Sin Episodes: Emergence - telenovela sa začína

Hudba, film a literatúra sú všetko produkty zábavného priemyslu, rovnako ako aj počítačové hry. „Prečo sa teda pri tvorbe hier neinšpirovať postupmi použítimi v týchto formách umenia?“, povedali si jedného dňa istí ľudia z Valve a začali produkovať prvé s

Nápad je to isto iste dobrý, skúsiť sa inšpirovať na poli televíznej zábavy. Seriály predsa majú niekedy oproti filmom veľkú výhodu, dokážu sa do príbehu dostať oveľa hlbšie. Dokážu podrobnejšie rozobrať psychiku postáv a vy tak môžete lepšie pochopiť ich činy. Samozrejme, ak je seríál natočený podľa zmysluplného scenára, napísaného schopným človekom. Je však možné tento koncept úspešne využiť aj v počítačových hrách? Odpoveď na túto otázku sa bohužiaľ ešte nikto z nás nedozvie, pretože zatiaľ máme pred sebou iba prvý diel. Poďme sa teda spolu pozrieť na pilotnú časť nového akčného seriálu z produkcie Valve a Ritual Entertaiment.

SiN Episodes: Emergence vás prenesie tesne za udalosti z pôvodnej hry s názvom Sin. Ten však po dejovej stránke za veľa nestál, takže nebuďte smutní, ak si z neho nič nepamätáte. Za veľa nestojí ani dej prvého dielu nášho nového seriálu, predsa len ide o čistokrvnú akčnú hru v ktorej autori jednoznačne vsadili na iné karty. Zobudíte sa so štvorkami nad hlavou, vypočujete si klasický rozhovor dvoch zločineckých géniov a už utekáte pred nepriateľmi. Dôležité je, že vaše meno je Blade, a tá ryšavá kočka, ktorá vám svojimi vnadami bude spríjemňovať hon na bizarné zločinecké duo sa volá Jessica Cannon. V pilotnej epizóde sa toho z celkového príbehu veľa nedozviete, všetko sa vlečie pomaly. Predsa len ide len o prvý diel z mnohých, pevne však verím, že autori s niečím fakt originálnym ešte prídu. Určite by som to na ich mieste spravil.

Aj keď Emergence obsahuje len tri zbrane, neznamená to až takú tragédiu, ako by sa isto zdalo. Magnum, známy z pôvodného Sinu, dopĺňajú brokovnica a samopal. Vskutku „originálnu“ trojku však zachraňuje fakt, že každá zo zbraní ma aj druhý mód, ktorý je v zásade úplne iný ako ten prvý. Klasický magnum môže okrem klasických guliek vystreliť aj špeciálny energetický projektil, ktorý dokáže prechádzať cez steny. Okrem trojky, ktorú som vyššie spomenul vám hra ponúkne aj možnosť používať melee útok, ktorý sa čas od času hodí najmä na mutantov. Zbraňou v Emergence je však predovšetkým okolie. Výbušné sudy sú na každom kroku, doplnené zvyknú byť aj bombami pod vysokým tlakom. Keď vám poviem, že máte k dispozícii aj granáty, hneď vám bude jasné, že v Emergence sa to prskavkami, výbuchmi a ohníkmi len tak hemží. Najzaujímavejšie sú však kanistre naplnené zeleným plynom neznámeho zloženia, ktorý zlepšuje vaše reflexy. Takže pod jeho vplyvom máte v podstate zapnutý bullet-time, samozrejme, že všetkého veľa škodí, takže ak sa plynu predávkujete, dobre to neskončí.

Čo by to bolo za strieľačky, keby ste v nich nemali na čo plytvať muníciu? Nepriatelia nesmú nikdy chýbať a inak tomu nie je ani v prípade Sin Episodes. Rozhodne nimi pri dizajne úrovní autori nešetrili. Počas potuliek v koži policajta Blada narazíte na zástupy nepriateľov, ktorí sa na vás budú valiť z každého rohu podobne ako mravce. Horšie však je, že títo nepriatelia, tak isto ako mravce, vyzerajú všetci rovnako. Zo začiatku narazíte len na jeden jediný druh protivníka. Neskôr sa to všetko zlepší a postupne sa objavia dva druhy mutantov, jeden lietajúci robot a taktiež obrnení vojaci s obrovským rotačným gulometom, na ktorom majú navyše namontované ochranné sklo, ktoré vyzerá ako vymontované zo starej motorky. Čo však chcem povedať je, že variabilní nepriatelia sú presne to, čo v tejto hre budete hľadať márne.

Vojaci a mutanti a všetka tá háveď je obdarená veľkou presnosťou, takže fakt, že z nich dosť často vypadávajú lekárničky vyzerajúce ako obrie inhalátory, vás môže hriať na duši. Okrem toho čas od času narazíte na klasický terminál, v ktorom si môžete doplniť zdravie. Vtip je v tom, že veľa terminálov je nefunkčných, no dajú sa aktivovať, ak do nich zasuniete špeciálny tanker s náplňou. Tankerov je však v hre oveľa viac ako terminálov, preto vám často krát neostane nič iné, ako ich rozstreliť a doplniť si zdravie z unikajúceho plynu. Samozrejme, že tento spôsob je menej efektívny.

GRAFIKA 7 / 10
Už veľmi dávno bolo známe, že nová hra s názvom Sin bude bežať na Source engine. Ten už má nejaký ten piatok za sebou a celkom úprimne, už nad ním nikto ohkať nebude. Po určitých úpravách však dokáže aj tento engine ešte ohúriť (viď pripravovaný Dark Messiah of Might & Magic). Na to sa však ľudia s Ritual Entertaiment zvysoka vykašľali, takže „tešiť“ sa môžete na vizuálny zážitok rovný Half-life 2. A to nie len čo sa týka technickej úrovne. Vo všeobecnosti je grafika a celkový dizajn až priveľmi podobný onej spomínanej hre. Textúry a objekty, hoci vytvorené úplne na novo, sa na H-L2 tematicky veľmi podobajú. Prvá otázka, ktorá ma po návšteve dokov v začiatku hry napadla, bola: prečo autori svety oboch hier nespojili do jedného? Mohlo by to byť celkom zaujímavé. Dosť však mojich výmyslom. Vráťme sa ku kritizovaniu lenivosti autorov, ktorá došla až tak ďaleko, že hra je dokonca oveľa náročnejšia na hardware, ako jej starší bratranec. V určitých miestach sa veľmi nepríjemne spomaľuje, a to dosť rapídnym spôsobom. Že by nedostatok testovania? Aby som však hru za niečo z grafiky aj pochválil, spomeniem, že ohne a špeciálne výbuchy granátov vyzerajú veľmi dobre. No to je asi tak všetko, čo autori na Source engine zlepšili.

INTERFACE 7 / 10
Na priamom rozhraní v podstate žiadne muchy nenachádzam. Hra sa obsluhuje úplne klasicky a štandardne jednoducho. Takže v tomto smere sa žiadna prehnaná kritika konať nebude. No bohužiaľ mi veľmi nesedela vizuálna stránka interfacu. Pripadá v niečom tak trochu gýčová a v inom zase tak trochu amatérska. HUD je jednoducho až príliš výrazný a otravný. Je síce pravda, že sa autori asi snažili o zachovanie istej paralely s pôvodným Sinom, no už vtedy sa mi jeho HUD nepáčil. Názor na túto vec si koniec-koncov spravíte sami.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10

Prvú tretinu hry by som dával hrať zlým deťom za trest. Je totižto nesmierne nudné strieľať tých istých nudných nepriateľov s nudnou pištoľou, ktorá strieľa nudne pomaly. Slovo nuda som sa snažil zdôrazniť, dúfam, že sa mi to podarilo. Po návšteve podzemného laboratória, alebo ako ten výtvor nazvať, sa však hrateľnosť rapídne zlepší. Začnú sa objavovať nový protivníci a vy budete mať už konečne dosť nábojov na to, aby ste si mohli vyberať, akým spôsobom ich odrovnáte. Okolie bude tak isto bohaté na rôzne objekty vybuchujúceho charakteru, takže o zábavu je od istej časti postarané. Ku koncu sa hra opäť uchýli k miernemu stereotypu, ale na podobné veci sme už vo svete FPS zvyknutí. Ešte horšie je však na tom logicko-hopsacia časť. Hre chýbajú akékoľvek mierumilovné prekážky, ktoré Half-life 2 tak bohato využíval. Občas samozrejme na niečo narazíte aj v Emergence, no sú to tak smiešne veci, že si ani nevšimnete, že ste niečo riešili. Hra sa veľmi snažila podobať sa, v tejto recenzii už toľko spomínanému Half-life 2. Nakoniec z tejto snahy však vyšiel len veľmi slabý odvar toho, o čo sa autori pravdepodobne pokúšali. Je to, ako keď vyberiete z kontajnera čajové vrecúško, ktoré bolo predtým 13 krát prevarené a ešte sa ho niekomu pokúsite predať.

MULTIPLAYER
Multiplayer sa v prvom dieli nenachádza. Že by sme ho mohli očakávať v niektorom z pokračovaní? Dúfam, že nie. Na to tu máme oveľa lepšie hry.

ZVUKY 7 / 10
Pri zvukoch vás dlho zdržiavať nebudem. Efekty sú tak akurát a zo šedého štandardu ničím nevybočujú. Zvuky streľby, najmä brokovnice, by mohli byť síce o niečo silnejšie. Zbrane znejú trochu bezzubo a hre, ktorej ide len o čistokrvnú akciu, by niečo podobné určite prospelo. Pokiaľ ide o dabing, zázraky tak isto nečakajte. Nie je amatérsky, no v istých scénach mu jednoducho chýba šťava. Herci očividne nevedeli, čo sa v istých situáciách odohráva, pretože niektoré veci jednoducho nedostatočne prežívajú. Ale našťastie je príbeh v tejto hre len druhoradý, takže to herný zážitok nijak nekazí.

HUDBA 8 / 10
Hudba v Sin Episodes : Emergence je úplne štandardne šablónovitá. Priemerné melódie, ktoré sa vynárajú v istých momentoch, do ktorých sa pravdepodobne majú hodiť. Pravdepodobne si ich ani poriadne nevšimnete, len budete vedieť, že niečo hrá. Čo však mňa za srdce chytilo, bola úvodná a vlastne aj ústredná pesnička celej hry. Môžete ju počuť v hlavnom menu a ide v podstate o klasický pop-rock song. No mne osobne sa to celkom páčilo, je to na počítačovú hru pomerne zaujímavý song a rozhodne si ho budete pamätať. A to je najdôležitejšie.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 7 / 10

Pokiaľ ide o náročnosť, pokúša sa nový Sin kráčať po trošku inej ceste ako ostatné, jemu podobné hry. Už si nebudete vyberať z troch obligátnych stupňov, lež mieru náročnosti si nastavíte celkom presne, podľa toho, či umiestnite čiaročku bližšie k jednej či druhej strane. Pri čom hra je pomerne slušne náročná už na strednom nastavení, čo je veľmi príjemné zistenie. Ďalej si nezávisle na tomto nastavení (ktoré pravdepodobne ovplyvňuje presnosť, rýchlosť reakcií, či počet nepriateľov) môžete vybrať, ako veľmi vám bude hra v nepríjemných situáciách pomáhať. Bohužiaľ však nikto presne nevie, ako to vlastne funguje a ja sám som pri hraní na nič konkrétne neprišiel. Údajne by to malo upravovať náročnosť nepriateľov, ak sa dlho neviete dostať cez nejakú pasáž v hre. No ja som si žiadny rozdiel nevšimol ani po 20 loadoch a to som mal túto zaujímavosť nastavenú presne v strede. Sin Episodes vám dokonca ponúkne jednu lahôdku pre tých najnáročnejších z vás, a tou je možnosť prejsť hru na jeden šup, bez smrti a bez ukladania pozícii, čo je slušná výzva. Okrem toho si môžete prezerať podrobné štatistiky a motivovať sa k ich zlepšovaniu, takže po tejto stránke autori dopadli celkom dobre. Výsledná známka tejto kategórie bohužiaľ nebude vypovedať o ničom a hlavne bude veľmi zavádzať. Za náročnosť si autori síce miernu pochvalu odo mňa vyslúžili, no po stránke umelej inteligencie je to jeden z najväčších trapasov za posledne obdobie. Nepriatelia sú tak veľmi sprostí, že mi to miestami vytváralo veľmi silné kŕčové žily na čele. Vy si môžete pokojne stáť za nejakým objektom a strieľať ich do hlavy, no oni to budú bez akéhokoľvek záujmu šiť práve do tej prekážky. Podotýkam, ak ste od nich na pár krokov, nie cez celú miestnosť. Taktiež nemajú problém jeden po druhom pekne vybiehať zpoza rohu, hlavou presne pod váš crosshair. Ich sila je jednoducho v počte a v ničom inom. Nič nevymyslia, jednoducho vôbec nič.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6,3 / 10
Ak máte za sebou aspoň základnú školu, budete si isto myslieť, že ja som ju asi akosi obišiel. Nie, neignoroval som pri počítaní záverečného verdiktu základy matematiky (no mne by ani nenapadlo sa nad tými číslami zamýšľať - pozn. Slavatar). Nie, páni a dámy (aj keď neviem, koľko žien nás číta, či jedna alebo až tri). Vtip je v tom, že to čo hra prezentuje, je vcelku hrateľné, no za tie peniaze, za ktoré tú zábavu autori ponúkajú, sa to jednoducho neoplatí. Emergence stojí okolo 800 korún, a to je za 3-4 hodiny hrania stále priveľa. Predpokladajme, že svetlo sveta uzrú ešte minimálne 2 diely Sin Episodes, dokopy za ne zaplatíte určite vyše 2 tisícok (a čo keď ich vydajú 5, kto si to bude môcť dovoliť?), a to sa rozhodne neoplatí. Keby bola táto hra fakt zaujímavá a originálna, tak nič nepoviem, lenže ona je len priemerná a jediné, čo ju činí výnimočnou, je fakt, že je rozdelená na niekoľko častí. Ale to nie je dôvod platiť za ňu viac.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla. Vie, že musíme hrať ešte lepšie

Slovenskí hokejisti porazili Česko.

Neprehliadnite tiež

Samsung predstavil nástupcu Galaxy Note 7

Nový Galaxy Note 8 sa začne predávať 15. septembra.

Problém s nimi mali aj superpočítače. Odhalili tajomstvá turbulencií

Španielski inžinieri potvrdili teóriu ruského matematika zo 40. rokov minulého storočia.

Čísla môžeme mať vrodené. Aj dvojdňové bábätká cítia ako fungujú

V Izraelskej nemocnici by výskum mohol dopadnúť inak.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 001
  2. Od septembra opäť po starom 5 867
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 658
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 059
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 840
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 748
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 203
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 109
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 108
  10. Leto nekončí! 1 030