Star Trek Legacy - trekkies a trekkers, pripravte sa!

Od roku 1987 sme sa prvý krát dostali do obdobia, kedy sa nenatáča žiadny diel seriálu z prostredia Star Trek. Sú to už myslím tri či štyri roky, čo vyšla nejaká väčšia hra na základe tohto fenomenálneho seriálu. Absolútne sucho, trekkies umierajú v agóni

i alebo prechádzajú k iným sci-fi (Star Gate rulez - pozn. kordi). Srdce pravého fanúšika však ožilo pred mnohými dňami, keď Bethesda Softworks oznámila, že kupuje práva na Star Trek... na všetky Star Treky. Absolútny šok a neopísateľná radosť. Bethesda a Star Trek? To napovedalo o mnohom, no predovšetkým o veľkej kvalite. Po určitom období sa všetok ujasnilo, Bethesda nebude star trek hry vyvíjať, bude ich však distribuovať. Jednou z prvých by mal byť práve Star Trek Legacy, ktorý má na starosti tým ľudí z Mad Doc Software, známych napríklad hrami Star Trek Armada 2 či Empire Earth 2. Informácií ohľadom tohto nového prírastku do Star Trek rodiny je už pomerne dosť, takže vám môžeme konečne opísať ako bude hra vyzerať a o čo v nej pôjde.

Ako som už spomínal Bethesda zakúpila práva na všetky Star Treky, ktoré boli kedy natočené a Legacy z toho bude ťažiť najviac ako sa len dá. Príbeh sa začne v období pred založením federácie, v období kedy boli ľudia ešte pod dohľadom Vulkáncov a prvý krát sa vydali objavovať tajomstvá vesmíru. Úvodné misie teda budú z prostredia seriálu Star Trek: Enterprise, v hlavnej úlohe s kapitánom Archerom. Po splnení všetkých misií, hra plynule prejde do ďalšej epochy, tento krát založenej na Star Trek: The Original Series. Tú by ste mali všetci veľmi dôverne poznať pretože je to obdobie slávneho kapitána Kirka. Posledná časť hry bude zachytávať udalosti novej generácie (Star Trek: The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager), ktorá je asi najznámejšia a najobľúbenejšia medzi fanúšikmi tohto fenoménu.

Letom svetom Star Treku

Star Trek: The Original Series
Natáčané: 1966 – 1969
Odohráva sa: 2265 – 2269

Prvý seriál z prostredia Star Treku, fenomén 60tych rokov, na ktorý si budú ľudia pamätať ešte niekoľko desaťročí. Tu sa to všetko začalo, slávna posádka pod velením kapitána Kirka sa vydáva na svoju päťročnú misiu s cieľom preskúmavať vesmír a objavovať nové formy života a nové civilizácie. Hlavné úlohy hrajú hlavne vedecký dôstojník Spock či inžinier Scotty a v neposlednom rade aj vesmírna loď NCC-1701-A Enterprise.

Star Trek: The Next Generation
Natáčané: 1987 – 1994
Odohráva sa: 2364 – 2370

Na konci 80-tych rokov sa ľudia z filmového priemyslu pokúsili oživiť starú legendu, no to čo sa im podarilo vtedy, určite nečakali. Nová Generácia sa stala absolútne najúspešnejšou zo všetkých Star Trekov a pravdepodobne aj najúspešnejším sci-fi seriálom všetkých čias. Slávna posádka lode NCC-1701-D (neskôr po jej zničení aj E) na čele s kapitánom francúzskeho pôvodu Jeanom Lucom Picardom sa opäť vydáva tam, kam sa ešte žiadny človek nevydal.

Star Trek: Deep Space Nine
Natáčané: 1993 – 1999
Odohráva sa: 2369 – 2375

Tesne pred skončením Novej Generácie autori preniesli príbehy Star Treku na vesmírnu stanicu s názvom Deep Space Nine, ktorá sa nachádza vedľa červej diery, vedúcej do vzdialeného gama kvadrantu. Afroamerický kapitán Benjamin Sisko po svojom nástupe na post veliteľa tejto stanice musí čeliť najväčšej hrozbe akú federácia kedy zažila, veľkej ríši s názvom Dominion. Ústrednou zápletkou tohto seriálu je preto vojna medzi spojenými silami Federácie, Klingonov a Romulánov proti spomínanému Dominionu.

