
one, Nokia a ďalšie spoločnosti z príbuzných odvetví. Napísal to denník Wall Street Journal Europe.
V súčasnej dobe je len málo webových stránok navrhnutých tak, aby boli prístupné cez mobilný telefón. Veľa stránok sa na malých displejoch mobilov nedá zobraziť a väčšine by otvorenie sa na mobile trvalo oveľa dlhšiu dobu ako v osobnom počítači.
Koncovka .mobi má byť súčasťou internetových adries pre mobily a ďalšie bezdrôtové zariadenia podobne ako koncovka .com pri stránkach, ktoré sa dajú prezerať z počítača. Iniciatívu .mobi podporuje mnoho veľkých firiem, pretože chcú mať z mobilného internetu úžitok.
Generálny riaditeľ Mobile Top Level Domain Neil Edwards pripomenul, že doteraz prinášala kombinácia mobilu s internetom zlé skúsenosti. Manažéri dublinskej firmy sú presvedčení, že sa spotrebitelia budú pozerať na internet z mobilu častejšie, keď to bude jednoduchšie a rýchlejšie než dnes.

Zatiaľ sú tieto domény k dispozícii len podnikom z mobilných telekomunikácií a mediálnym firmám. Medzi registrovanými sú napríklad výrobca mobilov Nokia, internetové firmy Yahoo a Google či japonský operátor DoCoMo.
Spoločnosti s registovanými obchodnými menami sa budú môcť v júni zaregistrovať na 70 dní, aby im doménu neobsadil niekto, kto na ňu nemá nárok. Obecným menám sa registrácie otvoria v septembri.
Predpokladá sa napríklad, že si Microsoft zaregistruje približne 200 adries vrátane msn.mobi či xboxlive.mobi. Podobne sa u výrobcu spotrebného tovaru Procter & Gamble odhaduje, že si zaregistruje okolo 500 mobilných internetových adries.
Domény s koncovkou .mobi vyjdú u obchodných mien na 140 dolárov - 4140 SK a na 45 dolárov – 1330 SK pri menách obecných. Domény s koncovkami .com a .net pre porovnanie stoja približne 10 dolárov za rok – 296 SK. Mobile Top Level Domain dodáva, že vyššia cena má odradiť takzvaných cyber-squatterov, ktorí by pre seba chceli zablokovať adresu s cudzím obchodným menom.
Mobile Top Level Domain zostavila i množstvo požiadaviek, ktoré musia firmy vytvárajúce stránky pre mobilný internet splniť. Jednou z nich je, aby sa na stránkach neotvárali vložené ďalšie okná alebo, aby tvorcovia rozdeľovali mobilný internet na užitočné úseky s rozumným rozsahom.
Využitie internetu prostredníctvom mobilov zatiaľ nerastie tak, ako by si jeho propagátori predstavovali. Internetové prehliadače má v sebe približne 75 percent mobilov, ktoré sa dnes predávajú v USA, ale internet si prezerá len 17 percent všetkých mobilných používateľov. Vyplynulo to z prieskumu agentúry Forrester Research Inc., napísal denník Wall Street Journal Europe.