Predstavenie redakcie HRY.SME.SK

28.04.06 [16:00] - Kordi práve zdrhol na vlak a z dverí na mňa zakričal, že sem musím vymyslieť nejaký text. Ok: dnes v SME Online asi 5 hodín nefungoval net. Sila, že? Takže veľa flešiek nebude. Našťastie to až tak neprekáža - veď komu z vás by sa chcel

Ján Kordoš
(šéfredaktor)
NIEČO O SEBE
Nick: Kordi
Vek: 23
Ako dlho pôsobíš v redakcii: Úplne od začiatku, pričom s bývalým šéfredaktorom som sa spoznal ešte pri projekte Gameclub.
Špecializácia (žáner): všetko, čo sa dá hrať
Platformy: PC, PS2

Obľúbený film: Big Lebowski, Hele vole, kde mám káru?, Sedem, zombie akcie a mnoho ďalších, na ktoré si teraz nespomeniem. Nesmiem zabudnúť na seriál Priatelia a Star Gate.
Obľúbená hudba: všetko počúvateľné od Green Day cez Mobyho, Nirvanu až po Paru, Bloodhound Gang alebo Zónu A
Obľúbená kniha: veľa kníh je dobrých – mám rád Pratchetta, Sapkowskeho, ale nepohrdnem ani Potterom alebo Kingom
Obľúbený citát: „S Ježišom nikto nevyje*e“
Obľúbené jedlo/nápoj: spapám takmer všetko, z pitia všetko okrem extra tropických džúsov a s príchuťou alkoholu holdujem dobrému pivku (Zlatý Bažant), občas skúsim červený strik a inak môžem maximálne Fernet alebo Tequilu.
Ako trávim svoj voľný čas: Ak sa nájde akákoľvek voľná chvíľa, určite ju nestrácam zbytočne a venujem sa osobe, ktorú mám veľmi rád a môžem sa na ňu spoľahnúť. Určite si dávam oddych od počítaču a užívam si každý moment mimo pracovné alebo školské povinnosti.

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
Tých je rozhodne viac, takže poďme poporiadku. Fahrenheit – nový druh adventúrky so zaujímavým príbehom a výborným spádom, Syberia – nádherný príbeh, nádherná grafika, FEAR – skúste si zahrať túto strieľačku po tme so slúchadlami na ušiach a z tých novších ešte séria Max Payne a samozrejme Football Manager. Zo starších titulov to je Gabriel Knight, Fallout, páčila sa mi sága Quest for Glory (Hero´s Quest) a mnoho ďalších, no pamäť už nie je to, čo bývala. Momentálne som však závislý na mobilnom Solitaire a chytajú ma mnohé freewareovky a flash blbosti.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Nezdá sa mi to, len my starneme, a preto sa nám neustále zdá, že nevzniká nič nové, nič sa na hernom trhu nedeje. Lenže určite to tak nie je, vzniká mnoho originálnych a zábavných titulov, hoc projektov pre konzum je rozhodne viac. Ak sa vám zdá, že zaujímavé hry už nevznikajú, skúste aspoň niektoré podporiť. Za tento stav si môžeme sami, hráči. Ale ja som spokojný – ak sa mi niečo páči, neváham a KÚPIM si to, pretože i to je prejav vďaky a snaha o udržanie sa originálnych hier.
Považuješ hry za umenie?
V niektorých momentoch určite áno, hlavne ak z obrazovky atmosféra a emócie priam dýchajú ako zo známeho obrazu, prípadne skladby. Lenže nie je to tak vždy a preto by som hry zaradil skôr medzi zábavný priemysel.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Keď som dnes ráno dokopal svojho psa do krvi a dobodal náhodného chodca, spomenul som si, že som zabudol ráno nakúpiť rožky, a to malé dievčatko muselo za moju slabú pamäť pykať. Ten strach a slzy v jej vyhasínajúcich očiach... Viem, čo je realita a čo je zložené z jednotiek a núl.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Je ich mnoho, ale nemusel by to byť Stalker ;)
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Hnevá ma úplne zbytočná chybička, ktorá je vo svojej podstate skutočne malá, ale v konečnom dôsledku dokáže potopiť titul. Ale inak zvládnem vstrebať aj tú najkardinálnejšiu kravinu.
Prestaneš niekedy s hraním?
Kým ma to bude baviť, tak sa budem hrať. Aj s hrami.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?
Priemerne asi tak 8, ale niekedy to je takmer celý deň. Raz sa mi však podarilo nezapnúť ho 3 dni a bolo mi výborne.
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Robil by som jedno veľké nič. No a možno by som si nahrabal more prachov, kúpil si nejaký ten ostrov v Tichomorí a užíval si zbytok života v príjemnom prostredí.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Asi na žiadny, pretože na každom sa dalo spraviť niečo lepšie. Ale nesmierne ma poteší pochvala, prípadne rozumne podaná kritika.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Dá sa, ale na Slovensku to rozhodne nebude také horúce. I keď by som bol určite za a ako Sony, tak aj Nintendu to prajem.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Kolektív a atmosféra medzi redakciou a čitateľmi.
Čo by si na HSS zmenil?
Šéfredaktora.

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Písať sám o sebe je blbosť a teraz ani netuším, či sa mám vychváliť alebo naopak skopať pod čiernu zem. Svoje súkromie sa snažím chrániť a kto ma spozná, určite vie, že je vo mne kus hnusnej svine i príjemného človeka zároveň. Rozhodne som však radšej, ak za mňa hovoria činy a nie slová.

Slavomír Benko
(zástupca šéfredaktora)
NIEČO O SEBE
Nick: Slavatar
Vek: 21 - aspoň myslím, s číslami mi to fakt nejde
Ako dlho pôsobíš v redakcii: Prvú recku som napísal v decembri 2004, tak si to vypočítajte, už som vám hovoril, že s tými číslami mi to nejde
Špecializácia (žáner): hlavne adventurky, RPGčka (ale ešte som o nich pre SMEčko nepísal), nevyhýbam sa ani dobrým akciám
Platformy: Atari 800XE a PC

Obľúbený film: Práve nedávno som sa nad tým intenzívne zamýšľal a čiastočne aj na vlastné prekvapenie som prišiel na to, že kritériá naj-filmu (hrá tam váš obľúbený herec; čučíte naňho stále dookola; videli ste ho miliónkrát; viete ho naspamäť; zakaždým keď ho dopozeráte, máte ho radšej...) asi spĺňa U-Turn. Inak ale hrozne ulietam na Star Warsoch (skôr starých, z nových na EIII), Futurame... a ešte milujem pár ďalších odľahčených vecí ako Indiana Jones, Pán prsteňov, Schindlerov zoznam a tak.
Obľúbená hudba: Jazz (hlavne Keith Jarrett a Brad Mehldau, ale i mnoho iných bláznivých klaviristov) a klasika (Rachmaninov). Snáď to nevyznieva hrozne nabubrele, ale nemôžem si pomôcť, skutočne to mám rád.
Obľúbená kniha: Môžu byť autori? Lem, Sapkowski, Tolkien, najnovšie aj Lukjanenko, donedávna Pratchett (ale teraz už to s tými Discworldami trochu preháňa). Iných, ako sú Eco, Herbert či Clarke, nemám načítaných tak, ako by som chcel, ale „vzhlížím“ k nim i na základe toho mála, čo som zatiaľ absolvoval. No a aby som neopomenul slovenskú tvorbu, tak pán Satinský.
Obľúbený citát: Viem naspamäť film U-Turn, gamesu Grim Fandango i veľkú časť Star Wars (nekecám, spýtajte sa mojich kamarátov, vkuse im citovaním z nich leziem na nervy) – takže hocijaká veta z uvedených titulov. Okrem príšerných kecov Jar Jara.
Obľúbené jedlo/nápoj: Kurací paprikáš s haluškami, bryndzové pirohy a makové parené buchty – ale len od maminy. A ešte ostrokyslá čínska polievka – ale len v ázijskom bistre. Nápoj? Keď opomeniem nejaké tie pivká, kofolu či dr.peppera, tak asi najčastejšie slopem jemne sýtenú budišku a veľmi ma to uspokojuje i napĺňa (niekedy až tak, že sa potrebujem vyprázdniť).
Ako trávim svoj voľný čas: Prácou. Hrám sa, aby som potom mohol písať recky. A keď prestanem pracovať, tak sa idem hrať, aby som si trochu od tej práce oddýchol. Sem tam si aj niečo prečítam, popočúvam, zahrám si nejakú tu taktickú spoločenskú hru alebo freesbie, občas sa neúspešne zaľúbim... Samá sranda.

