SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Gothic III - čo nás čaka, neminie a minie...

Gothic. Slovo, ktoré rezonuje v ušiach mnohých hráčov už peknú dobu, mnohých privádza do šialenstva a mnohí nad ním ohŕňajú nosom. Každopádne má základy v najznámejšej nemeckej hernej sérií, a nové pokračovanie je ašpirantom na najdokonalejšiu RPG hru vôb

Gothic. Slovo, ktoré rezonuje v ušiach mnohých hráčov už peknú dobu, mnohých privádza do šialenstva a mnohí nad ním ohŕňajú nosom. Každopádne má základy v najznámejšej nemeckej hernej sérií, a nové pokračovanie je ašpirantom na najdokonalejšiu RPG hru vôbec. Pozrime sa naň trochu bližšie.

Pred nedávnom sme pre vás pripravili článok, ktorý zhrnul všetky fakty o Oblivione, najväčšom to rivalovi Gothicu. Títo dvaja titáni RPG sveta ešte ani neuzreli svetlo sveta, a už sa stali legendami. Rozhodli sme sa teda predostrieť vám základné fakty o oboch členoch ringu. Komu budete venovať svoje sympatie, necháme na vás. Tak poďme na to.

Skryť Vypnúť reklamu

Na začiatok si zhrnieme príbeh. V prvom dieli hrdina oslobodil odsúdencov spod magickej bariéry, ktorá sa pri nehode rozrástla do nečakaných rozmerov a pohltila obrovské územie. V diely druhom si hrdina bez väčších problémov poradil s partiou drakov, ktorý pod vedením orkov ohrozovali ostrovný svet Khorinis. Po dobre odvedenej prácičke nabral v paladinskej jachte spolu so svojimi spolubojovníkmi smer pevnina, teda kráľovstvo Myrtana. V týchto miestach začína diel tretí, pri vylodení v rybárskej osade Ardea, ktorá je však práve dobývaná orkami rozhodnutými zotročiť ľudstvo. Je len na vás, na ktorú stranu sa pridáte.

Lokácie:
• Mainland - je obrovská pevnina, ktorá je rozdelená prinajmenšom na štyri provincie. V strede sa rozprestiera ľudské kráľovstvo Myrtana. Na severe sú mrazivé pohoria krajiny Nordmar, na juhu púšte Varant, západ a východ je ohraničený morom. Najúrodnejšou pôdou kontinentu, ktorú z veľkej časti pokrývajú vinice, je dlhé pohorie Archalos.

Skryť Vypnúť reklamu

• Hlavné mesto Vangard - leží na juhu Myrtany. Sídli tu panovník Rhobar, so svojimi paladinmi a žoldniermi. Mesto je obliehané orkami a nie je isté, či sa udrží. Pre poslednú možnosť záchrany sa tu nachádza prístav.

• Nordlands - severské pláne. Je to miesto odkiaľ útočia "škreti". V hraničnom území Myrtany sa nachádza provincia Nordmar, v ktorej sa vedú boje ľudí a orkov už od nepamäti. Zrejme kdesi v tejto oblasti sa bude nachádzať Severné mesto, ktoré svojou nedobytnou polohou - je chránené skalným masívom a vodou - ako jedno z mála ešte nie je obsadené orkami.

• Hrad - pôvodne kráľova nedobytná pevnosť, teraz obsadená šľachtou, ktorá sa osamostatnila a snaží sa prevziať kontrolu nad kráľovstvom. Na tomto mieste je možné stretnú veľmi širokú škálu bojovníkov.

Skryť Vypnúť reklamu

 

Prvky, ktoré v hre budú:
• 50 rôznych druhov príšer. Niektoré z nich majú viacero spôsobov útoku a rôznu taktiku boja. Niektoré využívajú mágiu. Okrem príšer bude v hre rozsiahla škála „dekoratívnych“ zvierat, ako motýle či ovce.

• 15 000 polygónov na jednej postave.

• Na jazerách a riekach budú vlny so shadermi (ako v HL2), na oceáne budú animované geometrické vlny. Pri vstupe do vody budú odpovedajúce vlnky. Vodstvo bude ovplyvňovať aj svetelné efekty v závislosti od regiónu, v ktorom sa budete nachádzať.

• Nastavenie náročnosti, ktoré sa bude môcť meniť počas hry. V situácií, keď bude nepriateľ prisilný, bude možné dočasne náročnosť znížiť, klesne tým okrem iného level nepriateľov.

• Počiatočný vstup do sveta Mirtany bude patriť skutočnému hrdinovi, a to so všetkým vybavením a schopnosťami, ktoré tomu náležia. Predpokladá sa, že následne mu budú schopnosti odobraté čiernou mágiou.

Skryť Vypnúť reklamu

• Každý, koho zbraň zasiahne, to pocíti. Napríklad so sekerou bude možné už pri náprahu zraniť okolostojace postavy.

• Štíty budú hrať dôležitú úlohu pri obrane, no nebude s nimi možné útočiť. Po každom údere sa zvýši stupeň poškodenia.

• Jednoručné zbrane bude možné bez limitov používať po dve naraz, v každej ruke jednu. Zvýši sa tým frekvencia útoku. Všetky zbrane bude možné magicky upravovať a dopĺňať bonusmi.

• Nelineárnosť deja sľubuje obrovský počet možností a niekoľko rôznych koncov. Voľnosť hráča bude obmedzená iba v hlavných questoch.

