SiN Episodes: Emergence vás prenesie tesne za udalosti z pôvodnej hry s názvom Sin. Ten však po dejovej stránke za veľa nestál, takže nebuďte smutní, ak si z neho nič nepamätáte. Za veľa nestojí ani dej prvého dielu nášho nového seriálu, predsa len ide o čistokrvnú akčnú hru v ktorej autori jednoznačne vsadili na iné karty. Zobudíte sa so štvorkami nad hlavou, vypočujete si klasický rozhovor dvoch zločineckých géniov a už utekáte pred nepriateľmi. Dôležité je, že vaše meno je Blade, a tá ryšavá kočka, ktorá vám svojimi vnadami bude spríjemňovať hon na bizarné zločinecké duo sa volá Jessica Cannon. V pilotnej epizóde sa toho z celkového príbehu veľa nedozviete, všetko sa vlečie pomaly. Predsa len ide len o prvý diel z mnohých, pevne však verím, že autori s niečím fakt originálnym ešte prídu. Určite by som to na ich mieste spravil.
Aj keď Emergence obsahuje len tri zbrane, neznamená to až takú tragédiu, ako by sa isto zdalo. Magnum, známy z pôvodného Sinu, dopĺňajú brokovnica a samopal. Vskutku „originálnu“ trojku však zachraňuje fakt, že každá zo zbraní ma aj druhý mód, ktorý je v zásade úplne iný ako ten prvý. Klasický magnum môže okrem klasických guliek vystreliť aj špeciálny energetický projektil, ktorý dokáže prechádzať cez steny. Okrem trojky, ktorú som vyššie spomenul vám hra ponúkne aj možnosť používať melee útok, ktorý sa čas od času hodí najmä na mutantov. Zbraňou v Emergence je však predovšetkým okolie. Výbušné sudy sú na každom kroku, doplnené zvyknú byť aj bombami pod vysokým tlakom. Keď vám poviem, že máte k dispozícii aj granáty, hneď vám bude jasné, že v Emergence sa to prskavkami, výbuchmi a ohníkmi len tak hemží. Najzaujímavejšie sú však kanistre naplnené zeleným plynom neznámeho zloženia, ktorý zlepšuje vaše reflexy. Takže pod jeho vplyvom máte v podstate zapnutý bullet-time, samozrejme, že všetkého veľa škodí, takže ak sa plynu predávkujete, dobre to neskončí.
Čo by to bolo za strieľačky, keby ste v nich nemali na čo plytvať muníciu? Nepriatelia nesmú nikdy chýbať a inak tomu nie je ani v prípade Sin Episodes. Rozhodne nimi pri dizajne úrovní autori nešetrili. Počas potuliek v koži policajta Blada narazíte na zástupy nepriateľov, ktorí sa na vás budú valiť z každého rohu podobne ako mravce. Horšie však je, že títo nepriatelia, tak isto ako mravce, vyzerajú všetci rovnako. Zo začiatku narazíte len na jeden jediný druh protivníka. Neskôr sa to všetko zlepší a postupne sa objavia dva druhy mutantov, jeden lietajúci robot a taktiež obrnení vojaci s obrovským rotačným gulometom, na ktorom majú navyše namontované ochranné sklo, ktoré vyzerá ako vymontované zo starej motorky. Čo však chcem povedať je, že variabilní nepriatelia sú presne to, čo v tejto hre budete hľadať márne.
Vojaci a mutanti a všetka tá háveď je obdarená veľkou presnosťou, takže fakt, že z nich dosť často vypadávajú lekárničky vyzerajúce ako obrie inhalátory, vás môže hriať na duši. Okrem toho čas od času narazíte na klasický terminál, v ktorom si môžete doplniť zdravie. Vtip je v tom, že veľa terminálov je nefunkčných, no dajú sa aktivovať, ak do nich zasuniete špeciálny tanker s náplňou. Tankerov je však v hre oveľa viac ako terminálov, preto vám často krát neostane nič iné, ako ich rozstreliť a doplniť si zdravie z unikajúceho plynu. Samozrejme, že tento spôsob je menej efektívny.
