tlivých sankcií nepresiahla 10.000 Kč.
Inšpektor úradu Miloš Šnytr počet podaní nepokladá za šokujúce číslo vzhľadom na množstvo spamu v e-mailových schránkach. Väčšina podnetov sa týka jednoduchých správ, ktoré propagujú konkrétny výrobok. "Rozhodne sa nejedná o nejaké masívne spamovanie, ktoré ide zo zahraničia," povedal novinárom Šnytr.
Tomu odpovedá i výška pokút. "Nesnažíme sa likvidovať drobných živnostníkov, ktorí si týmto spôsobom zaisťujú reklamu, snažíme sa skôr pôsobiť osvetovo," podotkol Šnytr. Pripomenul, že pravidlá posielania obchodných oznámení trochu zmäkčuje nedávno schválená novela. Firmy budú môcť svojim zákazníkom posielať ponuky bez ich výslovného súhlasu. Novela ale tiež umožňuje úradu po novom ukladať nápravné opatrenia lepšie odhaľovať šíriteľov spamov.
Ich uvedenie na takzvaných čiernych listinách má podľa Šnytra svoje úskalia, pretože zaraďovanie do týchto zoznamov nepodlieha žiadnej zvláštnej kontrole. "Stalo sa, že niekto zaradil jedného veľkého internetového providera na tento blacklist, takže po nejakú dobu boli všetky správy od tejto firmy blokované," povedal inšpektor.
Ochrancovia súkromia kvôli nevyžiadaným obchodným oznámeniam spolupracujú s obdobnými orgánmi Európskej únie, v ktorej sa do budúcna chystá podľa Šnytra smernica proti spamu. Námestník predsedu úradu Jiří Krump uviedol, že úrad chce tiež spolupracovať s prevádzkovateľmi internetových stránok a softvérovými firmami na tom, ako bojovať proti spamu a ochrániť pred nimi počítače. Úrad chce tiež zverejniť na svojom webe zásady, ktoré sa týkajú tejto problematiky.