Ako to dopadne, keď sa rôzne združenia usilujú potopiť nejaký herný titul? Tak, že ho dostanú do centra pozornosti a jeho predajnosť vzrastie, aj keď sa nejedná o nič špeciálne, čomu by hráči za iných okolností venovali pozornosť. Keby neprajníci tejto hry držali jazyk za zubami, nebojkotovali ju a celý svet by nevyzývali, aby si ju nekupoval, predalo by sa jej oveľa menej kusov. Celkom ironické, že? Ide o unikátny prípad, pretože sa tvorcov tejto hry nezastávame ani my (a to už teda je čo povedať, nie?). Keď je násilie v hre nevyhnutným "atmosferickým" prvkom (tak ako vo filmoch či knihách), keď hra spĺňa i kritéria skutočne dobrého titulu a keď je označená adekvátnym vekovým obmedzením, tak si ju mileradi a tvrdohlavo obhajujeme. Ale keď ide o nepodarenú hru so zbytočnou dávkou násilia - čo je hodnotenie, ktoré si odvšadiaľ 25 to Life odnáša - ani my sa jej slepo nezastávame a netvrdíme, že je úžasná (svedčí o tom i naša recenzia). Na celej situácii je ale najzarážajúcejšie, že sám distribútor Eidos (konkrétne prostredníctvom hovorkyne Michelle Curran) vyhlásil, že ide o nepodarený, priemerný titul, na ktorý by sme si za normálnych okolností od januárového vydania o tomto čase už ani nespomenuli. Pretože ale čelí neustálym útokom od rôznych združení a skupín upozorňujúcich na nebezpečný dopad na psychiku, umelo sa udržiava v povedomí verejnosti, a teda sa aj viac predáva. Článok vo Philidephia Inquirer dokonca tvrdí, že najväčšií podiel na popularite titulu majú najhlasnešie protesty policajných združení. Nechceme byť škodoradostní a vysmievať sa, pretože do istej miery rozumieme pobúreniu mužov zákona, ktorí v hre nevyznievajú práve najlepšie, ale veríme, že tento príklad pomôže k inej forme presadzovania ochrany mladšieho publika pred nevhodným obsahom hier. Ponúka sa tak paradoxné riešenie - keď aktivistom skutočne ide o to, aby sa hra nerozšírila medzi ľudí, mali by ju jednoducho nechať napokoji a zbytočne okolo nej nevíriť vodu. Ak pôjde o dobrý titul, ich protesty nepomôžu, pretože pre hráčov bude prosto atraktívny a zabávať sa s ním budú, či sa im to pači alebo nie. Ak pôjde o titul, ktorý je kvôli hrateľnosti nehodným pozornosti, potopí sa sám a po týždni po ňom ani pes neštekne. Presne tak by to bolo i s 25 to Life. Ale teraz nie je. Zdroj: Philidephia Inquirer
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou