i alebo prechádzajú k iným sci-fi (Star Gate rulez - pozn. kordi). Srdce pravého fanúšika však ožilo pred mnohými dňami, keď Bethesda Softworks oznámila, že kupuje práva na Star Trek... na všetky Star Treky. Absolútny šok a neopísateľná radosť. Bethesda a Star Trek? To napovedalo o mnohom, no predovšetkým o veľkej kvalite. Po určitom období sa všetok ujasnilo, Bethesda nebude star trek hry vyvíjať, bude ich však distribuovať. Jednou z prvých by mal byť práve Star Trek Legacy, ktorý má na starosti tým ľudí z Mad Doc Software, známych napríklad hrami Star Trek Armada 2 či Empire Earth 2. Informácií ohľadom tohto nového prírastku do Star Trek rodiny je už pomerne dosť, takže vám môžeme konečne opísať ako bude hra vyzerať a o čo v nej pôjde.
Ako som už spomínal Bethesda zakúpila práva na všetky Star Treky, ktoré boli kedy natočené a Legacy z toho bude ťažiť najviac ako sa len dá. Príbeh sa začne v období pred založením federácie, v období kedy boli ľudia ešte pod dohľadom Vulkáncov a prvý krát sa vydali objavovať tajomstvá vesmíru. Úvodné misie teda budú z prostredia seriálu Star Trek: Enterprise, v hlavnej úlohe s kapitánom Archerom. Po splnení všetkých misií, hra plynule prejde do ďalšej epochy, tento krát založenej na Star Trek: The Original Series. Tú by ste mali všetci veľmi dôverne poznať pretože je to obdobie slávneho kapitána Kirka. Posledná časť hry bude zachytávať udalosti novej generácie (Star Trek: The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager), ktorá je asi najznámejšia a najobľúbenejšia medzi fanúšikmi tohto fenoménu.
Letom svetom Star Treku Star Trek: The Original Series Star Trek: The Next Generation Star Trek: Deep Space Nine Star Trek: Voyager |
Fakt, že hra zachytí kompletnú históriu Star Treku vám môže napovedať, že v hre zazrieme množstvá rôznych lodí. Je to pravda, autori nám sľubujú viac než 60 rôznych modelov, dokonca si na vývoj pozvali popredných dizajnérov okolo Star Treku, na čele so známym Rickom Knoxom. Lode budú disponovať počtom polygónov v rozmedzí od 5 000 do 10 000 a všetky budú mať kompletný fyzikálny model. Budú sa teda ničiť presne v miestach v ktorých ich zasiahnete, čo by ste dokonca mali využívať počas boja. Okrem toho vývojári sľubujú realistický fyzikálny model pohybu vo vesmíre. Loď, ktorej zničíte impulzné motory, sa teda bude len bezvládne kĺzať vesmírom, tak ako by to robila aj v skutočnosti. Teda čisto teoreticky, nikto ešte do vesmíru loď podobných rozmerov nevyslal.
Mad Doc Software už má za sebou nejaké tie hry, najnovšou z nich je práve Empire Earth 2, čo by mohlo napovedať, že autori využijú modifikovaný engine tejto hry. Opak je však pravdou. Legacy pobeží na komplet novom engine, ktorý je vo vývoji už od roku 2002 a keďže je hra vyvíjaná aj pre Xbox360, bude grafické spracovanie na veľmi vysokej úrovni. Lode budú detailne osvetlené, už len jednotlivé kajuty budú samostatným zdrojom svetla. V Star Trek Legacy stretnete kompletne vymodelované hmloviny, asteroidy, planéty, hviezdy alebo iné vesmírne úkazy, a čo je najhlavnejšie, jednotlivé hviezdne systémy budú kompletné, s plným počtom planét a iných telies, ktoré pod ne spadajú.
