Po tomto dlhšom úvode sa konečne pustím do vysvetľovania titulku (a nie, nie je tam chyba!), ktorým som vás pravdepodobne na prečítanie tejto správy namotal. Vec sa má tak, že oficiálne stál vývoj hry EA niečo medzi 10 a 20 miliónmi dolárov. Autor článku uverejnenom vo Financial Times, ktorý asi do finačných záležitostí vidí podstatne viac, ako laická verejnosť (ktorá sa s oficiálnym prehlásením o nákladoch EA na hru iste uspokojí), prišiel s odvážnou teóriou, podľa ktorej stál uvedeného herného giganta zatiaľ vývoj Krstného otca viac ako 800 miliónov dolárov. Samozrejme, že nešlo o peniaze vrazené priamo do tvorby hry (to by potom asi grafika - bez urážky - vyzerala inak). Ide o odhadovanú finačnú stratu EA na burze, na ktorej klesli akcie tejto spoločnosti o celých 5 percent po tom, čo nastalo odloženie Godfathera z minulého roku až na ten súčasný. Situácia bola o to nevyhovujúcejšia, že kvôli nepodarenému spusteniu predaja počas vianočného ošiaľu prišlo i k zhoršeniu predpovedí týkajúcich sa hospodárskych výsledkov EA na konci roku 2005, čo malo za následok ďalší pokles akcií, a teda ďalšiu stratu príjmov - "všehovšudy" viac ako 800 miliónov.
EA teda stojí pred ťažkou úlohou vykompenzovať aspoň časť tejto straty ziskom z predaja. Do karát EA nehrá ale ani to, že musela znížiť cenu PS2, PC a Xbox verzie z pôvodných 49,95 dolárov na 39,95, pretože v čase, kedy sú na pultoch next-gen konzolové tituly, ktoré majú výsostné právo na najvyšiu cenovú kategóriu, už ľudia prestávajú byť ochotní platiť prehnané sumy za tituly so staršou technológiou. No a v neposlednom rade EA vo finačných kruhoch neprospieva ani to, že Xbox 360 (a prípadná PS3) verzia sa začne predávať o zopár mesiacov neskôr, ako tie ostatné.
Je pravda, že EA nemáme až tak v láske, hlavne kvôli politike spoločnosti spočívajúcej vo vydávaní priemerných titulov so zaručenou predajnosťou za vysoké ceny (inak presne tam to má ambíciu dotiahnuť aj The Godfather - EA totiž plánuje ďalšie dve pokračovania). Keďže ale tento vydavateľ nedávno vyhlásil, že sa chystá každý rok finacovať aj hru mimo zavedenej série, teda takú so šmrncom originality, neprajeme mu prirodzene v tomto smere nič zlé. A rovanko si želáme, aby The Godfather bol úspešný v predajnosti, reps. aby mal prečo byť úspešný - inak povedané, aby bol dobrou hrou, ktorú nebudú kritizovať fanúšikovia knihy ani filmu. Aká bude realita, sa ukáže čoskoro.
DOWNLOAD VIDEO (12,2 MB)
Zdroj: Bluesnews, Financial Times, Ticali