Star Trek: Voyager
Natáčané: 1995 – 2001
Odohráva sa: 2371 – 2378

Stratený v delta kvadrante, na opačnom konci galaxie, 70 000 svetelných rokov od planéty Zem sa posádka vesmírnej lodi Voyager vydáva na cestu domov. Pod velením kapitánky Kathryn Janeway musí posádka čeliť nástrahám nebezpečnej časti galaxie, ktorú obývajú obávaný borgovia. Tí sa stanú najväčším dejovým ťahákom tohto seriálu a v konečnom dôsledku to budú kyborgovia, vďaka ktorým sa Voyager vráti do alfa kvadrantu.

Star Trek: Enterprise
Natáčané: 2001 – 2005
Odohráva sa: 2151 – 2161

Najnovší zo seriálov s nálepkou Star Trek a na dlhú dobu pravdepodobne aj posledný. Dej sa odohráva ešte pred vznikom federácie. Ľudia hrajú len malú rolu vo vývoji galaxie, no v konečnom dôsledku to budú oni, kto zjednotí všetky rasy vo svojom okolí pod vlajkou mieru. Každá séria tohto seriálu sa točí okolo úplne inej dejovej línie, no najvýraznejšie sú najmä vojna s rasou Xindi, ktorá má v úmysle zničiť planétu Zem a studená vojna v čase, v ktorej frakcie vysielajú svojich agentov do minulosti, aby upravili beh dejín v ich prospech.

Fakt, že hra zachytí kompletnú históriu Star Treku vám môže napovedať, že v hre zazrieme množstvá rôznych lodí. Je to pravda, autori nám sľubujú viac než 60 rôznych modelov, dokonca si na vývoj pozvali popredných dizajnérov okolo Star Treku, na čele so známym Rickom Knoxom. Lode budú disponovať počtom polygónov v rozmedzí od 5 000 do 10 000 a všetky budú mať kompletný fyzikálny model. Budú sa teda ničiť presne v miestach v ktorých ich zasiahnete, čo by ste dokonca mali využívať počas boja. Okrem toho vývojári sľubujú realistický fyzikálny model pohybu vo vesmíre. Loď, ktorej zničíte impulzné motory, sa teda bude len bezvládne kĺzať vesmírom, tak ako by to robila aj v skutočnosti. Teda čisto teoreticky, nikto ešte do vesmíru loď podobných rozmerov nevyslal.

Mad Doc Software už má za sebou nejaké tie hry, najnovšou z nich je práve Empire Earth 2, čo by mohlo napovedať, že autori využijú modifikovaný engine tejto hry. Opak je však pravdou. Legacy pobeží na komplet novom engine, ktorý je vo vývoji už od roku 2002 a keďže je hra vyvíjaná aj pre Xbox360, bude grafické spracovanie na veľmi vysokej úrovni. Lode budú detailne osvetlené, už len jednotlivé kajuty budú samostatným zdrojom svetla. V Star Trek Legacy stretnete kompletne vymodelované hmloviny, asteroidy, planéty, hviezdy alebo iné vesmírne úkazy, a čo je najhlavnejšie, jednotlivé hviezdne systémy budú kompletné, s plným počtom planét a iných telies, ktoré pod ne spadajú.

O čo konkrétne vlastne v hre pôjde? Do akého žánru by sa dala zaradiť? Podľa slov autorov pôjde predovšetkým o realtimovú stratégiu, ktorá však bude obohatená o prvky akčnej hry a v neposlednom rade bude mať aj čo to z RPGčiek. Budete teda veliť skupinke vesmírnych lodí, ktorým budete zadávať príkazy k útoku, obrane atď. Mimo to budete môcť meniť ich nastavenia, teda také klasické star trekovské, ako napríklad energia do zbraní, motorov, štítov a podobne. Najzaujímavejšie však je, že sa budete môcť kedykoľvek prepnúť do jednej z lodí vašej flotily a ovládať ju priamo. Autori však vravia, že nepôjde o žiadny zložitý simulátor, celá hra sa bude niesť teda skôr v akomsi jednoduchšom duchu. Ak sa pustíte do pilotovania lodi, pôjde teda o skôr o jednoduchú strieľačku než simulátor. Napriek tomu budete mať k dispozícii základne možnosti - zapnúť trakčný lúč, maskovanie či spomínané rošády z energiou.