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
Ktorá ma dostala? Zatiaľ našťastie žiadna (to by som toto už nepísal), ale veľa z nich k tomu malo blízko. Keby sme šli chronologicky, tak Veil of Darkness. Pri tom som ako desaťročné chlapčiatko od strachu skoro zinfarktoval, takže ma naozaj táto hra skoro dostala. Od smiechu som zomieral (ale podarilo sa mi nakoniec prežiť po operácii natrhnutých orgánov v okolí brucha) pri starých Lucas Artsovských adventurách - totálny vrchol je Grim Fandango. Pri ňom som zašiel až tak ďaleko, že som si ho nahral celé (áno, celé) na štyri 90 minútové kazety a počúval ešte aj pred spaním (aspoň už chápete, prečo to viem naspamäť). Tie dialógy, to je niečo neskutočné. No a potom som od radosti skoro skapal, keď som si uvedomil, že aj ja dokážem prejsť ťažké (a geniálne) RPGčko ako Ultima VII - IX. Elder Scrolly ma zas skoro dostali tým, že som premenlivo chcel v Arene, Daggerfalle, Morrowinde a (najnovšie v Cyrodiile) navždy bývať a nemal som v úmysle vrátiť sa do reality. Phew, celkom nebezpečné, tie hry...
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Možno hej, ale stále ma bavia, takže who cares?
Považuješ hry za umenie?
Hej. Grim Fandango je vrchol scenáristickej dokonalosti v symbióze s dabingovou ekvilibristikou, manifest ľudskej fantázie a predstavivosti, demonštrácia moci humoru realizovaná s vkusom i nadhľadom. Ach, Rómeo, nezomieraj...! Keď už toto nie je umenie, tak neviem. Inak kto je podrobne oboznámený s históriou a pozadím napríklad série Ultima, tiež si asi povie, že za podobný koncept by sa nemusel hanbiť ani spisovateľ. Netvrdím, že by to nemohlo byť lepšie, ale minimálne odhodlanie a originalita, s ktorými k týmto hrám Richard Garriot pristupoval, sú úctyhodné.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Podľa mňa je od nás veľakrát nezodpovedné a ofenzívne, že prostredníctvom hier filtrujeme svoju xenofóbiu, ergo že strieľame do živých mŕtvol, zombíkov, upírov, alienov a iných nevinných tvorov, pretože ich tým urážame a apriórne odsudzujeme, aj keď netušíme, čo sú vlastne zač. Vďakabohu, že existujú aj hry, kde sa útočí na ľudí, lebo o nich aspoň s istotou vieme, že si to zaslúžia. Nie, vážne, môj názor, ktorý často prezentujem aj vo fleškách, si môžete prečítať v jednej správe o prostitútkach a GTAčku. Inak nad tým obsahom mi ešte aj teraz ide rozum zastať.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Monkey Island III. (Takže nemala byť štvorka, aby sme si rozumeli.)
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Že upadajú do šablónovitosti. :) Že ich je sakra veľa, a preto nemám na všetky, ktoré by som chcel prejsť, čas. Mám v úmysle dohrávať nejaké staré veci, sú nejaké klenoty, ku ktorým sa musím pravidelne vracať, a stále prichádzajú nové a nové tituly. Kto to má stíhať?
Prestaneš niekedy s hraním?
Keď ma to už prestane baviť a dospejem, potom áno. Takže nie.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?

Približne každý druhý deň v redakcii píšem flešky a nahadzujem recky, pracujem ako správca počítačovej miestnosti na intráku, potom sa ešte veľa hrávam, aj do školy nás stále nútia čosi odovzdávať, a samozrejme to píšem na počítači, väčšinu filmov pozerám tiež na compe... ó bože, to bude asi fakt veľa.
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Išiel by som sa pozrieť, ako cvičí na klavíri Keith Jarrett, lebo to nikdy nerobí pred inými ľuďmi a naozaj by som chcel veľmi počuť, čo hrá „len sebe“. Och, ja som taký romantický. No a poobede by som šiel na dámske záchodky a...
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Asi na ten, na ktorý mám kladné odozvy a na ktorom čitatelia v diskusii oceňujú, že je (bisťu, poviem neskromne) vtipný (ale to povedali tí čitatelia, nie ja). Tieto kritériá na moju veľkú radosť zatiaľ spĺňajú tri recky - na hry King Kong, Chameleon a Lula 3D. Ale samozrejme, že teraz, s odstupom času, by som ich úplne prepísal a hlavne skrátil. Asi ako toto predstavenie. Ale už sa mi nechce, musím ísť hrať Oblivion.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Pri next-genoch zastávam fundovaný názor, že sú drahé a že sa u nás zatiaľ nedajú zohnať. Musím sa priznať, že potom, čo som videl, koľko ústupkov a „vylepšení“ obsahuje Oblivion kvôli Xboxu 360, mierne klesli v mojich očiach. A handeldy? Ja potrebujem na poriadny atmosferický zážitok z hry veľký monitor, samotu a zatiahnuté žalúzie, a nič z toho mi zatiaľ žiaden z autobusov (v nich sa handheldy zvyknú hrávať, že?) neponúkol.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Gudrun. Ale v poslednej dobe sa intenzívne nútim do toho, aby som svoj objekt záujmu prehodnotil a zvolil si iný – mohol by to byť napríklad Kordi. S ním by mi to určite vyšlo skôr. Vždy sa na mňa na redakčnej porade (teda na pive) tak zvláštne usmieva... Nie, vážne, páči sa mi tu hlavne ironický prístup a tá fajn atmosféra. Dalo by sa písať aj oveľa viac flešiek a reciek, ale celé by to potom asi bolo sterilnejšie, nudnejšie... Bol by to len servis (na to sú tu iní), už by to nebola zábava.
Čo by si na HSS zmenil?
No mierne by som upravil a doladil dizajn (haha - pozn. kordi) - to sa nám snáď v spolupráci s vami čoskoro podarí. Momentálne sa snažíme s Kordim zmeniť viac vecí, snáď to vyjde a všetko sa začne pomaly prejavovať. Fakt by sme sa chceli zlepšovať a sprofesionálniť. Hoho, a koľko je toho, čo treba zlepšovať...

