Frankfurt nad Mohanom 20. apríla (TASR) -
Motorola zvýšila svoje predaje v uvedenom období medziročne o 60 % na 46,1 milióna, zatiaľ čo trhoví líder Nokia vykázal zvýšenie obratu "len" o necelých 40 %. Vďaka tomuto rekordnému nárastu Motorola nielenže znížila svoj odstup od fínskeho výrobcu, ale aj posilnila náskok pred juhokórejským koncernom Samsung Electronics. Vyplýva to z údajov amerických inštitútov pre prieskum trhu Strategy Analytics (Boston) a IDC (Framingham).
Vďaka 75,1 milióna predaných mobilných telefónov si fínska Nokia opäť zabezpečila prvenstvo medzi ostatnými výrobcami. Na druhom mieste ju nasledovala americká Motorola a prvú trojku uzatváral juhokórejský výrobca Samsung s odbytom 29 miliónov predaných mobilov. Pritom ešte pred necelými 2 rokmi boli Kórejčania na rovnakej úrovni ako Američania. Motorola však profitovala zo zavedenia nových telefónov, pričom modely Razr a Slvr sa stali predajnými šlágrami. Podľa Strategy Analytics tak Motorola prvýkrát od roku 1998 opäť získala trhový podiel vo výške 20 %.
Podľa údajov obidvoch inštitútov dominuje na trhu aj naďalej Nokia, z dielne ktorej pochádza každý tretí celosvetovo predaný mobil. Po Nokii a Motorole vykázal tretí najvyšší podiel na trhu juhokórejský výrobca Samsung (13 %) nasledovaný kórejskou spoločnosťou LG Electronics (7 %) a švédsko-japonskou firmou Sony-Ericsson (6 %). Obidvaja naposledy menovaní producenti pritom zvýšili predaje v 1. kvartáli medziročne asi o 40 %. Na podieloch strácali predovšetkým menší výrobcovia ako BenQ-Siemens.
Za prvé 3 mesiace tohto roka podľa odhadov analytika IDC Ramona Llamasa vzrástol trh o 26 % na 226,7 milióna mobilných telefónov. K nárastu odbytu prispeli predovšetkým rozvojové krajiny ako India a Čína. Šéf Nokie Jorma Ollila ráta v tomto roku s rekordným odbytom vyše 1 miliardy telefónov.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.