ovplyvňovanie postupu vojsk počasím – napríklad búrka môže znemožniť bombardérom vzlietnuť.

SkryťVypnúť reklamu

War Front bude obsahovať dve single-player kampane za Američanov a Nemcov. Postup príbehom bude klasicky lineárny, no v misiach dostanete možnosť voľby – či splniť alebo nesplniť sekundárne úlohy. Kto si chce čo najlepšie zahrať, pravdepodobne nezaváha, a bude plniť ciele rad za radom.
Každá z bojujúcich strán bude mať svoj rozsiahly technologický strom, ktorý budete môcť počas bojov postupne rozvíjať. Autori sľubujú množstvo špeciálnych jednotiek – od viachlavňových tankov, cez neviditeľné bombardéry, až po starých známych mechov – gigantických chodiacich robotov s ľudskou posádkou.
V multiplayerovej hre si budete môcť vyskúšať aj aké to je hrať za Rusov, ktorých tajná technológia bude primárne zameraná na výskum „ľadových“ zbraní. Hovorí sa o tankoch, ktoré efektne zmrazia nepriateľskú jednotku, ktorú stačí potom už len doťuknúť a rozbiť na márne kúsky.

SkryťVypnúť reklamu

Grafické kvality War Frontu sú zjavné z okolitých obrázkov. Beta verzia však v tomto ohľade nebola celkom vyladená, dôsledkom čoho boli skutočne krvavé hardwarové požiadavky. Autori však deklarovali, že hra sa zatiaľ nedá optimalizovať (pri rôznych nastaveniach bol rozdiel +/- 1-2 FPS), a preto to nemôžeme považovať za chybu. Ostáva len dúfať, že plná verzia hry bude hrateľná aj na slabších strojoch – grafika nie je taká oslnivá, aby sa kvôli nej oplatilo investovať do modernejšieho hardwaru.

Digital Reality odviedli kus peknej práce so, zatiaľ, celkom príjemným výsledkom. Veľký kus dolaďovacích prác však ešte ostáva, takže výsledný dojem môže byť podstatne lepší. Myslím, že War Front: Turning Point má predpoklady stať sa úspešnou a zábavnou old-schoolovou stratégiu s množstvom moderných a kde-tu dokonca inovatívnych prvkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 666
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 569
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 282
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 918
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 877
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 677
SkryťZatvoriť reklamu