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Po tých vyčerpávajúcich odpovediach na tak rafinované otázky je ťažké vymyslieť niečo, čo by vás mohlo ešte zaujímať. Snáď len, že do jasličiek a škôlky som chodil na Wolkerovú ulicu 25 v Prešove. Momentálne študujem žurnalistiku v Blave (to znamená, že tam chodím do školy, nie že tú žurnalistiku naozaj študujem). Čas tam trávim tak, že si v zadnej lavici kreslím s kamarátom a popri tom pravidelne napodobňujem gudrunin podpis - teda zapisujem ju do prezenčky. Kedysi som ako blázon hrával in-line hokej, ale potom som si škaredo zlomil ruku a odvtedy sa k tomu nemôžem aj napriek svojej neutíchajúcej túžbe znovu dostať - mal som potrebu zdeliť vám, o aký talent svet prišiel. Na záver by som chcel pozdraviť (a za podporu sa im poďakovať) hlavne brácha Roláka a môjho best buddyho Kenobiho (ktorý mi práve povedal, že sa mu recka na Lulu až tak nepáči, takže svoj vzťah k nemu ešte prehodnotím). Ďakujem. Dobrú noc. And remember, the Force will be with you, allways.

Eva Vozárová
(redaktorka)
NIEČO O SEBE
Nick:
gudrun
Vek: 21
Ako dlho pôsobíš v redakcii: len krátko
Špecializácia (žáner): tu asi adventúry, inak aj RPG, akcie a FPS
Platformy: PC

Obľúbený film: Ghost World a seriály: Red Dwarf, Futurama, Star Trek, Twin Peaks.
Obľúbená hudba: Bluegrass, české country, maďarský hardrock, poľský dancefloor a rakúske ľudovky. Hlavne tie jódlovacie.
Obľúbená kniha: Raz neviem. Asi dačo z množiny ušpinenej, steam-punkom šmrncnutej mestskej fantasy, neprofláklých 800-stranových sf/f románov a komiksu. Nie však hard sf – tá ma trochu obišla, snáď sa k nej raz dostanem – a nie stupídna, stereotypná, intelekt čitateľa urážajúca f – tú prosto nestrpím, vytáča ma do nepríčetnosti, grrr. Som v zásade proti páleniu kníh, ale keby sa jedného dňa pomyselná knižnica najhorších fantasy románov v dejinách ľudstva náhle a neočakávane samovznietila a neodvratne podľahla zákernému požiaru, možno by som to aj oslávila rumovou pralinkou.
Obľúbený citát: Kids, don’t buy drugs. Become a popstar. You’ll get them for free.
Obľúbené jedlo/nápoj: Detská výživa, rožky s májkou/silný čierny čaj s cukrom a citrónom.
Ako trávim svoj voľný čas: Mimoškolskými aktivitami, ktoré mi postupne prerastajú cez hlavu. A hraním a čítaním a spánkom.

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
Morrowind – hrám ho už piatykrát a stále ma baví. Asi to bude láska na celý život (alebo aspoň dovtedy, kým si nekúpim zberateľskú verziu Oblivion – a vzhľadom na to, že je celkom nezohnateľná, máme pred sebou s Morrowindom ešte pár pekných spoločne strávených chvíľ). Splinter Cell – kvôli Samovi Fisherovi – raz si ma istotne vezme za ženu. Thief 3 – ak nie Fisher, tak aspoň Garret. Fable – tetovaním tváre, súťažným kopaním sliepok do diaľky, a tým, že som svojho Rangera prinútila oženiť sa s mužom. Fahrenheit – krasokorčuliarskym bonusom. Staré adventúry (Zork: Nemesis, Sanitarium, Last Express...) – takých viac niet. Flashovská adventúrka Samorost od Čecha, ktorý si hovorí amanitadesign – prekrásnou grafikou. A starý Unreal Tournament – vtipnou hudbou a Redeemerom. Mám slabosť pre príručné nukleárne zbrane. Vlastne pre čokoľvek nukleárne.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Samozrejme, že upadajú. Ale komu to vadí? Mne neprekáža neustále zachraňovať svet. Už som v tom fakt dobrá. Až raz prídu skutočné problémy, aspoň budem vedieť, čo treba robiť. S minigunom v ruke zachránim celú zemeguľu!
Považuješ hry za umenie?
Určite. A niektoré považujem za umenie prejsť.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Čím viac, tým lepšie.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Syberia. Omnoho tragickejšie mi však pripadajú hry, ktoré sa nikdy nemali dočkať ani prvého dielu.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Že nás ich prostredníctvom ovládajú ještírci.
Prestaneš niekedy s hraním?
Jedine vtedy, ak ma príde z jeho pazúrov vyslobodiť sám Ing. Ivo A. Benda s vesmírnou flotilou Plejáďanov.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?
Priveľa. Už si ani nepamätám, ako cítiť vietor vo vlasoch. Nechce ma niekto vziať von? (Tel.č. na požiadanie.)
Čo by si robila, keby si bola jeden deň neviditeľná?
Producírovala by som sa nahá v redakcii. (nie, nie, nepochopila si! my sme tou otázkou mysleli nejakú špeciálnu činnosť, ktorú inokedy nerobievaš – pozn. Slavatar)
Na ktorý článok si obzvlášť hrdá?
Na Scratches, hlavne na tú pasáž s virguľou.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Ja som dievča, o takýchto veciach nič neviem! Od svitu do mrku vyšívam.
Čo sa ti na hry.sme.sk páči?
Slavatarove exkluzívne screenshoty zo S.T.A.L.K.E.R.A. 2. Milujem komiksovú grafiku a som šťastná, že sa takto v predstihu dostala práve na našu stránku.
Čo by si na hry.sme.sk zmenila?
Povedala by som, že to chce viac času na písanie reciek, ale to by ma Kordi asi nakopal do zadku, lebo ich aj tak spravidla odovzdávam ďaleko po termíne.

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Narodila som sa 6 týždňov pred plánovaným termínom pôrodu a odvtedy mi nejde matematika. Na strednej škole som z nej dokonca aj napriek usilovnej práci dostala na vysvedčení štvorku! Z tejto indispozície som veľmi nešťastná a nikdy neprestanem svojej mame vyčítať, že v tehotenstve fajčila. Mohla som predsa byť génius!
Okrem hry.sme.sk sa dlhodobo aktivizujem v študentskom rádiu Tlis v Mlynskej doline, lebo ma baví vrážať neúnosné množstvá energie do riešenia existenčných problémov dobrovoľníckych projektov, ktoré už x rokov kolíšu na pokraji zániku. V posledných dňoch bezvýsledne zápasím s témou diplomovej práce na Katedre žurnalistiky FiFUK v Bratislave, kde ešte stále študujem hlavne vďaka Slavatarovej neúnavnej snahe žehliť väčšinu mojich absencií.
Už od trinástich rokov permanentne bojujem s iracionálnym strachom z tretej svetovej vojny a zbraní hromadného ničenia, túžim navštíviť atómovú elektráreň a trpko ľutujem, že nerozumiem jadrovej fyzike.
Nemám priateľa, som platonicky zaľúbená do Johna Zoidbergha a Sama Fishera a spávam s ružovým zajacom menom Koloděj.
Trpím zvláštnou a pre mnohých nepochopiteľnou vášňou pre závodné krasokorčuľovanie, kvôli ktorej vždy na dva týždne v roku (cez európsky a svetový šampionát) celkom vypadávam z reálneho života.

