ntrá, centrum pre testovanie produktov pre firemnú klientelu a centrum pre vývoj softvéru.
Už na začiatku tohto roku firma oznámila, že chce expandovať v Indii a zvažuje tiež výstavbu výrobnej továrne, ktorá by podporila predaj počítačov Dell v krajne. Riaditeľ Dellu dodal, že spoločnosť už jednala s vládami niekoľkých štátov, rozhodnutie o umiestnenie továrne však ešte nepadlo. Odmietol tiež poskytnúť akékoľvek informácie o bližšom načasovaní investície.
Množstvo západných firiem sa teraz snaží znížiť náklady presunom svojich vývojových či dizajnérskych centier a bežných kancelárskych prác do krajín, ako je India, kde je množstvo anglicky hovoriacich zamestnancov a kde sú nízke mzdy, napísala agentúra AP.
Dell má teraz v krajine, kde sa ročne predajú štyri milióny počítačov, podiel menej než štyri percentá. Na celosvetovom trhu sa však podiel firmy pohybuje okolo 18 percent. Produkty Dellu nejdú v Indii príliš na odbyt kvôli clám na počítače a počítačové produkty. Zvýšiť predaj by tak mohla výrobná továreň v krajine. Dell má v súčasnosti na celom svete deväť výrobných tovární. Šesť z nich je mimo Spojené štáty. Analytici odhadujú, že v budúcich troch až piatich rokoch predaj počítačov v Indii vzrastie až na desať miliónov.