zložkou spoločnosti Železnice SR.
"So svojou doterajšou zákazníckou bázou sa ŽT stali z hľadiska počtu prevádzkovaných telefónnych liniek, v počte viac ako 10 tis. liniek, druhým najväčším pevným hlasovým operátorom po bývalom monopole, firme Slovak Telekom," uviedol pre agentúru SITA Marek Brna z oddelenia strategického marketingu firmy. Zákaznícku bázu spoločnosti ŽT tvoria pritom spoločnosti Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., Železničná spoločnosť Cargo Slovakia a ďalší externí zákazníci.
Zákazníkov pripája spoločnosť ŽT do svojej vlastnej optickej siete, nemusí si preto podľa Brnu prenajímať spojovacie okruhy. "Naše prevádzkové náklady na prepojenie v porovnaní s ostatnými alternatívnymi operátormi sú vďaka tomu nižšie," uviedla spoločnosť. V Bratislave má podnik pritom vybudovaných 100 kilometrov svojej siete. Železničné telekomunikácie prepojili tento mesiac svoju sieť so sieťami hlavných verejných hlasových operátorov vrátane sietí oboch mobilných operátorov.
Ako ďalej uviedla firma, stratégiou ŽT je maximálne využitie vlastnej telekomunikačnej siete pripájaním zákazníkov všade v jej blízkosti. Jej víziou je stať sa integrovaným poskytovateľom komplexných hlasových, dátových a multimediálnych služieb a poskytovateľom medzinárodných tranzitných telekomunikačných služieb. Železničné telekomunikácie majú sídlo v Bratislave, zamestnávajú podľa údajov na internetovej stránke celkovo 257 zamestnancov. Spoločnosť tvorí sieť šiestich regionálnych pobočiek v Bratislave, Žiline, Leopoldove, Nových Zámkoch, vo Zvolene a Košiciach.