Tomáš Koza
(redaktor)
NIEČO O SEBE
Nick:
hmm, no používal som už tisíce nickov, nemám žiadny stabilný, keď hrám nejaký multiplayer, tak si väčšinou na mieste nejaký vymyslím. A pokiaľ ide o nick z reálneho sveta tak potom Tomáš (kto by to bol povedal), Kozo, či Kozič.
Vek: 19,76
Ako dlho pôsobíš v redakcii: S Chruppim som spolupracoval ešte na webe Berserk, ktorý sa potom zmenil na Gameclub a odtiaľ som prešiel na hry.sme.sk. Skrátka „from the beginning“.
Špecializácia (žáner): RPG, RTS sú dominantné, ale hrám úplne všetko.
Platformy: PC odjakživa a dalo by to naozaj veľa práce, aby ma niekto donútil ho vymeniť, keďže sa na ňom nevenujem len hrám.

Obľúbený film: Brasil, Dune, Clockwork Orange a Star Trek
Obľúbená hudba: No toto je veľmi zlá otázka, keďže počúvam strašne veľa vecí (takmer všetky žánre :), ale z tých najobľúbenejších: The Gathering, Anathema, Bob Marley, Peter Tosh, Carcass, Cypress Hill, Iron Maiden, Jimi Handrix, Led Zeppelin, Mayhem, Metallica, Pink Floyd, Slayer, RATM, The Cure, Lou Reed, Aphrodite, Bjork, Supercrooo
Obľúbená kniha: George Orwell – 1984, William S. Burroughs – Naked Lunch
Obľúbený citát: Bob Marley: „If you know what life is worth, you would look for yours on earth“
Obľúbené jedlo/nápoj: Prasa s knedľami a kapustou - čaj
Ako trávim svoj voľný čas: Hmm, čo sem mám napísať? Samozrejme hrám počítačové hry, študujem, pozerám filmy, hrám na gitare, počúvam hudbu, chodím von s kamošmi a trávime čas – classified information. A to je snáď všetko.

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?

Samozrejme hrám už od čias 386-ky... tam bolo kvantum hier, ktoré stáli za to, určite ich poznáte veľa a aj ja mám medzi nimi množstvo idolov. Ale napíšem sem hru, ktorá si to zaslúži, pretože nie každý ju pozná, nie každý ju hral a podľa mňa je to jedna z najlepších hier na svete, je to Little Big Adventure 1&2
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Áno upadajú a dosť krutým spôsobom. Našťastie sa každoročne objaví jedna, dve, tri hry, ktoré sa týmto šablónam vymykajú natoľko, že nám všetkým rozum zastane. A práve kvôli takým hrám je svet krásny.
Považuješ hry za umenie?
Keď je umenie film, literatúra či hudba, tak potom aj hry sú rozhodne umením, pretože sa v zásade od nich v ničom nelíšia. To či sú hry hodnotnejším umením než klasiky svetovej literatúry, je otázne. No je jasné, že tam vonku je zopár takých hier, ktoré sú kvalitnejším umením, než celá súčasná filmová a hudobná scéna dokopy.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Nevidím v tom absolútne žiadny problém, tak ako väčšina ľudí čo má všetkých päť pohromade. Akákoľvek debata na túto tému je absurdná, ak so mnou náhodou niekto nesúhlasí, nech ma kontaktuje. Som pripravený ho svojimi argumentmi zmiesť zo stola :).
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Hmm. Zopár by sa našlo, no keď si to tak zoberieme, aj zlé hry a zlé pokračovania sú na niečo vždy dobré. Aspoň sa z toho niekto poučí, čím sa raz určite dostaneme k hernej dokonalosti... možno.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Komerčnosť. Česť výnimkám.
Prestaneš niekedy s hraním?
Neviem čo so mnou bude o takých 10 rokov. V každom prípade až doštudujem to čo študujem, tak by som hry rád sám vytváral, alebo sa na ich vývoji nejakým spôsobom podieľal (zahodiť tie dlhoročné skúsenosti a nezužitkovať ich ?!). Takže dúfam, že s nimi budem dokonca života.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?
Veľmi to záleží od ročného obdobia, ale inak ani sám neviem. Nechcem sa nad tým zamýšľať, jednoducho, keď mám chuť byť za počítačom tak za ním som. Ak nemám žiadny čas, tak za ním nie som. A ak mám lepšie a príjemnejšie veci na práci, tak sa venujem im.
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Išiel sa pozrieť do Bethesdy Softworks... alebo si z centrálnej banky požičal nejaké vreckové... hmm alebo by som vliezol Kordimu do bytu a získal naňho nejaké kompromitujúce materiály, mal by som ho potom v šachu a tým pádom by som mal vždy iba tie najlepšie hry na recenziu. Muhahahahha... ehm. (ktože to mal Oblivion? - pozn. Slavatar)
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Ja mám rád každý svoj článok, mám ich všetky do jedného vytlačené, polepené po stenách a každý večer sa s nimi rozprávam.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Burn! Baby, burn! – I love my PC! Ale na druhú stranu také PSP je celkom sranda vec.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
To, čo sme tam dokázali.
Čo by si na HSS zmenil?
Honoráre.

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
1101101010110110000101010100001011111010101010111010111010101101010101010101000101111010100
0010110100101010101010101011101101010110110000101010100001011111010101010111010111010101101
0101010101010001011110101000010110100101010101010101011101101010110110000101010100001011111
0101010101110101110101011010101010101010001011110101000010110100101010101010101011111010010
11110000001. Ak chcete vedieť zvyšok, kontaktujte ma a ja vám ho veľmi rád dopoviem.

Marián Kluvanec
(redaktor)
NIEČO O SEBE
Nick: mrjazz
Vek: 24
Ako dlho pôsobíš v redakcii: asi 3 roky (?)
Špecializácia (žáner): 3rd person akcia, jump´n´run, beat´em up
Platformy: PC, Playstation 2

Obľúbený film: Bad Taste, Dog Soldiers, Donnie Darko
Obľúbená hudba: Nirvana, Akira Yamaoka (soundtracky série Silent Hill)
Obľúbená kniha: Richard Bach: Čajka, Nebezpečné vize (ed. Harlan Ellison)
Obľúbený citát: „The sword is just the tool. It is the samurai´s hand that brings it to life.“
Obľúbené jedlo/nápoj: bryndzové halušky, morské plody, marcipán, minerálka
Ako trávim svoj voľný čas: Čítaním, študovaním, hraním. Jedením, pitím, trávením, spaním. Sledovaním, premýšľaním, písaním, rozprávaním. A v poslednej dobe sa dosť venujem kartám zo série Magic...

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?

