Podľa prieskumu sa venuje počítačovým (alebo konzolovým – výskum to nešpecifikuje) hrám 69 percent „hláv“ amerických domácností. Priemerný vek hráča je 33 rokov. Celkom prekvapujúcou informáciou je, že až 25 percent hráčov má nad 50 rokov. Mužov-hráčov je pochopiteľne viac, v pomere k ženám to je 62:38. Priemerný vek zákazníkov nakupujúcich videohry je až 40 rokov. (To „až“ nemyslím tak, že je pre mňa už viac ako štyridsaťročný človek starý, mami! Len že je to vyšší priemer, ako by mnoho ľudí predpokladalo.) Potešujúcou informáciou je aj to, že v 89-ich percentách prípadov sú rodičia prítomní pri tom, ako si ich dieťa kupuje hru. Tridsaťpäť percent z nich tieto hry s deťmi aj hráva (pričom skoro polovicu predstavujú ženy). A teraz to najkrajšie: 79 percent hráčov sa venuje športovým aktivitám priemerne 20 hodín mesačne, 93 percent na pravidelnej báze číta knihy alebo dennú tlač a 62 percent bežne navštevuje rôzne kultúrne podujatia.
Až sa mi chce napísať – no nie sme my hráči skvelí?
Zdroj: ESA