Druhá úroveň The Dragon-Forsaken Island je omnoho zaujímavejšia a práve v nej sa ukáže sila vášho železa. Dark Messiah je neskutočne ohromným žrútom výkonu, ale úchvatné scenérie stoja za hriech. Minimálnu konfiguráciu sme vám predstavili v správe o uvedení dema (CPU 2.2 GHz, 512 MB RAM, 128 MB graf. karta), avšak jedná sa skutočne o minimum. Ak pomýšľate na priemerné nastavenie grafických detailov, rátajte s omnoho vyššími nárokmi na hardvér. Krása prostredia však stojí za to. Predmety vrhajú tiene meniace sa pri lúčoch fakieľ, na scéne sa neustále niečo hýbe – prach alebo drobný hmyz. Animácie pohybov nemajú žiadnu chybu, reálne ohýbajúce sa končatiny navodzujú skvostný dojem – takto sa človek veľmi ľahko presunie mysľou do fantasy sveta Might and Magic.
Do kamennej pevnosti sa dostanete jednoducho a vo vstupnej hale si zahráte ukážku, prezentovanú na výstave E3. Boj s chladnými zbraňami vám uľahčia vopred pripravené pasce v podobe bodcov, prípadne bremien hompáľajúcich sa zo strany na stranu. V tejto úrovni dostáva hráč k dispozícii okrem krátkeho meča i luk so šípmi a dvojicu dýk. Každá zo zbraní je povahovo iná a vyžaduje iný prístup k ovládaniu. Na meč si zvyknete už v tutoriali, dýky sú rýchle, no miera poškodenia nimi spôsobená nemá až taký účinok ako vo vyššie uvedenom prípade. S lukom si užijete mnoho zábavy – pomocou šípov sa dajú na diaľku pretínať laná, držiace pasce, prípadne zničiť podpera vysunutej drevenej lávke, po ktorej práve prechádza protivník. Nie je nič jednoduchšie, ako nechať protivníka podísť do vašej tesnej blízkosti a „nakopnúť“ ho na bodce alebo vrhnúť do plameňov. Okolie sa aktívne prispôsobuje vášmu vyčíňaniu, čo zahŕňa dostatočne veľkú mieru demolácie.
Netreba však zabudnúť ani na RPG prvky, v hrateľnej demoverzii zastúpené len striedmo, no i tak sme mali možnosť vyskúšať si zadelenie bodov do jednotlivých oblastí, pozostávajúcich nielen z boja, ale i magických schopností. V prvom rade treba upozorniť na jednoduchosť – stačí prideliť bod do vlastnosti, ktorá vám zabezpečí lepšiu prácu s lukom a je to. Nečakajte žiadne podrobné štatistiky, všetko sa sústredí na rýchle a zábavné súboje. No bolo by zas zúfalé myslieť si, že z Dark Messiah of Might & Magic sa stane obyčajná rúbanica. Existuje more možností, ako sa postaviť k hraniu.
Ovládanie je maximálne zjednodušené, dokazuje to aj interface inventáru, neobsahujúci príliš veľké množstvo zložiek. Je však trochu škoda, že po prepnutí sa do inventáru spoločne so zoznamom schopností sa hra nezastaví, ale plynie ďalej. Zmena zbrane sa prevádza jednoduchým točením kolieska myšky. Zvuková stránka je podarená, nepriatelia vykrikujú škriekajú, šomrú, so smrteľným chrochtaním umierajú. Hudobná zložka nebola zastúpená v až tak bohatej miere, ale prezentované melódie mali dostatočný potenciál na vytvorenie epickej atmosféry.
Bez zbytočných rečí – toto demo treba skúsiť. Nedohrali sme ho 10x, neskúsili sme každú možnosť, ktorú hra ponúka (to nás čaká až v noci... hehe – pozn. Slavatar), ale jednoznačne prehlasujeme, že ide o jednu z najlepších ukážok tohto roku. Je náročná na hardvér, ale okúzľujúca krása dostane každého. Je to jednoduchá akcia, ale technika boja má spád. Už teraz sa nevieme dočkať na plnú verziu, ktorá by sa mala objaviť približne o dva mesiace. Je jasné, že kto hru získa, bude zaspávať s úsmevom na perách.