Z minulosti je to určite Master Blaster z Amigy, ktorý presvedčil fenomenálnym multiplayerom. Na tie „káľačky“ štyroch hráčov sa aj dnes chytá len máloktorý titul. Ide o hru, na ktorej sme svojho času vylámali asi osem joystickov. Dnes je to so zábavou v hrách horšie, ale najväčší zážitok za posledné roky mi sprostredkoval Silent Hill 2 – atmosférou, do detailov premysleným príbehom a výborným spracovaním jednotlivých zložiek. Pre mňa jediná hra, ktorá sa človeka naozaj „dotkne“ a prebudí v ňom čosi hĺbkové. Ale dobre sa hral aj Max Payne 2.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Nieže neupadajú, ony už tam pár rôčkov trčia zahrabané až po posledný kilobajt! Skúste si len rozpísať z akých častí sú poskladané hry v rámci vášho obľúbeného žánru: úvodná animácia, level, enginová animácia, boss, animácia, level... Ak si odmyslíte konkrétne situovanie, postavy a dej, dostanete tú istú „kostru“ na ktorú len navlečú tvorcovia iné šaty. Ale vzor je (takmer) rovnaký. Výnimky sa pritom samozrejme nájdu (Eye Toy, ale aj mnohé tituly na Nintendo DS – tam to však predpokladá už inovatívny koncept handheldu).
Považuješ hry za umenie?
V istom zmysle sa o nich ako o umeleckých dielach uvažovať dá. Videohry totiž integrujú všetky umelecké druhy a „prekračujú“ ich možnosti svojou interaktivitou (ktorá je dnes mimochodom žiadaná aj v „klasickom“ umení – viď. fenomén happeningu a performance). Problém je, že videohry sa spájajú s počítačovým inžinierstvom a ekonomickým pozadím, čo pomerne znemožňuje hovoriť napr. o „vnútornej potrebe autora vyjadriť sa“. Táto debata je však otvorená, ale nakoniec – hry sú hry (aj keď pevne zakotvené v „estetične“) a to, myslím si, celkom postačí.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Na každej škatuli je jasne vidieť nálepku s označením vekovej prístupnosti. A tým to hasne.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Úprimne? Doom. Potom by si totiž v súčasnej dobe viac ľudí všimlo, aká špičková hra je Evil Dead: Regeneration! ;-) Čo ťa na hrách najviac hnevá? Moment, v ktorom by hlavný predstaviteľ mohol súložiť s niektorou zo ženských postáv, no on tak neučiní. Ešteže God of War na PS2 to bohato vynahradzuje...
Prestaneš niekedy s hraním?
S hraním sa prestať nedá tak ako sa nedá prestať so vstrebávaním filmov, literatúry, pestrofarebných nálepiek, naivných seriálov... Tieto veci potrebujeme, mení sa len ich podoba. Bez nich by sme ani nežili.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?

Kedysi viac, dnes menej. ;-)
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Špehoval Michelle Rodriguezovú. VŠADE! Slaboduché, ale pravdivé.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Už ich zopár bolo, ale ten najlepší asi ešte len príde. Aspoň dúfam.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Next-gen: všetko to bude o kvalitnej technológii, ale keď pominie šok z efektnej grafiky, príde rozčarovanie z otrepaných nápadov v hrách. Výnimku by mohol tvoriť Nintendo Revolution, ale nerád by som zakríkol. Taktiež Sony už dokázalo, že je vždy schopné vytasiť sa s originálnymi koncepciami.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Že autorom tu nejde (v prvom rade) o zárobkovú činnosť a že spolu s čitateľmi tvoríme istý druh komunity. Aj vďaka košatým diskusiám k článkom je to totiž iný vzťah ako chladný odstup medzi predavačom a zákazníkom.
Čo by si na HSS zmenil?
Chýbajú nám čarokrásne spolupracovníčky a to je hendikep závažného charakteru. Kordi, s týmto niečo treba urobiť!

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Načo ďalej unavovať milého čitateľa egocentrizmom?

Tomáš Mašek
(redaktor)
NIEČO O SEBE
Nick: veľmi nepoužívam, ak tak Masko
Vek: 20
Ako dlho pôsobíš v redakcii: 1. 10. 2006 to bude štvrtý rok :)
Špecializácia (žáner): najmä RPG a stratégie, nestránim sa však ničoho, okrem športov a simulátorov
Platformy: s Osobným Počítačom na večné časy a nikdy inak

Obľúbený film: Limonádový Joe
Obľúbená hudba: dobré Ska nie je zlé a potešia aj všelijaké stariny ála Doors a pod.
Obľúbená kniha: Pán prsteňov
Obľúbený citát: „Priatelia prichádzajú a odchádzajú ale pivo je stále pivo.“
Obľúbené jedlo/nápoj: čína na všetky spôsoby / kofola / víno
Ako trávim svoj voľný čas: je ho málo, ak nejaký voľný čas ostane, tak ho väčšinou aktívne preflákam

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
Jednoznačne svojho času oba Fallouty. Dodnes je pre mňa najmä Fallout 2 stelesnením dokonalého RPG a mrzí ma, že nič obdobné už v súčasnosti nevychádza. Silný príbeh, vťahujúca atmosféra, rozhovory, NPC, prostredie, zbrane, skrátka všetko tvorilo harmonický celok, ktorý ma dostal. Podobne som si užil aj Baldur’s Gaty, tie ma však už až tak, bohvie prečo, nepohltili. A z tých modernejších hier – je to trochu ťažšie vybrať si niečo zaujímavé, keď vychádzajú väčšinou také krátke atmosférické trháky, ála Call of Duty, ktoré sú síce výborné, no s nulovou dávkou znovuhrateľnosti.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Veru upadajú a preto vždy poteší nejaká výnimka, ktorá vybočuje z radu.
Považuješ hry za umenie?
Hry sú v prvom rade priemysel, ale takisto ako aj pri filmoch, aj pri hrách sa stane, že sem-tam vznikne niečo, čo sa dá nazvať umením.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Násilie v hrách neubližuje a som rád, že je tam. Samozrejme v rozumnej miere. Nepáčia sa mi však demagogické výstupy predstaviteľov rôznych vlád voči násiliu v hrách. Obzvlášť sa to týka Spojených štátov.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Ťažko povedať, ja veľmi nevidím zmysel v stále rovnakých pokračovaniach rôznych športov, napr. NHL sa v podstate od verzie 98 vyvíja len graficky.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Vadí mi stereotyp, ktorý hry často prinášajú. A okrem iného mi vadia vzrastajúce hardwarové nároky, mohol by sa už vývoj trochu spomaliť :). Z tohto pohľadu to majú konzolisti ľahšie...
Prestaneš niekedy s hraním?
Určite áno, hry neberiem ako to pravé, čomu venovať voľný čas. Zatiaľ ma však bavia.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?

1-2 hodiny voľného času, pracovne bohužiaľ niekedy aj 12...
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Asi by som sa cítil strašne hlúpo.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Na svoj? Asi na žiadny, hlavne prvotiny by som najradšej zmazal z pamäti (a z databázy).
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Verím, že konzoly sa nikdy nestanú súčasťou môjho života, nepáči sa mi televízna kultúra a neviem si predstaviť, že mám hrať hry na TV obrazovke.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Samozrejme kvalita článkov a hustota ich zverejňovania, myslím, že v tomto HSS nemajú na Slovensku konkurenciu.
Čo by si na HSS zmenil?
Dizajn, layout (stalo sa - pozn. kordi)

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Snáď len toľko, že „aktívne“ študujem na tej najlepšej, najdynamickejšej, najpokrokovejšej a najpríjemnejšej katedre na FFUK – žurnalistike :). Popri tom nejaká ta práca – DTP, webdizajn a samozrejme hranie hier. S tým je to však trochu problematickejšie, lebo sa mi nedarí vyčleniť toľko času, koľko by som chcel. Ani nepamätám, kedy som naposledy hral hru, ktorú som skutočne chcel hrať a nemusel som na ňu písať recenziu.

