ek Schneider.
Dell, ktorý v Čechách dodáva výhradne firemným zákazníkom, minulý rok získal prvú pozíciu na trhu stolných počítačov a pri notebookoch mu patrilo piate miesto. Firma vlani zvýšila predaj desktopov o 73 percent, zatiaľ čo celý trh rástol o 3,5 percenta, a predaj notebookov o 49 percent pri celkovom raste trhu o 63 percenta.
Notebooky sa na celkovom predaji spoločnosti podieľajú asi 30 percentami. To je menej ako u konkurencie, ktorá predáva i menším firmám a domácnostiam. Na tento trh sa spoločnosť snaží preniknúť novým radom prenosných počítačov Inspiron. "Nemáme záujem vstúpiť do nižších segmentov s desktopmi," doplnil marketingový riaditeľ Vít Šubert.
Medzi významných zákazníkov v minulom roku patrila napríklad Škoda Auto či plzeňská Škoda, ministerstvo financií či ministerstvo spravodlivosti. Dell by sa mal v priebehu niekoľkých týždňov rozhodnúť, kde vo východnej Európe postaví novú továreň na výrobu počítačov. Česká pobočka v súčasnosti odoberá počítače z Írska a postavenie továrne kdekoľvek v regiónu by podľa Šuberta znamenalo zníženie dodacích lehôt k zákazníkom približne na polovicu.