V singleplayeri budete môcť hrať výhradne za federáciu, za ktorú budete viesť vojnu a snažiť sa ju pochopiteľne vyhrať. Počas jednotlivých misií budete zbierať command pointy, čo bude vaša jediná surovina. Napríklad splníte niektoré sekundárne úlohy, obsadíte nejakú planétu navyše, či zničíte viac klingonských lodí a už máte o command pointy postarané. Tie budete môcť využívať na vylepšovanie lodí, konkrétne ich zbraňových systémov, čo bude mať za následok väčší dostrel a rýchlejšie nabíjanie. Vylepšené štíty budú môcť vydržať viac paľby a počas pokoja sa im zase budú rýchlejšie dobíjať. Okrem vylepšovania klasických systémov, budete môcť kupovať nové špeciálne zbrane, lepších kapitánov a podobne.

Posádka a kapitáni budú hrať v Legacy taktiež veľmi dôležitú úlohu. Bojom budú získavať skúsenosti, čím sa im budú zlepšovať ich vlastnosti. Posádku si so sebou budete prenášať loď od lode, takže pôjde o akýsi váš vlastný charakter. Naopak kapitáni budú samostatný a budete ich môcť na jednotlivé lode prideľovať, len dúfajme, že sa objavia aj niektorí starí známi ako napríklad Picard, Kirk či Sisko. No myslím, že by to nebola Star Trek hra, keby sa nejaká známa tvár v hre neobjavila.

Veľmi dôležitou vecou je, že autori sa rozhodli urobiť z hry naozajstnú vesmírnu stratégiu/akciu. Priestor bude teda plne 3D a bude to môcť využívať ako počas velenia flotily tak aj počas riadenia samostatnej lodi. Ovládanie by pri tom malo byť jednoduché a intuitívne.

Veľmi silnou stránkou hry, by podľa slov autorov mal byť multiplayer. V tom si už budete môcť vyskúšať aj Klingonov, Romulánov alebo Borgov. Autori okrem toho sľubujú jednu tajnú rasu, o ktorej zatiaľ nechcú nič hovoriť. V multiplayeri si vyskúšate klasický deathmatch či kooperatívny mód. Na viac sa pripravte na špeciálny mód Tug of War, v ktorom budete prechádzať série bitiek a zbierať v nich command pointy. Takže bude záležať od úsilia každého hráča koľko ich získa a akú pozíciu si vypracuje do ďalšej bitky. Pre Xbox je pripravený aj online systém ukladania výsledkov prostredníctvom služby Xbox Live. Takže budete mať prehľad o svojich úspechoch či neúspechoch a hlavne o svojej hodnosti vo hviezdnej flotile. Dúfam, že niečo podobné sa nájde aj pre nás, pécéčkárov.

Star Trek Legacy je momentálne v pre-alpha štádiu a je už viac menej hrateľná so všetkými svojimi prvkami. Autori by to teda mohli stihnúť do plánovaného dátumu vydania, ktorý je stanovený niekedy na september. To sa približne kryje so 40 výročím Star Treku ako takého, že by premyslený marketingový ťah? V každom prípade sa po dlhej dobe dočkáme poriadnej Star Trek hry, z ktorej si oslintáme svoje červené uniformy (ale inak sme všetci normálni, všakže... motoryyyyy - pozn. kordi), na ktoré nám v skrini už dlho padá prach. Znova sa vydáme tam, kam ešte žiadny človek nevkročil...

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre

Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú.

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

Gates: Ctrl-Alt-Del bola chyba, malo to byť špeciálne tlačidlo

Dnes už túto kombináciu používajú viac v podnikoch ako domácnostiach, kedysi krotila počítače.

Kone nám tisícky rokov uľahčujú život. Svoju silu si neuvedomujú

Splašený kôň môže človeku ublížiť, ak urobí nečakaný skok alebo vyhodí kopytami, nerobí to však schválne. Kone totiž nie sú agresívne.

Biometriu chcú už aj supermarkety

Ukážete prst a odchádzate s nákupom. Bez toho, aby sa ktokoľvek zaujímal o vaše odtlačky.

6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba