SME

Ochranca dát pokutoval rozosielanie reklamných spamov do 10.000 Kč

Úrad pre ochranu osobných údajov doteraz obdržal približne 1600 podnetov a sťažností na nevyžiadané obchodné oznámenia, medzi ktoré patria napríklad reklamné e-maily. Od záveru minuloročného novembra do konca marca za ne pokutoval osem firiem, výška jedno

tlivých sankcií nepresiahla 10.000 Kč.

Inšpektor úradu Miloš Šnytr počet podaní nepokladá za šokujúce číslo vzhľadom na množstvo spamu v e-mailových schránkach. Väčšina podnetov sa týka jednoduchých správ, ktoré propagujú konkrétny výrobok. "Rozhodne sa nejedná o nejaké masívne spamovanie, ktoré ide zo zahraničia," povedal novinárom Šnytr.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tomu odpovedá i výška pokút. "Nesnažíme sa likvidovať drobných živnostníkov, ktorí si týmto spôsobom zaisťujú reklamu, snažíme sa skôr pôsobiť osvetovo," podotkol Šnytr. Pripomenul, že pravidlá posielania obchodných oznámení trochu zmäkčuje nedávno schválená novela. Firmy budú môcť svojim zákazníkom posielať ponuky bez ich výslovného súhlasu. Novela ale tiež umožňuje úradu po novom ukladať nápravné opatrenia lepšie odhaľovať šíriteľov spamov.

SkryťVypnúť reklamu

Ich uvedenie na takzvaných čiernych listinách má podľa Šnytra svoje úskalia, pretože zaraďovanie do týchto zoznamov nepodlieha žiadnej zvláštnej kontrole. "Stalo sa, že niekto zaradil jedného veľkého internetového providera na tento blacklist, takže po nejakú dobu boli všetky správy od tejto firmy blokované," povedal inšpektor.

Ochrancovia súkromia kvôli nevyžiadaným obchodným oznámeniam spolupracujú s obdobnými orgánmi Európskej únie, v ktorej sa do budúcna chystá podľa Šnytra smernica proti spamu. Námestník predsedu úradu Jiří Krump uviedol, že úrad chce tiež spolupracovať s prevádzkovateľmi internetových stránok a softvérovými firmami na tom, ako bojovať proti spamu a ochrániť pred nimi počítače. Úrad chce tiež zverejniť na svojom webe zásady, ktoré sa týkajú tejto problematiky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 585
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 248
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 137
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 013
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 284
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 865
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 839
SkryťZatvoriť reklamu