SME

Ubisoft odhalil dokonale vyzerajúci projekt Assassin’s Creed

Assassin’s Creed je projekt od montrealského štúdia Ubisoftu (Prince of Persia, Splinter Cell ), o ktorého vývoji sme vedeli už dávnejšie – skoro dva roky, no donedávna bolo autormi poctivo utajované, o čo vlastne pôjde. Pred dvoma týždňami sa zjavil prvý oficiálny (a krásny) teaser spolu s informáciou, že pôjde o exkluzívny PS3 titul. Toto vyhlásenie ma natoľko zarmútilo, že som sa vtedy z trucu rozhodol teaser nenahodiť. Aká exkluzivita? A čo PCčkari, sakra...? E3-ka ale priniesla veľkú dávku radosti vo forme informácie (i keď prezradenej nechtiac – prostým prekecnutím jedného z členov tímu), že exkluzivita je len časová, teda že projekt vyjde počas budúcoročnej jari na konzolu PS3, ale že sa neskôr určite zjaví i na Xbox 360, čo nám dáva veľkú nádej, že sa ho nakoniec dočkáme i na PC. Keby nie, prišli by sme o veľa. Posúďte sami...

Predstavte si mix Princa, Splinter Cellu, Thiefa, Hitmana, GTAčka a Oblivionu. Z každej z týchto hier si má totiž Assassin’s Creed čosi odniesť, a zatiaľ to vyzerá tak, že z každej len to najlepšie. Príbeh bude zasadený do obdobia stredoveku, konkrétnejšie do obdobia Tretej križiackej výpravy. Jeho dejiskom sa stanú tri dobové metropoly (napr. Jeruzalem). V každej z nich budeme mať zabezpečený voľný pohyb po obrovských a atraktívnych lokáciách. Okrem úloh z hlavnej dejovej línie na nás bude čakať nespočet ďalších postranných questov. Hlavný herný princíp bude takýto: najprv sa budeme musieť nepozorovane dostať čo najbližšie k cieľu, vykonať zadanú úlohu (najčastejšie spočívajúcu v eliminácii, ako ste sa iste z názvu dovtípili), a potom bleskurýchle zdrhnúť. Už samotné prikrádanie sa ala Sam Fisher by stačilo, aby sme sa tešili na hru ako malé deti. Ale treba si k tomu ešte pridať to, že následný a nevyhnutný únik z miesta činu má prebiehať vo forme, na akú sme zvyknutí skôr z Princa. Rýchlym lozením po budovách, vykonávaním akrobatických kúskov pri prekonávaní prekážok, odstraňovaním nepriateľov za behu a podobne. Úplne novým aspektom bude, že sa únik odohráva v meste, ktoré živo reaguje na naše akcie. Je rozdiel, či zoskočíme z budovy do hlúčiku ľudí, ktorí si nás všimnú a alarmujú stráže, alebo či sa nám podarí nájsť alternatívne miesto pristátia. Postavy navyše nebudú anonymné, veľakrát ich činnosť (teda poväčšine to, či nám budú s ukrývaním sa ochotné pomôcť alebo nie) bude závisieť od našej predchádzajúcej interakcie s nimi. Atraktívne pôsobí informácia, že pomedzi obyvateľov sa bude doslova nutné predierať, vyhýbať sa im, strkať do nich, aby sa nám uhli a podobne. Celý tento proces, nad ktorým sa tu rozplývam, je skvelo zachytený v renderovanom videu z traileru. Rozhodne si však nenechajte ujsť ani spomínaný teaser, pretože tiež dobre zachycuje atmosféru titulu. Chýbať samozrejme nebudú ani priame súboje s mečom, ale malo by k nim prísť len v najnutnejšej situácii, žiadanejšou cestou je v prípade Assassina spomínaná blesková eliminácia za pomoci rôznych nebezpečných hračičiek ukrytých v tajomných zákutiach vrahovho odevu. No a toto všetko má byť nelineárne (teda minimálne v tom zmysle, že nepôjde o priamočiaru náplň ako v misiách) a odohrávajúce sa na rozľahlom priestore... Vyzerá to úžasne. Úžasne! Ďalšie tri screeny z radov „concept art“ vás čakajú v galérii. Ako presne hra bude vyzerať v pohybe in-game sa žiaľ z videí nedozvieme, ale dá sa očakávať najvyššia kvalita spracovania vzhľadom na využitú technológiu aj na tím, ktorý s ňou pracuje. Ok, trošku väčšia „fleška“, ale nemohol som si pomôcť, musel som vám to všetko povedať. No nebude to podľa vás pecka?!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

DOWNLOAD TEASER (8,42 MB)

DOWNLOAD TRAILER (25 MB)

Zdroj: Tiscali,PR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 928
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 729
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 725
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 666
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 031
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 577
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 011
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 586
SkryťZatvoriť reklamu