O čo konkrétne vlastne v hre pôjde? Do akého žánru by sa dala zaradiť? Podľa slov autorov pôjde predovšetkým o realtimovú stratégiu, ktorá však bude obohatená o prvky akčnej hry a v neposlednom rade bude mať aj čo to z RPGčiek. Budete teda veliť skupinke vesmírnych lodí, ktorým budete zadávať príkazy k útoku, obrane atď. Mimo to budete môcť meniť ich nastavenia, teda také klasické star trekovské, ako napríklad energia do zbraní, motorov, štítov a podobne. Najzaujímavejšie však je, že sa budete môcť kedykoľvek prepnúť do jednej z lodí vašej flotily a ovládať ju priamo. Autori však vravia, že nepôjde o žiadny zložitý simulátor, celá hra sa bude niesť teda skôr v akomsi jednoduchšom duchu. Ak sa pustíte do pilotovania lodi, pôjde teda o skôr o jednoduchú strieľačku než simulátor. Napriek tomu budete mať k dispozícii základne možnosti - zapnúť trakčný lúč, maskovanie či spomínané rošády z energiou.
V singleplayeri budete môcť hrať výhradne za federáciu, za ktorú budete viesť vojnu a snažiť sa ju pochopiteľne vyhrať. Počas jednotlivých misií budete zbierať command pointy, čo bude vaša jediná surovina. Napríklad splníte niektoré sekundárne úlohy, obsadíte nejakú planétu navyše, či zničíte viac klingonských lodí a už máte o command pointy postarané. Tie budete môcť využívať na vylepšovanie lodí, konkrétne ich zbraňových systémov, čo bude mať za následok väčší dostrel a rýchlejšie nabíjanie. Vylepšené štíty budú môcť vydržať viac paľby a počas pokoja sa im zase budú rýchlejšie dobíjať. Okrem vylepšovania klasických systémov, budete môcť kupovať nové špeciálne zbrane, lepších kapitánov a podobne.
Posádka a kapitáni budú hrať v Legacy taktiež veľmi dôležitú úlohu. Bojom budú získavať skúsenosti, čím sa im budú zlepšovať ich vlastnosti. Posádku si so sebou budete prenášať loď od lode, takže pôjde o akýsi váš vlastný charakter. Naopak kapitáni budú samostatný a budete ich môcť na jednotlivé lode prideľovať, len dúfajme, že sa objavia aj niektorí starí známi ako napríklad Picard, Kirk či Sisko. No myslím, že by to nebola Star Trek hra, keby sa nejaká známa tvár v hre neobjavila.
Veľmi dôležitou vecou je, že autori sa rozhodli urobiť z hry naozajstnú vesmírnu stratégiu/akciu. Priestor bude teda plne 3D a bude to môcť využívať ako počas velenia flotily tak aj počas riadenia samostatnej lodi. Ovládanie by pri tom malo byť jednoduché a intuitívne.
Veľmi silnou stránkou hry, by podľa slov autorov mal byť multiplayer. V tom si už budete môcť vyskúšať aj Klingonov, Romulánov alebo Borgov. Autori okrem toho sľubujú jednu tajnú rasu, o ktorej zatiaľ nechcú nič hovoriť. V multiplayeri si vyskúšate klasický deathmatch či kooperatívny mód. Na viac sa pripravte na špeciálny mód Tug of War, v ktorom budete prechádzať série bitiek a zbierať v nich command pointy. Takže bude záležať od úsilia každého hráča koľko ich získa a akú pozíciu si vypracuje do ďalšej bitky. Pre Xbox je pripravený aj online systém ukladania výsledkov prostredníctvom služby Xbox Live. Takže budete mať prehľad o svojich úspechoch či neúspechoch a hlavne o svojej hodnosti vo hviezdnej flotile. Dúfam, že niečo podobné sa nájde aj pre nás, pécéčkárov.
Star Trek Legacy je momentálne v pre-alpha štádiu a je už viac menej hrateľná so všetkými svojimi prvkami. Autori by to teda mohli stihnúť do plánovaného dátumu vydania, ktorý je stanovený niekedy na september. To sa približne kryje so 40 výročím Star Treku ako takého, že by premyslený marketingový ťah? V každom prípade sa po dlhej dobe dočkáme poriadnej Star Trek hry, z ktorej si oslintáme svoje červené uniformy (ale inak sme všetci normálni, všakže... motoryyyyy - pozn. kordi), na ktoré nám v skrini už dlho padá prach. Znova sa vydáme tam, kam ešte žiadny človek nevkročil...