SME

Yahoo a eBay proti Google

Portál Yahoo a prevádzkovateľ internetových aukcií eBay sa dohodli na spolupráci, ktorá im má pomôcť v boji s konkurenciou zo strany Microsoftu a Google. Obe internetové spoločnosti tak priliali vodu na mlyn nedávnym špekuláciám, podľa ktorých by mohli .

foto - paul sakuma

Portál Yahoo a prevádzkovateľ internetových aukcií eBay sa dohodli na spolupráci, ktorá im má pomôcť v boji s konkurenciou zo strany Microsoftu a Google. Obe internetové spoločnosti tak priliali vodu na mlyn nedávnym špekuláciám, podľa ktorých by mohli napokon sfúzovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa dohody bude Yahoo výhradným dodávateľom grafickej reklamy na aukčných stránkach eBay. Yahoo zase bude používať online platobný systém PayPal spoločnosti eBay pre spoplatňovanie svojho servisu zákazníkom. Okrem toho sa vyhľadávač Yahoo v pozmenenej verzii integruje do nástrojových ovládačov eBay. Obe firmy budú spolu vyvíjať aj technológiu "klikni a volaj", ktorá prostredníctvom linky v reklamnom banneri na internetovej stránke umožní komukoľvek jednoducho a rýchlo zavolať inzerentovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po oznámení o uzavretí dohody reagovali akcie eBay rastom o osem percent, akcie Yahoo získali štyri percentá. Naopak, akcie konkurenta Google stratili 1,25 percenta svojej hodnoty.

foto - paul sakuma

Google medzitým ohlásil dohodu s najväčším výrobcom počítačov Dell, v rámci ktorej bude americký producent predinštalovávať do svojich PC softvér od spoločnosti Google. Ako povedal generálny riaditeľ spoločnosti Google Eric Schmidt v prejave určenom investorom spoločnosti, "ide o prvú z viacerých plánovaných dohôd".

K predinštalovanému softvéru bude patriť množstvo aplikácií vrátane panela nástrojov Google či programu na vyhľadávanie informácií na internete aj súborov vo vlastnom počítači. Google sa tiež podieľa na vytvorení internetovej stránky spoločnosti Dell.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: R

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Do roku 2030 sa má v Indii zdvojnásobiť množstvo produkovaného odpadu. Už dnes veľká časť končí v uliciach a v prírode.

V kaviarni vyzbierali až 23 ton plastu.


Veronika Cechová 16

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 1 ďalší

Starship po približne hodinovom lete kontrolovane pristála v Indickom oceáne.


TASR
Nobelova cena.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


4

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 504
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 972
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 107
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 806
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 364
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 918
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 1 948
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 895
SkryťZatvoriť reklamu