Londýn/Bratislava 17. mája (TASR) - Spoločnostiam Microsoft, Toyota, Intel, Coca Cola a Nokia venovali médiá v 1. štvrťroku 2006 najviac priestoru. Vyplýva to z výsledkov výskumu medzinárodnej organizácie združujúcej monitorovacie agentúry AMEC so sídlom v Londýne.
Z celkového počtu 2 300 zmienok o ostatných značkách bolo pozitívnych 1 200 a negatívnych 180. Za Slovensko sa na výskume podieľala spoločnosť Slovakia Online, ktorá s agentúrami z Nemecka, Írska, Talianska, Veľkej Británie a Španielska monitorovala ekonomický a univerzálny denník v tej ktorej krajine.
Trendy v oblasti marketingu a reklamy prispeli k zvýšenému záujmu médií o spoločnosti Coca Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel, Walt Disney, McDonald's, Nokia, Toyota a Philip Morris, a to najmä v Španielsku a Írsku. Analyzovaná tlač v Nemecku, vo Veľkej Británii a na Slovensku bola týmto značkám naklonená najviac. Titulky v denníkoch navyše avizovali technické inovácie v IT a automobilovom priemysle. Väčšina negatívnych zmienok bola publikovaná v súvislosti s korporátnou sociálnou zodpovednosťou, pričom najvyšší počet negatívnych správ sa napísalo o spoločnostiach Intel a McDonald's. Naopak, najmenej negatívnych informácií bolo uverejnených o Nokii.
Výskum organizácie AMEC o 10 najvýznamnejších svetových značkách podľa výročnej správy Global Brands Scoreboards týždenníka Business Week, na ktorom pracuje slovenská monitorovacia agentúra Slovakia Online, bude pokračovať v mesiacoch apríl až jún.