a Stefan Theilig. Výšku investície odmietla firma zverejniť. Za posledný mesiac je to už tretia investícia v oblasti strategických služieb v Brne.
Služby nového centra predtým zaisťovali iné strediská IBM v Európe. "Časť zamestnancov z pôvodných centier prešla v rámci firmy na iné pozície," upresnil Theilig. Do brnenského Integrated Delivery Centre by mala firma prijať ďalších zamestnancov, ich počet však nechce upresniť. "Nerád by som špekuloval, koľko to bude ľudí," uviedol Theilig.
Problém vidí IBM v dostatku kvalifikovanej pracovnej sily. "Nemôžeme sa obmedziť iba na nábor v Brne a okolí, ale prijímame pracovníkov z celej republiky, poprípade z okolitých štátov," doplnil personálny riaditeľ firmy Petr Draxler.
K rýchlemu náboru súčasných zamestnancov prispela tiež úzka spolupráca s miestnymi vysokými školami. "Chceme vysokoškolských študentov učiť pracovať v praxi," vysvetlil Theilig. Práve vysokoškolské vzdelanie je jednou z podmienok na zamestnancov. Zároveň by mali vedieť hovoriť viac ako jedným cudzím jazykom.
Podobné kritériá majú i ďalšie zákaznícke centrá, ktoré v poslednej dobe zahájili v Brne svoju prevádzku. Call centrum pre zákazníkov zo strednej a východnej Európy otvorila v juhomoravskej metropole napríklad spoločnosť Lufthansa. Rozšíriť existujúce centrum technickej podpory sa rozhodla i softvérová spoločnosť Grisoft. Podľa odborníkov sa tak Brno stáva stredoeurópskym centrom strategických služieb.
IBM je najväčším výrobcom produktov a poskytovateľom služieb informačných technológií. V Čechách doteraz zamestnávala viac ako 500 ľudí. Prevažujúcou činnosťou IBM ČR je predaj širokého spektra IT technológií, teda všetkých typov počítačov, zálohovacích a komunikačných systémov, vrátane programového vybavenia a služieb.