
l, že chce technológiu využiť v rozvíjajúcich sa krajinách, kde chce predávať počítače spotrebiteľom s nižšími príjmami.
Microsoft na týchto trhoch hľadá nové príležitosti pre podnikanie, ale zároveň musí bojovať proti softvérovému pirátstvu a s ďalšími prekážkami. Počítače, ktoré vyrába v spolupráci s čínskou firmou Lenovo Group Ltd. a ďalšími výrobcami, uvedie dnešným dňom na brazílsky trh. V ďalších 90 dňoch sa ich chystá uviesť do predaja v Mexiku, Číne, Rusku a Indii.
Používateľ pri kúpe počítača zaplatí približne polovicu ceny a bude si dokupovať predplatené časové karty, aby s počítačom mohol doma pracovať. Keď sa karta vyčerpá, počítač prestane pracovať dovtedy, kým si používateľ nekúpi novú kartu.
„Predplatenými hodinami používateľ počítač „doplatí“,“ uviedol Will Poole, viceprezident Microsoftu pre expanziu skupiny. Finančný model a úrokové sadzby sa budú líšiť trh od trhu, dodal manažér na vysvetlenie, prečo nemôže uviesť, koľko nakoniec používateľ zaplatí v porovnaní s maloobchodnou cenou počítača.
Počítače s FlexGo budú stredne výkonné a budú pracovať so spotrebiteľskou verziou operačného systému Windows. Poole dodal, že program môže zahrnúť i iné modely vrátane jednoduchšej verzie Windows XP Starter Edition i vybavenejších verzií Windows, napísala agentúra AP.