Interactive Entertainment Merchants Association (IEMA) sa ako jediná nezisková organizácia v USA zaoberá označovaním herných produktov , z čoho by mali benefitovať hlavne zákazníci. Týka sa to napríklad komptatibility so softvérom (resp. operačným systémom), platformového určenia alebo vekového obmedzenia. Posledná menovaná položka je už celkom štandardizovaná, veď okolo označovania vekovej prístupnosti bol vždy najväčší humbuk a ani my nepopierame, že ide o dôležitú tému (koniec koncov sa jej týkajú aj rôzne zákony). Dnes už teda každý vie, kde na škatuli hľadať vymedzenie toho, pre akú skupinu je alebo nie je hra určená. Problémom nie je ani odlíšiť od seba podľa obalu už na prvý pohľad rôzne konzolové tituly, napr. pre Xbox alebo PS2. Oveľa horšie je to s PC titulmi, ktoré unifikovanú podobu balenia alebo označovania nemajú. Teda... horšie ako horšie. Mne osobne variabilné rozmery škatúľ a ich rôzne prevedenia celkom vyhovujú. Prosto to na poličke vyzerá dobre, nie? V rámci „globalizácie, štandardizácie, unifikácie, normalizácie“ a neviem ešte akých iných cudzích slov je ale záujem zjednotiť formu, v akej sa PC hry do obchodov dostanú. Prvé kroky k tomu už IEMA urobila a na svojich stránkach uvádza návod pre vydavateľov (ak chcú byť jej právoplatnými členmi), ako by mali postupne k vytváraniu obalov na hry pristupovať. Je veľmi pravdepodobné, že o zopár mesiacov budú poličky v obchodoch okupovať rovnako vysoké, (približne rovnako) široké a základnou farbou obalu jednotné PC verzie hier. Ukážka sa povaľuje pri texte. O ďalšom zjednotenom spôsobe označovania si môžete urobiť obraz aj pomocou tohto pdf-ka. Ja viem, je to praktické a úhľadné, ale aj tak mi bude ľúto za starými dobrými veľkými škatuľami (aj teraz sú už celkom vzácnosťou), z ktorých každá jedna mala svojské čaro.