Gothic III - čo nás čaka, neminie a minie...

Gothic. Slovo, ktoré rezonuje v ušiach mnohých hráčov už peknú dobu, mnohých privádza do šialenstva a mnohí nad ním ohŕňajú nosom. Každopádne má základy v najznámejšej nemeckej hernej sérií, a nové pokračovanie je ašpirantom na najdokonalejšiu RPG hru vôb

Gothic. Slovo, ktoré rezonuje v ušiach mnohých hráčov už peknú dobu, mnohých privádza do šialenstva a mnohí nad ním ohŕňajú nosom. Každopádne má základy v najznámejšej nemeckej hernej sérií, a nové pokračovanie je ašpirantom na najdokonalejšiu RPG hru vôbec. Pozrime sa naň trochu bližšie.

Pred nedávnom sme pre vás pripravili článok, ktorý zhrnul všetky fakty o Oblivione, najväčšom to rivalovi Gothicu. Títo dvaja titáni RPG sveta ešte ani neuzreli svetlo sveta, a už sa stali legendami. Rozhodli sme sa teda predostrieť vám základné fakty o oboch členoch ringu. Komu budete venovať svoje sympatie, necháme na vás. Tak poďme na to.

Na začiatok si zhrnieme príbeh. V prvom dieli hrdina oslobodil odsúdencov spod magickej bariéry, ktorá sa pri nehode rozrástla do nečakaných rozmerov a pohltila obrovské územie. V diely druhom si hrdina bez väčších problémov poradil s partiou drakov, ktorý pod vedením orkov ohrozovali ostrovný svet Khorinis. Po dobre odvedenej prácičke nabral v paladinskej jachte spolu so svojimi spolubojovníkmi smer pevnina, teda kráľovstvo Myrtana. V týchto miestach začína diel tretí, pri vylodení v rybárskej osade Ardea, ktorá je však práve dobývaná orkami rozhodnutými zotročiť ľudstvo. Je len na vás, na ktorú stranu sa pridáte.

Lokácie:
• Mainland - je obrovská pevnina, ktorá je rozdelená prinajmenšom na štyri provincie. V strede sa rozprestiera ľudské kráľovstvo Myrtana. Na severe sú mrazivé pohoria krajiny Nordmar, na juhu púšte Varant, západ a východ je ohraničený morom. Najúrodnejšou pôdou kontinentu, ktorú z veľkej časti pokrývajú vinice, je dlhé pohorie Archalos.

• Hlavné mesto Vangard - leží na juhu Myrtany. Sídli tu panovník Rhobar, so svojimi paladinmi a žoldniermi. Mesto je obliehané orkami a nie je isté, či sa udrží. Pre poslednú možnosť záchrany sa tu nachádza prístav.

• Nordlands - severské pláne. Je to miesto odkiaľ útočia "škreti". V hraničnom území Myrtany sa nachádza provincia Nordmar, v ktorej sa vedú boje ľudí a orkov už od nepamäti. Zrejme kdesi v tejto oblasti sa bude nachádzať Severné mesto, ktoré svojou nedobytnou polohou - je chránené skalným masívom a vodou - ako jedno z mála ešte nie je obsadené orkami.

• Hrad - pôvodne kráľova nedobytná pevnosť, teraz obsadená šľachtou, ktorá sa osamostatnila a snaží sa prevziať kontrolu nad kráľovstvom. Na tomto mieste je možné stretnú veľmi širokú škálu bojovníkov.

 

Prvky, ktoré v hre budú:
• 50 rôznych druhov príšer. Niektoré z nich majú viacero spôsobov útoku a rôznu taktiku boja. Niektoré využívajú mágiu. Okrem príšer bude v hre rozsiahla škála „dekoratívnych“ zvierat, ako motýle či ovce.

• 15 000 polygónov na jednej postave.

• Na jazerách a riekach budú vlny so shadermi (ako v HL2), na oceáne budú animované geometrické vlny. Pri vstupe do vody budú odpovedajúce vlnky. Vodstvo bude ovplyvňovať aj svetelné efekty v závislosti od regiónu, v ktorom sa budete nachádzať.

• Nastavenie náročnosti, ktoré sa bude môcť meniť počas hry. V situácií, keď bude nepriateľ prisilný, bude možné dočasne náročnosť znížiť, klesne tým okrem iného level nepriateľov.

• Počiatočný vstup do sveta Mirtany bude patriť skutočnému hrdinovi, a to so všetkým vybavením a schopnosťami, ktoré tomu náležia. Predpokladá sa, že následne mu budú schopnosti odobraté čiernou mágiou.

• Každý, koho zbraň zasiahne, to pocíti. Napríklad so sekerou bude možné už pri náprahu zraniť okolostojace postavy.

• Štíty budú hrať dôležitú úlohu pri obrane, no nebude s nimi možné útočiť. Po každom údere sa zvýši stupeň poškodenia.

• Jednoručné zbrane bude možné bez limitov používať po dve naraz, v každej ruke jednu. Zvýši sa tým frekvencia útoku. Všetky zbrane bude možné magicky upravovať a dopĺňať bonusmi.

• Nelineárnosť deja sľubuje obrovský počet možností a niekoľko rôznych koncov. Voľnosť hráča bude obmedzená iba v hlavných questoch.

• Pre postup v hre je potrebné sa pridať k určitej guilde (frakcii). Nezávisí od nej rozvoj a zameranie charakteru, zastávajú reprezentatívnu úlohu. Počet guild, ku ktorým sa môžete pridať, nie je obmedzený.

