Aktualizované 10:25 po tlačovej konferencii T-Mobile
Práve dnes mobilní operátori spustili službu prenositeľnosti čísla. Všetci nespokojní zákazníci, ktorí ostali u operátora len kvôli svojmu číslu si ho môžu vziať so sebou a prejsť ku konkurencii. Služba funguje v Orange i T-Mobile.
Na to, aby si zákazníci mohli preniesť telefónne číslo ku konkurenčnému operátorovi stačí, aby prišli do ktorejkoľvek jeho predajne a vyplnili Žiadosť o prenesenie čísla. Všetky ostatné náležitosti prenesenia čísla vybaví za nich konkurenčný operátor.
Poplatky zaplatí zákazník zatiaľ len vtedy, keď od operátora odchádza. Okrem toho si za každého zákazníka s preneseným číslom platia aj operátori navzájom, výšku poplatku však odmietli oznámiť.
Ponuka T-Mobile: balíka Donekonečna a program Relax za polovičnú cenu
Pri prenášaní čísla majú zákazníci na výber dve možnosti. Prvou z nich je okamžité využívanie služieb a výhod T-Mobilu, pričom zákazník si môže ihneď vybrať ktorýkoľvek mesačný program s akciovým mobilným telefónom. T-Mobile zákazníkovi aktivuje dočasné telefónne číslo, ktoré bude používať do dňa prenesenia pôvodného čísla do siete T-Mobile.
Druhou možnosťou je využívanie výhod a služieb T-Mobilu odo dňa prenesenia čísla, čo znamená, že SIM karta, ktorú dostane zákazník pri podpise Žiadosti o prenesenie čísla, bude zákazníkovi aktivovaná až v deň prenesenia pôvodného čísla.
T-Mobile navyše svojim novým zákazníkom bezplatne skopíruje všetky kontakty z pôvodnej SIM karty na novú.
T-Mobile bude požadovať poplatok 500 Sk bez DPH za každé prenesené číslo. Tento poplatok zaplatí zákazník, ktorý odíde z T-Mobile do Orange. Zákazník, ktorý príde z Orange zaplatí iba aktivačný poplatok a akciovú cenu mobilného telefónu.
T-Mobile ako prvý predstavil ponuku pre zákazníkov Orange, ktorými ich chce nalákať k sebe.
Od 29. mája 2006 môžu všetci noví zákazníci využívať balíky Donekonečna a mesačné programy Relax za polovičnú cenu. Balíky Donekonečna predstavujú spojenie neobmedzených hovorov, SMS správ do všetkých národných sietí za korunu a Rýchleho internetu a s programami Relax môžu zákazníci volať do všetkých národných sietí počas celého dňa za rovnakú cenu 5,90 Sk bez DPH.
Zákazníci, ktorí sa nechcú vzdať svojho terajšieho mesačného programu nemusia porovnávať ponuky mobilných operátorov. T-Mobile im ponúka Ekvivalentné programy, vďaka ktorým si môžu vybrať rovnaký paušál, na aký sú zvyknutí u iného slovenského operátora.
T-Mobile ako ponúka aj programy Fix, pri ktorých má zákazník svoje výdavky pod kontrolou ako pri predplatenej karte, ale zároveň si môže vybrať zo širokej ponuky akciových telefónov ako pri mesačných programoch.
Ponuka Orange: zľava na kreditný paušál 399 Sk a dotované telefóny k paušálu 199
Konkurenčnú ponuku pripravil aj Orange. Zákazníci, ktorí si v Orangei aktivujú kreditný Paušál 399 Sk, môžu získať zľavu až 100% na mesačný poplatok počas celej doby viazanosti, teda až na dva roky. Zľava na paušál je tým väčšia, čím viac zákazník nad rámec paušálu telefonuje a esemeskuje na účastnícke čísla do národných sietí a zákazníkovi bude zohľadnená vo faktúre za ďalšie fakturačné obdobie. K najnižšiemu kreditnému Paušálu 199 Sk zároveň Orange umožní zobrať si už aj akciový telefón s dobou viazanosti 18 mesiacov.
Prichádzajúci zákazník neplatí za prenesené číslo nič. Zákazník, ktorý z Orange odchádza, zaplatí poplatok 1000 Sk bez DPH. Monentálne však Orange ohlásil akciu, v rámci ktorej tento poplatok odpúšťa.
Ako dlho trvá prenos?
Zákazník najneskôr do desiatich pracovných dní po podaní žiadosti obdrží od odovzdávajúceho podniku (operátora) prostredníctvom SMS informáciu o akceptácii žiadosti. Následne bude môcť zákazník do 5 pracovných dní žiadosť potvrdiť alebo zrušiť. Operátor zrealizuje prenos čísla najneskôr do 10 pracovných dní po potvrdení žiadosti. Operátori však počítajú pracovné dni. Najdlhšia lehota teda nesmie prekročiť 25 pracovných dní, teda jeden a pol mesiaca. V T-Mobile je však možné túto lehotu skrátiť na 15 dní tým, že zákazník hneď pri žiadosti podpíše súhlas so všetkými krokmi na prenesenie čísla.
Všetky prenosy čísla sa dejú v noci, číslo musí byť aktívne najneskôr o 6.00 ráno. Informáciu o uskutočnenom prenose oznámi operátor zákazníkovi prostredníctvom niekoľkých SMS správ.
Ako zistiť, či voláte na číslo v konkurenčnej sieti?
Operátori podľa očakávania nespustili informačné hlásky pred volaním na prenesené číslo do konkurenčnej siete. Ponúkajú alternatívne spôsoby, ktoré nútia zákazníka informácie aktívne vyhľadávať.
T-Mobile
Informácie o volanom čísle možno zistiť nasledovnými spôsobmi:
- Zavolaním na bezplatnú linku zákazníkom 12323
- Zaslaním bezplatnej SMS v tvare SIET 09XX XXX XXX na číslo 12323. Spätná SMS správa je takisto bezplatná
- Na stránke www.t-mobile.sk v časti Pomoc a podpora
- Prostredníctvom služby T-Mobile Assistant 1188. Táto služba je ako jediná platená.
Orange
Informácie o volanom čísle možno zistiť podľa našich informácií nasledovnými spôsobmi, z ktorých dva sú platené:
- Na internetovej stránke Orangeportal.sk
- v menu služby Orange World
- zaslaním SMS správy v tvare „OVER tel. číslo“ na číslo 959 (odoslaná správa je spoplatená podľa platného cenníka služieb, prijatie správy je bezplatné)
- zavolaním na číslo 959 za cenu 1,20 Sk bez DPH za minútu (v prípade paušálov) alebo 1,50 Sk s DPH u predplatnej služby Prima. Hovory na krátke číslo 959 budú do konca augusta bezplatné.
T-Mobile čaká na ohlas zákazníkov, hlásku možno spustí
Predstavitelia T-Mobile dnes na tlačovej konferencii oznámili, že v prípade záujmu zákazníkov spustia informačnú hlásku. Tá pred hovorom na prenesené číslo oznámi, že zákazník volá do konkurenčnej mobilnej siete. T-Mobile má pripravené technické riešenie, ktoré umožní hlásku zapnúť, ale aj vypnúť v prípade, že zákazníka začne obťažovať. Aktivácia hlásky záleží nielen na záujme zákazníkov, ale aj na počte prenesených čísiel. V prípade veľkého záujmu ju T-Mobile spustí aj bez koordinácie s konkurentom Orange.