Ján Pásztor
(redaktor)
NIEČO O SEBE
Nick:
momentálny? :)
Vek: som čerstvým nositeľom dvoch krížikov
Ako dlho pôsobíš v redakcii: takmer rok
Špecializácia (žáner): japonské rpg
Platformy: akákoľvek konzola alebo handheld

Obľúbený film: označiť iba jeden film nemôžem a vymenovať všetky nemá zmysel. Mám rad ako japonské, tak i talianske a americké filmy, horory alebo romantické, v tomto smere som všežravec
Obľúbená hudba: vyslovene obľúbenú hudbu či dokonca špecifický žáner v nej nemám, ak sa mi dostane do uši niečo čo ma zaujme, vyhľadám a zaobstarám si to
Obľúbená kniha: v poslednej dobe na ne nemám vôbec čas a navyše medzi knihomoľov som nikdy nepatril
Obľúbený citát: na zaujímavé citáty mam šťastie, ale žeby som jeden z nich pasoval za naj, tak to nie
Obľúbené jedlo/nápoj: záleží na tom, kto ho pripraví, pod rukami dobrého šéfkuchára/ky sa môže čokoľvek zmeniť na lahôdku
Ako trávim svoj voľný čas: v spojitosti so mnou sa o voľnom čase nedá hovoriť, ale ak si vynúteným spôsobom na úkor inej činnosti nájdem chvíľku, strávim ju sám v spoločnosti hudby, filmu, alebo videohry
O hry som sa začal zaujímať ešte ako malý štupeľ, už pri prvom kontakte s triviálnymi videohrami (čítaj hry s takmer nulovou hrateľnosťou, interakciou, hudbou, grafikou a vôbec so všetkým čo k dnešným hrám neodmysliteľne patrí) som odhalil svoju slabosť pre ne. Postupne s pribúdajúcimi rokmi a narážkami kamarátov (predsa len som im venoval niekoľkonásobne viac času než mnohí považovali za normálne) som začal písať amatérske recenzie, návody a dokonca aj vlastnú webovú stránku.

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
Jednoznačne séria Final Fantasy, obzvlášť siedmy diel vďaka príbehu a výpravnosti s akou bol podávaný, nezabudnuteľnou hudbou a bojovým systémom.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Upadajú, i preto si o to viac cením originalitu a kreativitu autorov.
Považuješ hry za umenie?
Niektoré áno, napríklad ICO alebo Okami pre PlayStation 2 sú dôkazom novej formy umenia.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Násilie v hrách mi neprekáža, pokojne si zahrám aj Manhunt, problém nastáva u ľahko ovplyvniteľných jedincoch, hráčov, ktorí v zločine vidia návod, alebo inšpiráciu na vyriešenie osobného problému. Ak by sa jasne dokázalo, čo i len jedno zavinenie vážnejšieho zranenia či nebodaj smrti na základe nejakej pasáže z videohry, sám by som bol za ich zrušenie. Treba ale prihliadať na mieru a formu, akou je podávané.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Osobne by som takto otázku nikdy neformuloval, každá hra je hodná pokračovania, záleží na tvorcoch, ako dokážu daný koncept využiť.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Očividná honba vývojárov (prípadný tlak vydavateľov na nich) po rýchlom zisku.
Prestaneš niekedy s hraním?
Určite áno, no v dohľadnej dobe to nebude, aj keby hry stratili šmrnc, stále tu budú staré dobre klasiky, pri ktorých aj po tak dlhej dobe budem s nostalgiou spomínať na časy ich zašlej slávy a mojej prvej skúsenosti s nimi.
Extrémny fanúšik/fanboy. Zvláštnosť existujúca od vzniku konkurencie medzi hrami a hernými systémami. Podobne ako v prípade náboženstva aj v hernom priemysle dochádza k sfanatizovaniu určitej skupiny, ktorá nedokáže nezaujato hodnotiť akékoľvek počiny nim nepreferovanej značky. Existujú dve skupinky, jedna ktorá svoje názory presadzuje/vnucuje mierne a druhá idúca cestou vulgarizmov. Vtedy sa aj príjemné klábosenie pod článkom môže zmeniť na znechutenie, navyše ak sa taký hráč stane i recenzentom, môže to mať za následok nielen stratu mnohých čitateľov, ale aj úpadok stránky či periodika.

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?

Priemerne 12 hodín, nakoľko väčšinu dňa strávim v práci za počítačom a niekoľko hodín mu venujem aj doma.
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Potenciálne by som mohol robiť čokoľvek, no skutočná pravda je nepublikovateľná.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Čo sa týka hry.sme, tak už len vďaka samotnému zverejneniu recenzie na Baten Kaitos.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Môj názor som už vyjadril v článkoch "Slovensko - súčasť veľkého videoherného biznisu" a "Handheldy - náhrada konzol na cestách". Stále si za ním stojím, ale jedným dychom dodám, že nová konkurenciu na poly konzol do ruky je a bude prínosom. Čo sa týka next-gen konzol tak: nový Xbox na nás čo nevidieť vytasí svoje najväčšie tromfy, od PlayStation 3 očakávam prakticky to isté, čo pred niekoľkými rokmi od dvojky, Nintendo si zase vybralo cestu inovácii a ani prinajmenšom nepredpokladám, že by ma mohlo sklamať.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Príjemné pracovné prostredie a len minimálne zasahovanie do výberu článkov.
Čo by si na HSS zmenil?
Niekoľko drobností na čele s flexibilitou uverejňovania článkov.

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
V záujme zachovania vlastného súkromia a zákona o ochrane osobných údajov si zvyšné informácie a tajomstva ponechám.

Ján Cibulka
(redaktor)
NIEČO O SEBE
Nick:
JanNDen
Vek: 17
Ako dlho pôsobíš v redakcii: No, už to bude niečo vyše roka.
Špecializácia (žáner): adventúry, RPG, stratégie
Platformy: PC


Obľúbený film: trilógia Godfather, Ocean’s twelve, Bronx Tale
Obľúbená hudba: Elán, Daniel Powter, Robbie Williams, Chinaski & Kryštof
Obľúbená kniha: Každučká jedna od Agathy Christie, Puzo’s Godfather, občas poézia
Obľúbený citát: Cherchez la femme
Obľúbené jedlo/nápoj: tonic, káva a lososové masíčko
Ako trávim svoj voľný čas: počítač, šport, knihy a hudba

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
Najlepšou hrou je pre mňa bezkonkurenčne Gabriel Knight 3, ktorý ma svojou atmosférou tak nechutne zmiatol, až som sa začal v realite vžívať do postavy Schattenjägera :) Už po prvom dni som mal kruhy pod očami, jazyk mi neživo visel z úst a tŕpli mi nohy. Čo dodať...
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Jeden by povedal, že snáď už ani nie je možné prichádzať s novými nápadmi a tvoriť originálne hry. Tu máš tento žáner, budú z neho najväčšie prachy, tak makaj. Našťastie to tak nebeží všade a stále sa v mnohých teamoch na tvorbe hier zabávajú - jedine tak môžu vznikať originálne skvosty (ktoré sú bohužiaľ mnohokrát stratové a zle hodnotené). A tak to bolo, je a bude. Vynachádzavosť z nás predsa robí homo s. s.
Považuješ hry za umenie?
Jednoznačne áno. Nepochybujem, že v budúcnosti sa práve hry dostanú na čelo celého umenia. Hm, prečo? Hry prezentujú minimálne umenie grafické, hudobné a literárne, je potreba omnoho viac umelcov, výsledný efekt je komplexnejší a zložitejší.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Tento odveký spor sa snažím (úspešne) ignorovať, vysvetľovať morálnym fanatikom spojitosti medzi činmi a psychikou je úplne zbytočné. Keď niekto bude čítať Erbenove básne, Remarqueove dobové romány alebo čo ja viem čo, znamená to, že sa stane násilníkom?
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Pokračovania a remaky si nezaslúžia klasické 2D Sierra/LucasArts adventúry, nový šat nových tvorcov im nehorázne kazí meno.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Ich dĺžka. Buď sú krátke ako Večerníček alebo dlhé ako Titanic.
Prestaneš niekedy s hraním?
Silne pochybujem :) Možno sa dĺžka hrania bude s vekom zmenšovať, ale že by som prestal úplne?! Čo ste sa zbláznili?

