SME

Nový šéf Nokie chce zhodiť z trónu značku Coca-Cola

Do fínskej Nokie, najväčšieho výrobcu mobilných telefónov, prichádza nový šéf Olli-Pekka Kallasvuo. Do kresla si sadá s jasným cieľom: vystriedať americkú Coca-Colu na čele rebríčka svetových značiek.

foto - epa/seppo sirkka

Do fínskej Nokie, najväčšieho výrobcu mobilných telefónov, prichádza nový šéf Olli-Pekka Kallasvuo. Do kresla si sadá s jasným cieľom: vystriedať americkú Coca-Colu na čele rebríčka svetových značiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tou pravou ambíciou je spraviť z Nokie najobľúbenejšiu a najobdivovanejšiu značku na svete vo všetkých sektoroch," povedal prichádzajúci generálny riaditeľ na stretnutí s investormi v Spojených štátoch.

Úloha, ktorú si dal, je už podstatne iná, než akú riešil jeho predchodca Jorma Ollila, ktorý sa stal generálnym riaditeľom v roku 1992 a mal z problémového konglomerátu spraviť ziskovú firmu. Odvtedy sa tržby Nokie zvýšili jedenásťnásobne a hodnota jej akcií 140-násobne.

SkryťVypnúť reklamu

Východisková pozícia Kallasvuoa je celkom nádejná. Nokia bola vlani podľa konzultačnej firmy Interbrand najhodnotnejšou európskou značkou. Vo svetovom rebríčku jej však patrilo až šieste miesto - za americkými gigantmi Coca-Cola, Microsoft, IBM, GE a Intel. Priami konkurenti Nokie sa umiestnili v rebríčku podstatne nižšie. Kórejský Samsung bol na 20. a Motorola na 73. mieste.

V posledných rokoch však rivali Nokie významne vylepšili dizajn svojich mobilných telefónov. Motorola sa svojim modelom RAZR vrátila na popredné pozície, ktoré mávala v časoch, keď predávala malé mobily Startec. Sony sa zase vďaka kombinácii walkmenu a telefónu zbavila imidžu, ktorý sama nazvala ako "nudný Ericsson". Samsung pritiahol pozornosť zákazníkov odklápacími modelmi.

SkryťVypnúť reklamu
foto ap photo/matt rourke-

"Nokia ako celok sa potrebuje viac zamerať na marketing, popri produktoch a technológiách. Marketingom v zásade myslím značku, dizajn a marketing," povedal Kallasvuo.

Zmenu predznamenáva aj Kallasvuov vlastný telefón. Nosí so sebou čiernu verziu špičkového modelu Nokia 8800. Tento telefón je určený zákazníkom, ktorí sú ochotní zaplatiť tisíc eur len za dizajn. Pre porovnanie - Ollila bežne uprednostňoval funkčný a inteligentný telefón.

Kallasvuo roky pracoval ako pravá ruka svojho predchodcu Ollilu. Toho doma považujú za firemného hrdinu. Pozorovatelia žiadnu veľkú zmenu po Kallasvuovom nástupe do funkcie 1. júna nepredpokladajú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 666
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 569
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 282
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 918
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 877
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 677
SkryťZatvoriť reklamu