FOTO |
com svete J.R.R. Tolkiena.
Už prvý diel Battle for Middle-Earth dokázal do žánru real-time stratégií vniesť potrebné osvieženie. Autori si však vystrieľali priveľa pušného prachu a pri druhom dieli museli poriadne zabrať, ak nemal byť iba lacným prívarkom.
Najťažšie to mali asi s príbehom, pretože všetky kľúčové momenty trilógie Pána Prsteňov boli zobrazené už v prvom dieli. Na rad tak prišli reálie známe skôr z knižky Hobbit, do ktorých sa zamiešali známe, ale aj menej známe postavy a skutočnosti z Vojny o Prsteň.
Originálny, ale dosť obmedzujúci herný systém prvého dielu tiež prešiel zmenami. Stavať budovy už môžete ľubovoľne a veľkú úlohu hrajú najmä pevnosti a hradby. Koncept regimentov namiesto jednotlivých vojakov a prítomnosť mocných hrdinov však zostali, našťastie, takmer bez zmien. Okrem príbehových kampaní je prítomný aj ťahový mód, kde podľa vlastného uváženia budujete impérium a postupne obsadzujete celé územie Stredozeme.
Napriek relatívne vysokým hardvérovým nárokom môžeme smelo pochváliť technické spracovanie hry. Modely jednotiek disponujú skvelými detailmi, ale skutočnou pastvou pre oči sú až efekty kúziel alebo animácie pri stretoch obrovských armád a príšer Stredozeme. Skvele vyzerajú aj monumentálne hrady a opevnenia.
Suverénne najsilnejšou zbraňou hry je audio kulisa, atmosférická orchestrálna hudba prevzatá z filmov. Výborné sú aj všetky zvuky boja, ale najmä dabing postáv či bojových skupín. Motivačné pokriky alebo varovania vytvárajú dokonalé zdanie skutočných bitiek.
Battle for Middle-Earth 2 si tak zaslúži vysoké hodnotenie. Autorom sa podarilo bez väčšej ujmy na cti vykorčuľovať z pasce druhých pokračovaní úspešných titulov.
www.ea.com/official/lordoftherings/bfme2/us/home.jsp