Predstavte si mix Princa, Splinter Cellu, Thiefa, Hitmana, GTAčka a Oblivionu. Z každej z týchto hier si má totiž Assassin’s Creed čosi odniesť, a zatiaľ to vyzerá tak, že z každej len to najlepšie. Príbeh bude zasadený do obdobia stredoveku, konkrétnejšie do obdobia Tretej križiackej výpravy. Jeho dejiskom sa stanú tri dobové metropoly (napr. Jeruzalem). V každej z nich budeme mať zabezpečený voľný pohyb po obrovských a atraktívnych lokáciách. Okrem úloh z hlavnej dejovej línie na nás bude čakať nespočet ďalších postranných questov. Hlavný herný princíp bude takýto: najprv sa budeme musieť nepozorovane dostať čo najbližšie k cieľu, vykonať zadanú úlohu (najčastejšie spočívajúcu v eliminácii, ako ste sa iste z názvu dovtípili), a potom bleskurýchle zdrhnúť. Už samotné prikrádanie sa ala Sam Fisher by stačilo, aby sme sa tešili na hru ako malé deti. Ale treba si k tomu ešte pridať to, že následný a nevyhnutný únik z miesta činu má prebiehať vo forme, na akú sme zvyknutí skôr z Princa. Rýchlym lozením po budovách, vykonávaním akrobatických kúskov pri prekonávaní prekážok, odstraňovaním nepriateľov za behu a podobne. Úplne novým aspektom bude, že sa únik odohráva v meste, ktoré živo reaguje na naše akcie. Je rozdiel, či zoskočíme z budovy do hlúčiku ľudí, ktorí si nás všimnú a alarmujú stráže, alebo či sa nám podarí nájsť alternatívne miesto pristátia. Postavy navyše nebudú anonymné, veľakrát ich činnosť (teda poväčšine to, či nám budú s ukrývaním sa ochotné pomôcť alebo nie) bude závisieť od našej predchádzajúcej interakcie s nimi. Atraktívne pôsobí informácia, že pomedzi obyvateľov sa bude doslova nutné predierať, vyhýbať sa im, strkať do nich, aby sa nám uhli a podobne. Celý tento proces, nad ktorým sa tu rozplývam, je skvelo zachytený v renderovanom videu z traileru. Rozhodne si však nenechajte ujsť ani spomínaný teaser, pretože tiež dobre zachycuje atmosféru titulu. Chýbať samozrejme nebudú ani priame súboje s mečom, ale malo by k nim prísť len v najnutnejšej situácii, žiadanejšou cestou je v prípade Assassina spomínaná blesková eliminácia za pomoci rôznych nebezpečných hračičiek ukrytých v tajomných zákutiach vrahovho odevu. No a toto všetko má byť nelineárne (teda minimálne v tom zmysle, že nepôjde o priamočiaru náplň ako v misiách) a odohrávajúce sa na rozľahlom priestore... Vyzerá to úžasne. Úžasne! Ďalšie tri screeny z radov „concept art“ vás čakajú v galérii. Ako presne hra bude vyzerať v pohybe in-game sa žiaľ z videí nedozvieme, ale dá sa očakávať najvyššia kvalita spracovania vzhľadom na využitú technológiu aj na tím, ktorý s ňou pracuje. Ok, trošku väčšia „fleška“, ale nemohol som si pomôcť, musel som vám to všetko povedať. No nebude to podľa vás pecka?!
Zdroj: Tiscali,PR