SME

Ako raz pravdepodobne budú vyzerať všetky obaly PC hier

Interactive Entertainment Merchants Association (IEMA) sa ako jediná nezisková organizácia v USA zaoberá označovaním herných produktov , z čoho by mali benefitovať hlavne zákazníci. Týka sa to napríklad komptatibility so softvérom (resp. operačným systémom), platformového určenia alebo vekového obmedzenia. Posledná menovaná položka je už celkom štandardizovaná, veď okolo označovania vekovej prístupnosti bol vždy najväčší humbuk a ani my nepopierame, že ide o dôležitú tému (koniec koncov sa jej týkajú aj rôzne zákony). Dnes už teda každý vie, kde na škatuli hľadať vymedzenie toho, pre akú skupinu je alebo nie je hra určená. Problémom nie je ani odlíšiť od seba podľa obalu už na prvý pohľad rôzne konzolové tituly, napr. pre Xbox alebo PS2. Oveľa horšie je to s PC titulmi, ktoré unifikovanú podobu balenia alebo označovania nemajú. Teda... horšie ako horšie. Mne osobne variabilné rozmery škatúľ a ich rôzne prevedenia celkom vyhovujú. Prosto to na poličke vyzerá dobre, nie? V rámci „globalizácie, štandardizácie, unifikácie, normalizácie“ a neviem ešte akých iných cudzích slov je ale záujem zjednotiť formu, v akej sa PC hry do obchodov dostanú. Prvé kroky k tomu už IEMA urobila a na svojich stránkach uvádza návod pre vydavateľov (ak chcú byť jej právoplatnými členmi), ako by mali postupne k vytváraniu obalov na hry pristupovať. Je veľmi pravdepodobné, že o zopár mesiacov budú poličky v obchodoch okupovať rovnako vysoké, (približne rovnako) široké a základnou farbou obalu jednotné PC verzie hier. Ukážka sa povaľuje pri texte. O ďalšom zjednotenom spôsobe označovania si môžete urobiť obraz aj pomocou tohto pdf-ka. Ja viem, je to praktické a úhľadné, ale aj tak mi bude ľúto za starými dobrými veľkými škatuľami (aj teraz sú už celkom vzácnosťou), z ktorých každá jedna mala svojské čaro.

Zdroj: IEMA

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 869
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 701
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 605
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 334
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 906
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 743
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 690
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 637
SkryťZatvoriť reklamu