dal novinárom Karol Obluk z vedenia firmy. K vyšším tržbám by malo prispieť tiež rozšírenie centra technickej podpory, ktoré firma v Brne otvorila v nových priestoroch obchodného centra Platinium.
Call centrum Grisoftu doteraz zamestnávalo asi 50 ľudí. V dvadsaťštyrihodinovej prevádzke vybavili mesačne asi 20.000 e-mailov a 4000 telefonátov. Teraz by malo nájsť v centre technickej podpory prácu ďalších 30 ľudí. Firma by tak mala mať do konca roka 200 pracovníkov. Časť z nich sú študenti brnenských vysokých škôl, ktorí z call centra postupne odchádzajú do vývojového oddelenia.
Práve spolupráca s vysokými školami bola jedným z dôvodov, prečo firma postavila nové centrum technickej podpory v Čechách. "Dlho sme premýšľali, či postaviť technickú podporu v Čechách, alebo ísť niekam inam. Množstvo firiem sa teraz poberá hlavne do Ázie a do Južnej Ameriky," povedal Obluk. Spoločnosť už má ale v Brne zázemie a náklady nie sú o mnoho vyššie, doplnil.
Zároveň vyjadril obavy z nedostatku kvalifikovanej sily. Brno sa totiž podľa odborníkov stáva stredoeurópskym centrom strategických služieb. Svoje zákaznícke centrá už tu napríklad otvorili spoločnosti Czech Tel a Lufthansa. "Dúfame, že brnenské vysoké školy budú schopné zásobovať tieto firmy dostatočným množstvom odborníkov," uviedol finančný riaditeľ firmy Tomáš Hawerland.
Antivírusový systém AVG využíva 30 miliónov používateľov na celom svete. Skoro polovicu predá Grisoft v Spojených štátoch, úspešný je i v ďalších anglicky hovoriacich krajinách. Firma systém ponúka v 12 jazykových verziách. Vývojári pracujú tiež na japonskom a čínskom preklade.
Grisoft vznikol v roku 1991, sídlo má v Brne a Spojených štátoch. V pôvodne českej firme vlani kúpila šesťdesiatpäťpercentný podiel americká spoločnosť Intel Capital a stredoeurópska investičná skupina Enterprise Investors (EI). Za podiel zaplatili 52 miliónov dolárov.