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?
Heh, tak toto je otázka na telo :) To sa nedá povedať, je to príliš relatívne.
- Trápna výhovorka.
- Mám do toho rátať aj prestávky na jedlo a záchod?
- Nevykrúcaj sa.
- Nebolo by lepšie počet hodín týždenne?
- Už to vyklop!
- Ok, ok: +-4 hodiny denne. Hm, nezaváňa to tu schizofréniou?
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Najskôr by som vbehol do dievčenských spŕch. Potom by som si „požičal“ z banky nejaký ten miliónik. A vypočul si, čo o mne hovorí šéfredaktor :) No ale vážne. Možno je to trochu detinské, ale strašne rád by som chcel pozorovať niekoho známeho, ako trávi svoj deň.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Svoj či od kolegu? To je vlastne jedno - som hrdý na každý článok, v ktorom autor píše svoju pravdu, vyjadruje svoje hodnotenia a pohŕda (v dobrom slova zmysle) nad hodnotením ostatných webov.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Mám stále silnejší pocit, že svet sa nám začína deliť na dve odlišné kategórie: producentov a konzumentov. Konzola je podobná ako televízor - môžete sledovať cudzie filmy, ale vlastný zrejme nikdy nevytvoríte, pretože nemáte žiadne nahrávacie štúdio. Kdežto počítač ku konzolám práve také štúdio predstavuje - oproti všetkým možnostiam konzole môžete naviac tvoriť širokú škálu virtuálnych produktov. Tak prečo patriť iba ku konzumentom, keď môžete sami produkovať?
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Konečne môžem naplno prejaviť svoj patriotizmus :) Páči sa mi, že to nie je bežný portál, akých sú stovky. Dovolím si hovoriť za všetkých - snažíme sa pre čitateľa vytvoriť príjemné prostredie, informácie spestriť inteligentným humorom a sami sa pri písaní zabávať. Je to pre nás výzva konkurovať českým aj slovenským webom a vyniknúť spomedzi nich našou uvoľnenosťou. Kordi, dúfam, že dostanem odmenu :D
Čo by si na HSS zmenil?
Dúfam, že sa nám podarí spestriť tematickú ponuku článkov, pridať väčší počet interview, návodov a tiež by bolo obrovskou výhrou uverejňovať dva články denne. (a ktože nám ich bude písať? - pozn. kordi) 

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Nuž, celé svoje najútlejšie detstvo som prežil v prírode, pri jazere a zrejme som si zelene naužíval aj do zásoby, lebo ako prišla škola, počítač, do džungle sa dostanem akurát tak mestskej. V detstve som vyskúšal snáď všetky krúžky, športové, umelecké. Zo základnej školy som prešiel na osemročný gympel, ktorý bude mojím druhým domovom až do maturity (ak ma nevyrazia :).

XXX - undisclosed due to security & legal reasons. sorry.
(redaktor)
NIEČO O SEBE
Nick:
chrupi
Vek: 24
Ako dlho pôsobíš v redakcii: čo svet svetom a redakcia internetom stojí
Špecializácia (žáner): adventúry, skákačky, stealth-akcie, FPS z 2. svetovej
Platformy: PC, PS2, GBA, mobile


Obľúbený film: Indiana Jones séria, Pulp Fiction, Human Traffic, Monty Python
Obľúbená hudba: System of a Down, Soulfly, Marilyn Manson
Obľúbená kniha: Pratchettoviny, Kingoviny a iné, biznis knihy a množstvo magazínov
Obľúbený citát: Dvaja leňochodi ležia na konári bez pohybu, prejde prvý deň, dva dni, tri dni, štyri dni... a piaty deň jeden začne otáčať hlavu a druhý mu hovorí: "Nestresuj..."
Obľúbené jedlo/nápoj: Hranolky a minerálka. Nie žartujem – absinth, pivo a až potom minerálka.
Ako trávim svoj voľný čas: Prácou, prácou a prácou. Alebom sexom a prácou. Alebo s hrami a prácou. Inak mám rád aj šport (bike, lyže, beh) a prechádzky v lese.

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
The Longest Journey svojim príbehom, dokonalým herným svetom, hlavnou hrdinkou a fantastickou atmosférou. Je toho viac. Beyond Good & Evil bezprecedentným herným dizajnom. God of War dokonale spracovanými krvavými jatkami. No a nakoniec ICO výborným lyrickým príbehom.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Úplne katastrofálne upadajú. Je to stará pesnička, ale ja vám ju opäť zaspievam. Firmy neriskujú investovaním do pôvodných hier a inovatívnych žánrov. Najlepšie staviť všetko na istú kartu známej filmovej licencie, dať hru urobiť priemernému tímu za 9 mesiacov a znížiť tak náklady na minimum. Hurá, máme hru, ktorej sa napriek biednej kvalite predá na milióny. Jednoducho začarovaný kruh.
Považuješ hry za umenie?
Jednoznačne! Nie všetky hry si takéto ocenenie zaslúžia, ale každe rešpektované umenie obsahuje vždy len zopár diamantov v mori štrku. Je veľmi ťažké definovať skutočné umenie, pretože je silne subjektívne. Všeobecne však môžeme povedať, že veľmi úzko súvisí s kreativitou. A ako dobre vieme, herný priemysel vznikol na kreativite herných vývojárov - umelcov nového tisícročia.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
V tomto prípade sa schizofrenicky prikláňam k obidvom stranám. Každá má kúsok svojej pravdy, ktorú jej nemožno zobrať. Všetky propagandistické reči okolo sú dobré iba na to, aby ste nasrali tú druhú stranu. V prípade násilia v hrách sa treba riadiť jednoducho - zdravým rozumom.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Asi každá, ktorá sa kedy dočkala druhého dielu. Predstavte si, že by boli pokračovania zakázané. Možno by nám bolo smutno za hlavnými hrdinmi, ale na druhej strane by sme sa vyhli stereotypu, ktorý sa dnes tak často do hier zakráda.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Práve som to povedal – stereotyp.
Prestaneš niekedy s hraním?
Nie, prečo? To máte ako so sexom. Robíte to stále, len tá frekvencia sa akosi znižuje. Na kvalite zážitku to však nič nemení :).

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?

10 hodín minimálne. Uff, keď sa nad tým človek zamyslí, začína mať depresiu.
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
No čo asi? Šiel by som na návštevu do dámskej sprchy.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
To vám tak prezradím, určite by ste si ho hneď išli prečítať...
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Toto sú výborné otázky na tematické články. Ťažko sa na ne odpovedá jednou vetou, ale pokúsim sa. Handheldy či herné konzoly do ruky sú a budú obrovským hitom (podobne ako iPod) a už dnes ťahajú herný priemysel vpred. Next-gen konzoly: nič extra až na vylepšenú grafiku (ktorú PC opäť čoskoro dobehne) a mimoriadnu podporu internetu. Ok, tak to boli dve vety.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Nezávislá, nekomerčná atmosféra.
Čo by si na HSS zmenil?
Kedže viem, aké sú pomery, jednoznačne by som zmenil rozpočet, a to exponenciálnou krivkou smerom nahor.

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Som (služobne) najstarší redaktor HRY.SME.sk, asi by som si mal nechať narásť bradu.

