
pozemšťanov urobiť večeru.
Spojenie indiánskych legiend a nekompromisného sci-fi je možno miestami pritiahnuté za vlasy, ale pôsobí dostatočne neohrane. Náplň samotnej akcie sa od konkurencie líši začlenením dvoch originálnych prvkov. Indiánske korene dávajú hlavnému hrdinovi možnosť cestovať duchovne mimo svoje fyzické telo. Takto môžete prechádzať cez silové polia a ovládať mechanizmy mimo bežného dosahu. Chýba však častejšie a hlavne variabilnejšie implementovanie týchto trikov.
O niečo viac sa už autori pohrali s gravitačnými zmenami a teleportami. Tie vytvárajú skutočne originálne a nevídané situácie či gigantické logické hádanky. Keď zrazu chodíte po strope miestnosti alebo sa objavíte na povrchu planétky, ktorú ste pred chvíľou obdivovali vo veľkosti modelu, pochopíte o čom je reč.
Zbrojný arzenál síce nepatrí k najbohatším, ale jednotlivé kúsky sú skvele vyvážené a použiteľné počas celej hry. Aj ostrieľaní hráči si teda prídu na svoje. Škoda len, že tí asi dokončia celú hru za menej ako desať hodín a k opakovanému hraniu im bude chýbať motivácia. Napríklad v podobe vyspelejšej umelej inteligencie.
Určite zaujme grafické spracovanie, najmä ak zvážime, že stojí na základoch Doom 3. Ten síce pripomína, ale zároveň posúva výrazne vpred, najmä nápaditým dizajnom úrovní a celkovým umeleckým poňatím. Exteriérmi sa síce stále šetrilo, ale detailné modely a skvelé efekty robia z Prey vizuálnu lahôdku.
Pochváliť musíme aj zvukárov, ale najmä tvorcov hudby. Atmosférické orchestrálne skladby s indiánskymi motívmi budú iste lahodiť každému uchu.
Prey je sviežim vánkom nielen tohto sparného leta, ale aj celého žánru akčných hier. Chýbalo iba málo a mohol z nej byť skutočný víchor. Stačilo len trocha predĺžiť hraciu dobu a viac využiť potenciál originálnych prvkov.