SME

Medzi najcennejšie značky sveta patrí aj Nokia

Na zozname najcennejších značiek sveta, ktorý zostavuje agentúrna skupina Interbrand, dominujú americké koncerny. Najcennejšou značkou bola opätovne Coca-Cola.

Berlín 30. júla (TASR) Na zozname najcennejších značiek sveta, ktorý zostavuje agentúrna skupina Interbrand, dominujú americké koncerny. Najcennejšou značkou bola opätovne Coca-Cola s hodnotou takmer 53 miliárd EUR, v prepočte 2,015 bilióna SKK. Za ňou nasleduje Microsoft, IBM, GE a Intel. Najlepšie mimo americké spoločnosti v prvej desiatke boli Nokia a Toyota.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najlepšou nemeckou značkou je Mercedes, ktorý sa od roku 2003 dostal opäť do Top 10. Oproti minulému roku si polepšil aj jeho konkurent, BMW. Zhodnotením svojej značky o 15 % patrí k firmám, ktorá najviac postúpili nahor. Aj názvy značiek ostatných výrobcov áut sú známe na celom svete. Volkswagen je na 56. mieste, Audo na 74. a Porsche na 80. mieste. K ďalším značkám zastúpeným v rebríčku patrí SAP na 34. mieste, Siemens na 44., Adidas na 71. a Nivea na 99. mieste. Nemecko je opätovne 2. krajinou za USA s najväčším počtom firiem zastúpených v rebríčku.

SkryťVypnúť reklamu

Najdrahšia francúzska značka pochádza z módnej branže - Louis Vuitton s hodnotou 13,9 miliardy EUR. Medzi Top 100 sú ešte značky L'Oréal, Chanel, Danone, Hermes, Hennessy, Cartier a Moet & Chandon.

Dobre obstáli však aj menšie krajiny, ako napr. Švajčiarsko. Najcennejšou švajčiarskou značkou v hodnote 9,9 miliardy EUR zostáva nesporne Nescafé na 23. mieste. Polepšila si banková značka UBS, ktorá zhodnotením o 15 % patrí k tým, ktoré najviac postúpili v rebríčku nahor. Teraz je na 42. mieste a po prvý raz pred farmaceutickým koncernom Novartis, ktorý je na 43. mieste. Postavenie oproti minulému roku si zlepšila aj značka Nestlé, ktorá je teraz na 63. mieste a Rolex na 72. mieste.

Taliansko má v rebríčku 4 značky. Najcennejšou talianskou značkou je Gucci, jej hodnota je 5,7 miliardy EUR. Nasleduje Bulgari, Prada a Armani.

SkryťVypnúť reklamu

Novými spoločnosťami medzi 100 najcennejšími značkami sú luxusná značka automobilky Toyota Lexus na 92. a výrobca oblečenia Burberry na 98. mieste. Z rebríčka vypadol Hertz, ktorý bol vlani na 83. mieste a Heineken, ktorý sa v minulom roku umiestnil na 100. mieste.

Hodnotu svojej značky oproti minuloročnému rebríčku najviac zvýšil internetový koncern Google, ktorého značka zdražela o 46 % na 9,8 miliardy EUR. Starbucks sa zhodnotil o 20 %, eBay a Motorola sa zlepšili každý o 18 %, Hyundai zvýšil hodnotu svojej značky o 17 %. Na druhej strane stratila značka Gap, veľkého amerického obchodníka s oblečením, 22 % svojej hodnoty. V porovnaní s minulým rokom sa výrazne znížila hodnota značky automobilového koncernu Ford o 16 %, fotografického koncernu Kodak o 12 %, výrobcu kečupu Heinz o 10 % a spoločnosti Intel o 9 %.

SkryťVypnúť reklamu

Značky, oceňované v rebríčku, sa vyberali podľa 2 kritérií: Značka sa musí obchodovať aj na najdôležitejších svetových trhoch. Druhou podmienkou boli dostatočne prístupné marketingové a finančné údaje.

Interbrand zverejňuje rebríček 100 najhodnotnejších značiek na celom svete raz za rok. 1. Coca-Cola (nápoje, USA) 52,9 miliardy EUR 2. Microsoft (softvér, USA) 45 miliárd EUR 3. IBM (počítače, USA) 44,4 miliardy EUR 4. General Electric (konglomerát, USA) 38,6 miliardy EUR 5. Intel (počítače, USA) 32,3 miliardy EUR 6. Nokia (mobilné telefóny, Fínsko) 30,1 miliardy EUR 7. Toyota (autá, Japonsko) 27,9 miliardy EUR 8. Disney (zábava, USA) 27,8 miliardy EUR 9. McDonald's (rýchle občerstvenie, USA) 27,5 miliardy EUR 10. Mercedes-Benz (autá, USA) 17,2 miliardy EUR Informoval o tom nemecký denník Die Welt a rakúska agentúra APA.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 38,016 SKK)

5 ivg zll

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 585
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 250
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 142
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 018
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 270
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 866
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 842
SkryťZatvoriť reklamu