SME

Ako raz pravdepodobne budú vyzerať všetky obaly PC hier

Interactive Entertainment Merchants Association (IEMA) sa ako jediná nezisková organizácia v USA zaoberá označovaním herných produktov , z čoho by mali benefitovať hlavne zákazníci. Týka sa to napríklad komptatibility so softvérom (resp. operačným systémom), platformového určenia alebo vekového obmedzenia. Posledná menovaná položka je už celkom štandardizovaná, veď okolo označovania vekovej prístupnosti bol vždy najväčší humbuk a ani my nepopierame, že ide o dôležitú tému (koniec koncov sa jej týkajú aj rôzne zákony). Dnes už teda každý vie, kde na škatuli hľadať vymedzenie toho, pre akú skupinu je alebo nie je hra určená. Problémom nie je ani odlíšiť od seba podľa obalu už na prvý pohľad rôzne konzolové tituly, napr. pre Xbox alebo PS2. Oveľa horšie je to s PC titulmi, ktoré unifikovanú podobu balenia alebo označovania nemajú. Teda... horšie ako horšie. Mne osobne variabilné rozmery škatúľ a ich rôzne prevedenia celkom vyhovujú. Prosto to na poličke vyzerá dobre, nie? V rámci „globalizácie, štandardizácie, unifikácie, normalizácie“ a neviem ešte akých iných cudzích slov je ale záujem zjednotiť formu, v akej sa PC hry do obchodov dostanú. Prvé kroky k tomu už IEMA urobila a na svojich stránkach uvádza návod pre vydavateľov (ak chcú byť jej právoplatnými členmi), ako by mali postupne k vytváraniu obalov na hry pristupovať. Je veľmi pravdepodobné, že o zopár mesiacov budú poličky v obchodoch okupovať rovnako vysoké, (približne rovnako) široké a základnou farbou obalu jednotné PC verzie hier. Ukážka sa povaľuje pri texte. O ďalšom zjednotenom spôsobe označovania si môžete urobiť obraz aj pomocou tohto pdf-ka. Ja viem, je to praktické a úhľadné, ale aj tak mi bude ľúto za starými dobrými veľkými škatuľami (aj teraz sú už celkom vzácnosťou), z ktorých každá jedna mala svojské čaro.

Zdroj: IEMA

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 798
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 376
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 341
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 905
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 603
SkryťZatvoriť reklamu