GRAFIKA 7 / 10
Už veľmi dávno bolo známe, že nová hra s názvom Sin bude bežať na Source engine. Ten už má nejaký ten piatok za sebou a celkom úprimne, už nad ním nikto ohkať nebude. Po určitých úpravách však dokáže aj tento engine ešte ohúriť (viď pripravovaný Dark Messiah of Might & Magic). Na to sa však ľudia s Ritual Entertaiment zvysoka vykašľali, takže „tešiť“ sa môžete na vizuálny zážitok rovný Half-life 2. A to nie len čo sa týka technickej úrovne. Vo všeobecnosti je grafika a celkový dizajn až priveľmi podobný onej spomínanej hre. Textúry a objekty, hoci vytvorené úplne na novo, sa na H-L2 tematicky veľmi podobajú. Prvá otázka, ktorá ma po návšteve dokov v začiatku hry napadla, bola: prečo autori svety oboch hier nespojili do jedného? Mohlo by to byť celkom zaujímavé. Dosť však mojich výmyslom. Vráťme sa ku kritizovaniu lenivosti autorov, ktorá došla až tak ďaleko, že hra je dokonca oveľa náročnejšia na hardware, ako jej starší bratranec. V určitých miestach sa veľmi nepríjemne spomaľuje, a to dosť rapídnym spôsobom. Že by nedostatok testovania? Aby som však hru za niečo z grafiky aj pochválil, spomeniem, že ohne a špeciálne výbuchy granátov vyzerajú veľmi dobre. No to je asi tak všetko, čo autori na Source engine zlepšili.
INTERFACE 7 / 10
Na priamom rozhraní v podstate žiadne muchy nenachádzam. Hra sa obsluhuje úplne klasicky a štandardne jednoducho. Takže v tomto smere sa žiadna prehnaná kritika konať nebude. No bohužiaľ mi veľmi nesedela vizuálna stránka interfacu. Pripadá v niečom tak trochu gýčová a v inom zase tak trochu amatérska. HUD je jednoducho až príliš výrazný a otravný. Je síce pravda, že sa autori asi snažili o zachovanie istej paralely s pôvodným Sinom, no už vtedy sa mi jeho HUD nepáčil. Názor na túto vec si koniec-koncov spravíte sami.
HRATEĽNOSŤ 7 / 10
MULTIPLAYER
Multiplayer sa v prvom dieli nenachádza. Že by sme ho mohli očakávať v niektorom z pokračovaní? Dúfam, že nie. Na to tu máme oveľa lepšie hry.
ZVUKY 7 / 10
Pri zvukoch vás dlho zdržiavať nebudem. Efekty sú tak akurát a zo šedého štandardu ničím nevybočujú. Zvuky streľby, najmä brokovnice, by mohli byť síce o niečo silnejšie. Zbrane znejú trochu bezzubo a hre, ktorej ide len o čistokrvnú akciu, by niečo podobné určite prospelo. Pokiaľ ide o dabing, zázraky tak isto nečakajte. Nie je amatérsky, no v istých scénach mu jednoducho chýba šťava. Herci očividne nevedeli, čo sa v istých situáciách odohráva, pretože niektoré veci jednoducho nedostatočne prežívajú. Ale našťastie je príbeh v tejto hre len druhoradý, takže to herný zážitok nijak nekazí.
HUDBA 8 / 10
Hudba v Sin Episodes : Emergence je úplne štandardne šablónovitá. Priemerné melódie, ktoré sa vynárajú v istých momentoch, do ktorých sa pravdepodobne majú hodiť. Pravdepodobne si ich ani poriadne nevšimnete, len budete vedieť, že niečo hrá. Čo však mňa za srdce chytilo, bola úvodná a vlastne aj ústredná pesnička celej hry. Môžete ju počuť v hlavnom menu a ide v podstate o klasický pop-rock song. No mne osobne sa to celkom páčilo, je to na počítačovú hru pomerne zaujímavý song a rozhodne si ho budete pamätať. A to je najdôležitejšie.
NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10
ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6,3 / 10
Ak máte za sebou aspoň základnú školu, budete si isto myslieť, že ja som ju asi akosi obišiel. Nie, neignoroval som pri počítaní záverečného verdiktu základy matematiky (no mne by ani nenapadlo sa nad tými číslami zamýšľať - pozn. Slavatar). Nie, páni a dámy (aj keď neviem, koľko žien nás číta, či jedna alebo až tri). Vtip je v tom, že to čo hra prezentuje, je vcelku hrateľné, no za tie peniaze, za ktoré tú zábavu autori ponúkajú, sa to jednoducho neoplatí. Emergence stojí okolo 800 korún, a to je za 3-4 hodiny hrania stále priveľa. Predpokladajme, že svetlo sveta uzrú ešte minimálne 2 diely Sin Episodes, dokopy za ne zaplatíte určite vyše 2 tisícok (a čo keď ich vydajú 5, kto si to bude môcť dovoliť?), a to sa rozhodne neoplatí. Keby bola táto hra fakt zaujímavá a originálna, tak nič nepoviem, lenže ona je len priemerná a jediné, čo ju činí výnimočnou, je fakt, že je rozdelená na niekoľko častí. Ale to nie je dôvod platiť za ňu viac.