• Počas príbehu stretneme viacero postáv z predchádzajúcich dielov, najdôležitejšími sú Gorn, Milten, Diego a Lester, ktorí budú pomáhať pri niektorých questoch.

• Príbeh a história bude do značnej miery prehĺbená v písomných dokumentoch (knihy, zvitky, pergameny).

• NPC rozlišujú informácie na mestskej a svetovej úrovni. Podľa tohto modelu sa odvíja aj rýchlosť, akou sa šíria vaše činy. Každé NPC bude mať vlastný denný plán, na základe ktorého bude vykonávať rôzne aktivity ako práca na poli, vysedenie v krčme a podobne.

• Ak ste presvedčený o svojich vodcovských schopnostiach, mám pre vás dobrú správu. Počas hrania sa totiž dá neraz dostať na čelo väčšej skupinky bojovníkov. Typickým príkladom je vzbura v dedinách ovládaných orkami.

• Hracia doba bude dlhšia ako pri Gothicu II (na základe obsiahlejších dialógov), každopádne presnejší časový odhad bude možný až po betatestingu.

• V hre sa vyskytne stamina pre beh a plávanie.

• V závislosti od povolania budete vykonávať rôzne druhy minihier.

• Pri kapacite inventára sú výpovede dosť protichodné, no podľa posledných informácií nebude mať obmedzenú kapacitu, a teda nebude závisieť od vašich štatistík. Všetky predmety v ňom budú rozdelené do kategórií ako v Gothicu I. Inventár bude ovládaný myšou.

• Autori vypracovali úplne nový systém ovládania, ktoré bude prebiehať pomocou myši a klávesnice. Z časti bude možné nakonfigurovať si ovládanie podľa vlastnej potreby.

Fyzika bude zahrnutá v tých prvkoch, kde správne podtrhne atmosféru. Konkrétne je potvrdená pri kolízií objektov a pri dynamickom počasí. Pre najvyššiu kvalitu detailov fyziky je do hry zakomponované AGEIA PhysX SDK, hardwareová podpora tohto prvku bude možná až po nainštalovaní patchu.

• Pre blaho všetkých dobrodruhov sa autori vyriadili na množstve skrytých a utajených lokácií, jaskýň a iných miest.

• Hudba v Gothicu 3 bude bude naberať na tempe v závislosti od napätia, v odľahčených pasážach budú hrať pomalé orchestrálne tóny.

 

Prvky, ktoré v hre nebudú:
• Do mesto Khorinis sa už hlavný hrdina nevráti.

• Nebude možné používať ovládanie z Gothicu I, ani jemu podobné z druhého dielu.

• Ani v rýchlych riekach nemá voda silu strhnúť NPC.

• Žiadny lovestory príbeh o odvážnych dievčatách v latexe. A keď sme už pri tom, v štúdiách si autori upresňujú cieľové publikum, zvažuje sa totiž možnosť verejných domov (kde by sme mali vidieť viac ako v okresanej verzii z dvojky).

• Bola vypustená jazda na koňoch.

• Príbeh bude rozprávaný pomocou engineu, okrem intra a outra nebude Gothic 3 obsahovať žiadne video-sekvencie. S najvyššou pravdepodobnosťou silne zavážili vysoké financie potrebné na tvorbu videa.

• Hrdina nebude môcť liezť na stromy. A my sme sa tak tešili na stredovekého Tarzana...

• Už sa nestretneme s magickými runami a dokonca ani so zvitkami, pri zaklínaní bude potrebné magickú silu čerpať z okolia.

• Svojho hrdinu nebude možné vizuálne upravovať (úpravy tváre, pleti a pod.). Samozrejme zmena brnenia a iných „módnych“ doplnkov sa na postave relevantne premietne.

• Hrdina, tak ako v predchádzajúcich dieloch, nebude mať meno.

• Na moje veľké zdesenie v živote nášho hrdinu nie sú obsiahnuté tak závažné veci ako chodenie na záchod.

• Žiadne deti.

• Žiadny multiplayer.

Nuž, o Gothicu 3 už vieme skutočne skoro všetko, čo sa vedieť dá. Ešte by som si vážne rád pozrel hardwareové nároky, no tie sa nám zrejme do rúk tak skoro nedostanú. Dátum vydania stanovený na začiatok roku 2006 osobne považujem za dosť nereálny a vsádzam na značné oneskorenie oproti Oblivionu. Autori častokrát zdôrazňujú, že im nejde o "politické" (teda asi vypočítavé, že? :) - pozn. Slavatar) načasovanie vydania, ale o poriadne dokončenie hry k ich spokojnosti. Dúfajme len, že to bude aj k spokojnosti našej. A na záver dôležitá otázka: pre koho vám teraz srdce bije - pre Oblivion či Gothic 3?

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

KULTÚRA

Iva Bittová: Nemôžem si dovoliť strácať čas a báť sa

Česká speváčka žije v USA. Koncertuje u nás so skupinou Čikori.

TECH

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory.

TECH

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu.

Neprehliadnite tiež

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Vedecký výskum na zvieratách vždy bol a aj bude otázkou rôznych názorov. Výskum na vtáčích vajciach a embryách však prináša nové rozmery.

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory. Jedným z nich je aj bioinformatika.

TECH_FM

Odhalili, prečo sú veľryby také obrovské

Gigantizmus veľrýb bol dlho záhadou. Už nie je.

Vzdali sa ropy, ponúknu tenisky z morských rias

Nerozpadnú sa po jednom daždi, nový materiál je určený na štandardné použitie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 814
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 540
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 706
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 675
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 398
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 613
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 399
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 559
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 060
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 897