• Pre postup v hre je potrebné sa pridať k určitej guilde (frakcii). Nezávisí od nej rozvoj a zameranie charakteru, zastávajú reprezentatívnu úlohu. Počet guild, ku ktorým sa môžete pridať, nie je obmedzený.

Skryť Vypnúť reklamu

• Počas príbehu stretneme viacero postáv z predchádzajúcich dielov, najdôležitejšími sú Gorn, Milten, Diego a Lester, ktorí budú pomáhať pri niektorých questoch.

• Príbeh a história bude do značnej miery prehĺbená v písomných dokumentoch (knihy, zvitky, pergameny).

• NPC rozlišujú informácie na mestskej a svetovej úrovni. Podľa tohto modelu sa odvíja aj rýchlosť, akou sa šíria vaše činy. Každé NPC bude mať vlastný denný plán, na základe ktorého bude vykonávať rôzne aktivity ako práca na poli, vysedenie v krčme a podobne.

• Ak ste presvedčený o svojich vodcovských schopnostiach, mám pre vás dobrú správu. Počas hrania sa totiž dá neraz dostať na čelo väčšej skupinky bojovníkov. Typickým príkladom je vzbura v dedinách ovládaných orkami.

• Hracia doba bude dlhšia ako pri Gothicu II (na základe obsiahlejších dialógov), každopádne presnejší časový odhad bude možný až po betatestingu.

Skryť Vypnúť reklamu

• V hre sa vyskytne stamina pre beh a plávanie.

• V závislosti od povolania budete vykonávať rôzne druhy minihier.

• Pri kapacite inventára sú výpovede dosť protichodné, no podľa posledných informácií nebude mať obmedzenú kapacitu, a teda nebude závisieť od vašich štatistík. Všetky predmety v ňom budú rozdelené do kategórií ako v Gothicu I. Inventár bude ovládaný myšou.

• Autori vypracovali úplne nový systém ovládania, ktoré bude prebiehať pomocou myši a klávesnice. Z časti bude možné nakonfigurovať si ovládanie podľa vlastnej potreby.

• Fyzika bude zahrnutá v tých prvkoch, kde správne podtrhne atmosféru. Konkrétne je potvrdená pri kolízií objektov a pri dynamickom počasí. Pre najvyššiu kvalitu detailov fyziky je do hry zakomponované AGEIA PhysX SDK, hardwareová podpora tohto prvku bude možná až po nainštalovaní patchu.

Skryť Vypnúť reklamu

• Pre blaho všetkých dobrodruhov sa autori vyriadili na množstve skrytých a utajených lokácií, jaskýň a iných miest.

• Hudba v Gothicu 3 bude bude naberať na tempe v závislosti od napätia, v odľahčených pasážach budú hrať pomalé orchestrálne tóny.

 

Prvky, ktoré v hre nebudú:
• Do mesto Khorinis sa už hlavný hrdina nevráti.

• Nebude možné používať ovládanie z Gothicu I, ani jemu podobné z druhého dielu.

• Ani v rýchlych riekach nemá voda silu strhnúť NPC.

• Žiadny lovestory príbeh o odvážnych dievčatách v latexe. A keď sme už pri tom, v štúdiách si autori upresňujú cieľové publikum, zvažuje sa totiž možnosť verejných domov (kde by sme mali vidieť viac ako v okresanej verzii z dvojky).

• Bola vypustená jazda na koňoch.

• Príbeh bude rozprávaný pomocou engineu, okrem intra a outra nebude Gothic 3 obsahovať žiadne video-sekvencie. S najvyššou pravdepodobnosťou silne zavážili vysoké financie potrebné na tvorbu videa.

Skryť Vypnúť reklamu

• Hrdina nebude môcť liezť na stromy. A my sme sa tak tešili na stredovekého Tarzana...

• Už sa nestretneme s magickými runami a dokonca ani so zvitkami, pri zaklínaní bude potrebné magickú silu čerpať z okolia.

• Svojho hrdinu nebude možné vizuálne upravovať (úpravy tváre, pleti a pod.). Samozrejme zmena brnenia a iných „módnych“ doplnkov sa na postave relevantne premietne.

• Hrdina, tak ako v predchádzajúcich dieloch, nebude mať meno.

• Na moje veľké zdesenie v živote nášho hrdinu nie sú obsiahnuté tak závažné veci ako chodenie na záchod.

• Žiadne deti.

• Žiadny multiplayer.

Nuž, o Gothicu 3 už vieme skutočne skoro všetko, čo sa vedieť dá. Ešte by som si vážne rád pozrel hardwareové nároky, no tie sa nám zrejme do rúk tak skoro nedostanú. Dátum vydania stanovený na začiatok roku 2006 osobne považujem za dosť nereálny a vsádzam na značné oneskorenie oproti Oblivionu. Autori častokrát zdôrazňujú, že im nejde o "politické" (teda asi vypočítavé, že? :) - pozn. Slavatar) načasovanie vydania, ale o poriadne dokončenie hry k ich spokojnosti. Dúfajme len, že to bude aj k spokojnosti našej. A na záver dôležitá otázka: pre koho vám teraz srdce bije - pre Oblivion či Gothic 3?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.

Sonda OSIRIS-REx.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 577
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 743
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 426
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 380
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 822
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 050
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 504
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 447
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 227
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 088