
novú konzolu ešte v tomto roku. Informuje o tom denník Financial Times.
V oblasti strednej a východnej Európy, rovnako ako na trhoch Blízkeho východu a Južnej Afriky, sa konzoly Xbox 360 priamo nepredávajú. V rámci východnej Európy sa chce Microsoft pri predaji herných zariadení zamerať na Maďarsko, Českú republiku, Poľsko a Rusko.
Microsoft bude konzoly najskôr predávať v miestnych maloobchodných predajniach, ktoré sa venujú počítačovým hrám, povedal Chris Lewis, ktorý má na starosti predaj konzol Xbox. Využije ale taktiež partnerstvo s nadnárodnými skupinami, ako sú Media Markt alebo DSG International.
Divízia Xbox tiež zavedie miestne „horúce linky“ a internetovú službu Xbox Live, ktorá umožní interaktívne hry v on-line režime a v miestnom jazyku. Podľa Lewisa je posun do tejto časti sveta kľúčovou súčasťou firmy v boji so spoločnosťou Sony. Tá chce tento rok uviesť na trh konzolu PlayStation 3.
Microsoft uviedol konzolu Xbox 360 na trh vlani na jeseň a oproti chystanej konzole Sony má teda značný náskok. To chce tiež čo najviac využiť, i keď spočiatku riešil problémy s nedostatkom konzol. V USA bol po novej konzole Xbox hneď od začiatku vysoký dopyt, zatiaľ čo v Japonsku, čo je pre Sony domovský trh, je predaj konzol Xbox horší.
Európa tak teraz zostáva kľúčovým regiónom, kde ešte Microsoft môže svoje pozície upevniť. Zákazníkom sa pritom snaží vyjsť maximálne v ústrety, preto už najal európskych a japonských dizajnérov, ktorí majú vzhľad novej konzole ešte vylepšiť. K dispozícii by mal byť i väčší počet európskych hier a podľa Lewisa do úvahy pripadá i vývoj hier na mieru každej európskej krajine.