Ján Sajko
(stály spolupracovník)
NIEČO O SEBE
Nick: sajo, fantoche
Vek: 24
Ako dlho pôsobíš v redakcii: chvíľku
Špecializácia (žáner): šport, stratégie, adventúrky
Platformy: PC

Obľúbený film: Lost in translation
Obľúbená hudba: Jarek Nohavica
Obľúbená kniha: Dracula
Obľúbený citát: nemám obľúbený, páči sa mi viacero
Obľúbené jedlo/nápoj: bryndzové halušky, pomarančový džús
Ako trávim svoj voľný čas: stváram niečo za počítačom (počítačová grafika a animácia sú moje obľúbené), hrám sa, športujem, najmä futbal, hokej, niekedy niečo prečítam, ale hlavne rozmýšľam, že by som už mal konečne niečo seriózne vytvoriť

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?

Každý rok ma na pár dni dostane nový ročník série NHL, bez ohľadu na to, ako sa podaril. Dostane ma tým, že je to stále hokej, niečo, čo chcem vidieť, čo chcem hrať.
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Všetko upadá so šablónovosti... aj hry
Považuješ hry za umenie?
Nie. Spôsob, ako zarobiť peniaze. Je to asi niečo ako remeslo, ktoré sa dá naučiť. Ale ak sa tam vyskytujú kvalitné prvky, v príbehu, grafike, hudbe a podobne, dá sa to snáď aj chápať ako tvorivý umelecký počin.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Všetko je v hlavách, v ľuďoch. Niekto sa takto vybúri, zrelaxuje po kažodenom strese, iného to môže motivovať k agresívnemu správaniu. Násilie tam je preto, lebo ho tam chceme mať. V konečnom dôsledku nie je zlé, že sú hry, kde lietajú ľudské končatiny, ale nie je asi normálne, že to chcú ľudia robiť (rezať, bodať, píliť, driapať), hoci len virtuálne.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Hmmm. Každá, ktorá nepriniesla niečo nové, neposunula sa trochu ďalej.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Nemožnosť slobodne sa rozhodovať, prílišné naskriptovanie akcie.
Prestaneš niekedy s hraním?
Asi hej...Keď budem veľký :).

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?

Veľmi veľa. Ale občas aj spím.
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Verím, že by som ho neprespal. Niečo by som vymyslel, napríklad večeral by som s nejakou slávnou osobnosťou, zisťoval by som nejaké štátne tajomstvá, šiel by som zadarmo do kina a podobne.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Na ten, čo ešte len napíšem. Už teraz začínam byť hrdý.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Zákonitý vývoj. Ten, kto sa chce hrať, bude sa hrať. Kvalitnejšie, v menšom, všade.
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Zdá sa mi pomerne dosť dôveryhodnou stránkou o hrách so zaujímavými, niekedy vtipnými článkami. Väčšinou tam človek nájde to, čo hľadá.
Čo by si na HSS zmenil?
Možno celkový look stránky. Nech je to trošku štýlovejšie, trochu trefnejšie. Inak o hrách sa tam píše dobre.

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Narodil som sa v Kežmarku, žil som v Prešove, teraz som v Bratislave. Venujem sa grafike a animácii, trošku umeniu (aspoň tak teoreticky :). Učím, hrám sa, čítam, píšem, občas kopnem do lopty a tak. Starám sa o malý kvietok, žijem v malom byte, mám malé skromné predstavy o veľkých veciach. Na niečo v krátkosti o mne by to, hádam, aj stačilo.

Daniel Horňák
(nestály spolupracovník)
NIEČO O SEBE
Nick:
dan
Vek: 22
Ako dlho pôsobíš v redakcii: pár mesiacov
Špecializácia (žáner): stratégie
Platformy: PC

Obľúbený film: Dead Man, Jesus du weißt
Obľúbená hudba: Green Carnation, Dream Theater, Orphaned Land...
Obľúbená kniha: Foucaltovo kyvadlo
Obľúbený citát: The idea of death save us from the idea that there is anything to be saved from. - Sigmund Freud-
Obľúbené jedlo/nápoj: bryndzové halušky/pivo
Ako trávim svoj voľný čas: jedením bryndzových halušiek a pitím piva

NIEČO O SEBE A HRÁCH
Hra, ktorá ma úplne dostala a čím?
C&C Generals: Zero Hour. To by bolo na extenzívny analyticko-empatický exkurz. Proste mi to sadlo „jak riť na šerbel.“
Neupadajú hry do šablónovitosti?
Myslím, že áno. Ale tak isto je to v hudbe, literatúre a filme. 80% tvoria lacné kópie a nevydarené pokusy, no vždy sa nájdu výnimky, ktoré to celé ťahajú dopredu.
Považuješ hry za umenie?
Neviem, aký je v súčasnej dobe rozdiel medzi umením a priemyslom, no v určitom zmysle áno.
Tvoj názor na tému hry vs. násilie?
Agresivita je človeku daná. Niekto sa narodí ako Ježiš Kristus, niekto ako Jack the Ripper. To, či videohry majú na tieto aspekty nejaký vplyv, je individuálne.
Ktorá hra sa nikdy nemala dočkať pokračovania?
Commandos 3 bolo pre mňa nestráviteľné. Jednotka a dvojka boli kultové hry, trojka upadla do priemeru, snažila sa prispôsobiť iným hrám.
Čo ťa na hrách najviac hnevá?
Hry sú relax, záľuba, láska, zábava, pohoda, vášeň, adrenalín, pôžitok... aký hnev? Kde? Kedy?
Prestaneš niekedy s hraním?
Veď jasné, aj ja raz dospejem a budem zodpovedný člen tejto našej slovenskej pospolitosti, plniaci si svoje každodenné povinnosti a úlohy... Počkať vy sa pýtate na hranie videohier?? NIE!!!

NIEČO O... VYMYSLITE TOMU NÁZOV
Koľko času stráviš priemerne denne za počítačom?
Ťažko povedať, závisí od okolností. Cez skúškové 10 hodín, cez semester 3...
Čo by si robil, keby si bol na jeden deň neviditeľný?
Hral by som C&C Generals: Zero Hour.
Na ktorý článok si obzvlášť hrdý?
Po publikovaní každého článku nájdem desiatky vecí, ktoré som mohol urobiť lepšie. Pri takomto pohľade späť je ťažké byť na niečo hrdý.
Čo si myslíš o next-gen konzolách a handheldoch?
Preč s nimi!!! Klávesnica & myš FOREVER!
Čo sa ti na HRY.SME.sk páči?
Vždy sa nájde čo čítať.
Čo by si na HSS zmenil?
Šéfredaktora :). Lol práve som stratil svoje miesto… Nie vážne, toto je nesprávne adresovaná otázka. Ja robím najlepšie ako viem, nech sa ozvú čitatelia, my im vyhovieme (aspoň dúfam).

Curriculum Vitae (alebo niečo v krátkosti o sebe):
Myslím, že toho bolo až až. Načo toľko zbytočností o kope makromolekúl z Nového Mesta nad Váhom?

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Na letiskách pýtajú mobil aj heslá. Ako sa brániť strate súkromia?

Američan musel na letisku colníkom prezradiť heslá, aj keď tam mal citlivé informácie z NASA.

Aj Dell vie vyrobiť monitor pre náročného hráča (test Dell S2716DG)

Má maximálne plynulý obraz v hrách, no využijete ho jedine s výkonnými grafickými kartami od Nvidie.

Štyri hry, ktoré vám spríjemnia víkend

Od plánovania hromadnej dopravy cez magické dobrodružstvo, ničenie áut, až po krvavú akciu.

Je kráľ YouTubu fašista, alebo mu médiá nerozumejú?

Felixa Kjellberga sleduje viac ako 50 miliónov ľudí. Teraz ho obvinili, že šíri nenávisť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 405
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 840
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 737
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 975
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 963
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 673
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 132
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 013
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 680
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 340

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop