
tak, aby ste sa dokázali ďalej sami rozvíjať.
Miroslav Čulík - autor tejto publikácie - sa zameral na novú českú verziu populárneho grafického softvéru, aby skombinoval predstavenie nových funkcií so základmi používania. Výsledkom je pútavé čítanie plné tipov a nápadov, ktoré oceníte pri tvorbe grafiky pre weby. Práve týmto smerom sa uberá vývoj tohto balíka, ktorý má všestranné použitie.
"Samoštúdium" začína vytvorením prvého dokumentu a základným zorientovaním sa v ponuke a nástrojoch. Naučíte sa vytvárať vektorové objekty pomocou rôznych postupov z ktorých každý sa hodí pre inú príležitosť, odhalíte výhody nástroja "Inteligentné kreslenie", venovať sa budete tvarovým primitívam a osvojíte si tvorbu objektov tak, aby ich veľkosť a umiestnenie zodpovedali presne určeným parametrom.
Keďže grafika sa vyrába na úrovni objektov, dôležité je naučiť sa označovať ich, pracovať s výbermi, umiestňovaním vo vrstvách a meniť zobrazovanie tak, aby ste na obrazovke videli i to, čo je skryté pod inými objektami. Produktivitu zvýšite celoobrazovkovým režimom a nevynecháte ani dôležitú kapitolu o výplniach, ktorými je možné s objektami doslova čarovať. Čaká vás exkurzia svetom farebných modelov a pochopenie práce s textúrami, prechodmi, vzorkami a všetkým dôležitým. Bez povšimnutia nezostanú ani obrysy, ktoré objektom dodávajú správny ráz.
S tvorbou, ale i s úpravami súvisí transformácia a minupulácia s objektami. I keď pre aktívnych používateľov tohto balíka ide o rutinu, záujemcovia zo sveta bitmapovej grafiky musia "dostať do krvi" všetky základné postupy, bez ohľadu na to či manipulujete s celým objektom, alebo iba jeho vektormi.
Dôležitá je i práca s textom a odstavcami, obzvlášť vtedy ak sa rozhodnete pracovať so stĺpcami, delením slov a jednoduchým zalamovaním. Pripočítajte si k tomu použitie efektov, maliarskych techník, import hotových objektov a generovanie výstupu pre tlač, web a dokumentovú prenositeľnosť a máte prehľad o tom, čo vás na stránkach čiernobielej knihy s množstvom grafických schém, obrázkov a náčrtov čaká. Po prečítaní "koncentrátu" vás čaká už len samotná práca v softvéri. Kým niektoré postupy vám zostanú vryté do pamäti, iné si pomocou indexu spätne dohľadáte v knižke, ktorá vám v začiatkoch bude nápomocná. Ak patríte medzi tých, ktorí nevynechajú žiadny list knihy, vo vnútri nájdete i zoznam klávesových skratiek, ktoré vám prácu uľahčia. Niekedy je klávesnica rýchlejšia ako myš...
Názov: Corel DRAW 12 - podrobný průvodce
Autor: Miroslav Čulík
Vydavateľ: Grada
Rok publikovania: 2006
Dostupnosť: http://www.grada.cz/katalog/seznam/coreldraw-12/
Orientačná cena: 303 Sk