Lexis Numérique je francúzske štúdio (kto by to bol povedal, že?), ktoré v súčasnosti pracuje na dvoch zaujímavých adventurkách. Prvou je Evidence: The Last Ritual, pokračovanie projektu In Memoriam (hľadanie dôkazov na internete, vypisovanie mailov... iste si spomínate, celkom originálna vec). Druhou, o ktorej si povieme dnes viac, je Experience112. A hneď na úvod treba povedať, že pôsobí veľmi atraktívne, pretože nás hráčov stavia do celkom neobvyklej pozície. Vec sa má tak, že jedna deva s menom Lea je uväznená v starom vraku lode. A k tomu je na tom ešte evidentne dosť zle po zdravotnej stránke. Je prirodzené, že sa musí dostať von. Vtip je ale v tom, že nebudeme ovládať ju, ale iného človeka, ktorý jej pomáha z high-tech kontrolnej miestnosti. V nej má k dispozícii mapy a rôzne informácie, ale hlavne možnosť otvárať dvere, prepínať mechanizmy, spúšťať elektrické obvody, ovládať vodné toky v potrubiach a podobne. Vďaka komplexnému kamerovému systému hráč presne vidí, kde sa dievča nachádza, a stáva sa tak jej predĺženými očami aj ušami. Zaujímavým prvkom bude aj nutnosť udržiavať si dôveru Ley, ktorá môže o našich zámeroch začať pochybovať, keď ju budeme sledovať i v momentoch, kedy to nie je veľmi vhodné (nechám na predstavivosti každého z vás, ktoré to sú). Každopádne si musíme zvyknúť na to, že Lea nás nebude počúvať na slovo, že sa veľakrát bude riadiť svojimi vlastnými pocitmi a myšlienkami. Práve preto, aby sme mali na jej konanie čo najväčší vplyv, je potrebné udržiavať si jej dôveru. Prekvapivým môže byť zistenie, že Lea nemôže zomrieť, čo je dobrovoľné rozhodnutie dizajnérov. Vraj by to hráčov frustrovalo a veľakrát by mohol nastať stav, v ktorom by pykali za chyby AI. Lea si však môže nepríjemne ublížiť alebo napríklad stratiť vedomie, a práve vďaka vzťahu, ktorý by sme k nej mali my hráči nadobudnúť, tvorcovia predpokladajú, že týmto situáciám budeme chcieť prirodzene predísť. V úzadí nebude ani príbeh. Hoci sa spočiatku nazdávame, že dve zainteresované postavy sa nepoznajú, nie je to pravda. Postupne totiž zistíme, že ich osudy sú prepojené vďaka experimentu, ktorý prebiehal na onej tajomnej lodi. Vďaka prístupu k archívom siahajúcim do roku 1970 teda môžeme zistiť, ako sa veci vlastne majú (aj keď zaujímavosťou je, že niektoré úlohy týkajúce sa vzťahu budú nepovinné). Na prvý pohľad vidno, že hra prináša mnoho originálnych prvkov, s ktorými sa len tak v klasických adventurkách nestretneme. Nadšene tlieskame a dúfame, že to na monitore bude vyzerať rovnako dobre ako na papieri (inak to je fatálny blud, lebo tento text je tiež na monitore, ale viete, čo myslím...). Ako hra bude vyzerať, si môžete spraviť predstavu z prvých screenov s nálepkou work in progress. Doraziť by mala začiatkom budúceho roka.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: Adventure Gamers