Konečne sa nám zjavili nejaké konkrétne informácie o Broken Sword: Angel of Death. A vôbec nie zlé! Odkiaľ sme ich vycucali? Z novo spustenej domovskej stránky, ktorá nás celkom príjemne prekvapila. Tým, že vám zopár informácií sprostredkujeme, vás rozhodne nechceme odradiť od jej návštevy, lebo nejedného fandu iste poteší. Na druhej strane by bol hriech nenapísať aspoň niečo z noviniek a len vás tam odkázať. Takže poďme na to.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Doteraz sa nevedelo, čo názov Angel of Death vlastne predstavoval. Z teaserov sme sa len dozvedeli, že pôjde v hre o nejakú konšpiráciu a že to bude mať niečo s cirkevným podtextom. Už sme sa obávali ďalšieho Da Vinciho kódu a príbehu okolo Ježišovho potomstva. Našťastie ide BS4 trošku ďalej do minulosti a zárodok zápletky nás vracia až do čias Mojžiša. Mystická fiktívna teória v miernom rozpore s tou „originálnou náboženskou“ koketuje v hre s myšlienkou, že Mojžiš nebol žiadnym Božím poslom, ale zdatným alchymistom, ktorý pomocou návodov zo starobylých zvitkov stváral všetky svoje povestné „kúsky“. Jedným z nich bol aj Anjel smrti, ako ho poeticky nazývali starí Egypťania. Šlo o bájny mor, ktorý sa prehnal ulicami egyptského mesta. Mor, ktorý vyhubil mnoho jeho obyvateľov, no nedotkol sa ani jedného Izraelita. Viete si predstaviť, že zbraň fungujúcu na podobnom „národnostnom princípe“ by dnes uvítal nejeden po moci prahnúci človek. Dokonca si môžete predstaviť aj jedného konkrétneho, ktorý v súčasnosti sedí v našej vláde a nerobí Slovensku v zahraničí práve najlepšie PR... Ale dobre, venujme sa hre. Skrátka sa dá domyslieť, že nástroj „zabi všetkých, len týmto sa vyhni“ by bol v tých nesprávnych rukách dosť veľký problém. Tak a presne okolo toho sa bude točiť najnovšie dobrodružstvo Georga Stobbarta, pretože Mojžišova zbraň, respektíve návod, ako ju vytvoriť, nie sú nenávratne stratené v dejinách. Apropo, keď už sme pri tom Georgovi. Po glastonburskom incidente (nejaký ten drak a podobne) to vôbec nemal ľahké. Asi po ročnom vyšetrovaní ho CIA konečne prepustila s oficiálnym dôvodom, že je jeho príbeh výmysel. Neoficiálny dôvod bol prozaickejší, obava z paniky obyvateľstva, keby sa to všetko zverejnilo. George má ale problém vrátiť sa do normálneho života, pretože je na black-listoch. Skrátka mu nechce nikto ponúknuť prácu, iba pochybná spoločnosť Big Bros Bail Bonds, kde prichádza do styku s podradnými živlami, zločincami, mafiánmi a podobne. Asi práve na základe týchto kontaktov narazí na slečnu s menom Anna-Maria Prisa, ktorá toho o Mojžišových kúskoch vie teda dosť... No a celé sa to samozrejme zvrhne v megalomanské svetovládne konšpirácie a ich likvidáciu. Na homepage sa nachádza v sekcii o účinkujúcich postavách aj zopár ďalších mien, z ktorých najviac nás potešilo jedno štvorpísmenkové. Je to Nico. Po tom, čo všetky indície napovedali, že sa v hre nezjaví, je táto správa asi najpozitívnejšou novinkou prinášajúcou veľkú dávku úľavy. O jej osude zatiaľ nevieme nič, samotná stránka sa nám vysmieva len vetou „coming soon“. Každopádne vieme, že na ňu autori nezabudli a že sa dočkáme pokračovania aj jej životného príbehu. Ďalej sa na stránke hovorí o nejakom super „hereckom“ systéme, ktorý nás zblíži s postavami či o novom engine, ktorý poskytne mieru nevídaného detailu. To zatiaľ podľa starších screenov treba brať s rezervou... Ok, na flešku je toho už celkom dosť. Nechal som sa od radosti uniesť... Túto záplavu písmen považujte za poctu starým dobrým dielom série. Miestami to vyzeralo, že BS4 až tak dobre nedopadne, nové infošky nám vliali optimizmu. Oj, možno to nakoniec bude stará dobrá adventurná škola... Tešíme sa!
Zdroj:homepage