Gothic III - čo nás čaka, neminie a minie...

Gothic. Slovo, ktoré rezonuje v ušiach mnohých hráčov už peknú dobu, mnohých privádza do šialenstva a mnohí nad ním ohŕňajú nosom. Každopádne má základy v najznámejšej nemeckej hernej sérií, a nové pokračovanie je ašpirantom na najdokonalejšiu RPG hru vôb

Gothic. Slovo, ktoré rezonuje v ušiach mnohých hráčov už peknú dobu, mnohých privádza do šialenstva a mnohí nad ním ohŕňajú nosom. Každopádne má základy v najznámejšej nemeckej hernej sérií, a nové pokračovanie je ašpirantom na najdokonalejšiu RPG hru vôbec. Pozrime sa naň trochu bližšie.

Pred nedávnom sme pre vás pripravili článok, ktorý zhrnul všetky fakty o Oblivione, najväčšom to rivalovi Gothicu. Títo dvaja titáni RPG sveta ešte ani neuzreli svetlo sveta, a už sa stali legendami. Rozhodli sme sa teda predostrieť vám základné fakty o oboch členoch ringu. Komu budete venovať svoje sympatie, necháme na vás. Tak poďme na to.

Na začiatok si zhrnieme príbeh. V prvom dieli hrdina oslobodil odsúdencov spod magickej bariéry, ktorá sa pri nehode rozrástla do nečakaných rozmerov a pohltila obrovské územie. V diely druhom si hrdina bez väčších problémov poradil s partiou drakov, ktorý pod vedením orkov ohrozovali ostrovný svet Khorinis. Po dobre odvedenej prácičke nabral v paladinskej jachte spolu so svojimi spolubojovníkmi smer pevnina, teda kráľovstvo Myrtana. V týchto miestach začína diel tretí, pri vylodení v rybárskej osade Ardea, ktorá je však práve dobývaná orkami rozhodnutými zotročiť ľudstvo. Je len na vás, na ktorú stranu sa pridáte.

Lokácie:
• Mainland - je obrovská pevnina, ktorá je rozdelená prinajmenšom na štyri provincie. V strede sa rozprestiera ľudské kráľovstvo Myrtana. Na severe sú mrazivé pohoria krajiny Nordmar, na juhu púšte Varant, západ a východ je ohraničený morom. Najúrodnejšou pôdou kontinentu, ktorú z veľkej časti pokrývajú vinice, je dlhé pohorie Archalos.

• Hlavné mesto Vangard - leží na juhu Myrtany. Sídli tu panovník Rhobar, so svojimi paladinmi a žoldniermi. Mesto je obliehané orkami a nie je isté, či sa udrží. Pre poslednú možnosť záchrany sa tu nachádza prístav.

• Nordlands - severské pláne. Je to miesto odkiaľ útočia "škreti". V hraničnom území Myrtany sa nachádza provincia Nordmar, v ktorej sa vedú boje ľudí a orkov už od nepamäti. Zrejme kdesi v tejto oblasti sa bude nachádzať Severné mesto, ktoré svojou nedobytnou polohou - je chránené skalným masívom a vodou - ako jedno z mála ešte nie je obsadené orkami.

• Hrad - pôvodne kráľova nedobytná pevnosť, teraz obsadená šľachtou, ktorá sa osamostatnila a snaží sa prevziať kontrolu nad kráľovstvom. Na tomto mieste je možné stretnú veľmi širokú škálu bojovníkov.

 

Prvky, ktoré v hre budú:
• 50 rôznych druhov príšer. Niektoré z nich majú viacero spôsobov útoku a rôznu taktiku boja. Niektoré využívajú mágiu. Okrem príšer bude v hre rozsiahla škála „dekoratívnych“ zvierat, ako motýle či ovce.

• 15 000 polygónov na jednej postave.

• Na jazerách a riekach budú vlny so shadermi (ako v HL2), na oceáne budú animované geometrické vlny. Pri vstupe do vody budú odpovedajúce vlnky. Vodstvo bude ovplyvňovať aj svetelné efekty v závislosti od regiónu, v ktorom sa budete nachádzať.

• Nastavenie náročnosti, ktoré sa bude môcť meniť počas hry. V situácií, keď bude nepriateľ prisilný, bude možné dočasne náročnosť znížiť, klesne tým okrem iného level nepriateľov.

• Počiatočný vstup do sveta Mirtany bude patriť skutočnému hrdinovi, a to so všetkým vybavením a schopnosťami, ktoré tomu náležia. Predpokladá sa, že následne mu budú schopnosti odobraté čiernou mágiou.

• Každý, koho zbraň zasiahne, to pocíti. Napríklad so sekerou bude možné už pri náprahu zraniť okolostojace postavy.

• Štíty budú hrať dôležitú úlohu pri obrane, no nebude s nimi možné útočiť. Po každom údere sa zvýši stupeň poškodenia.

• Jednoručné zbrane bude možné bez limitov používať po dve naraz, v každej ruke jednu. Zvýši sa tým frekvencia útoku. Všetky zbrane bude možné magicky upravovať a dopĺňať bonusmi.

• Nelineárnosť deja sľubuje obrovský počet možností a niekoľko rôznych koncov. Voľnosť hráča bude obmedzená iba v hlavných questoch.

• Pre postup v hre je potrebné sa pridať k určitej guilde (frakcii). Nezávisí od nej rozvoj a zameranie charakteru, zastávajú reprezentatívnu úlohu. Počet guild, ku ktorým sa môžete pridať, nie je obmedzený.

• Počas príbehu stretneme viacero postáv z predchádzajúcich dielov, najdôležitejšími sú Gorn, Milten, Diego a Lester, ktorí budú pomáhať pri niektorých questoch.

• Príbeh a história bude do značnej miery prehĺbená v písomných dokumentoch (knihy, zvitky, pergameny).

• NPC rozlišujú informácie na mestskej a svetovej úrovni. Podľa tohto modelu sa odvíja aj rýchlosť, akou sa šíria vaše činy. Každé NPC bude mať vlastný denný plán, na základe ktorého bude vykonávať rôzne aktivity ako práca na poli, vysedenie v krčme a podobne.

• Ak ste presvedčený o svojich vodcovských schopnostiach, mám pre vás dobrú správu. Počas hrania sa totiž dá neraz dostať na čelo väčšej skupinky bojovníkov. Typickým príkladom je vzbura v dedinách ovládaných orkami.

• Hracia doba bude dlhšia ako pri Gothicu II (na základe obsiahlejších dialógov), každopádne presnejší časový odhad bude možný až po betatestingu.

• V hre sa vyskytne stamina pre beh a plávanie.

• V závislosti od povolania budete vykonávať rôzne druhy minihier.

• Pri kapacite inventára sú výpovede dosť protichodné, no podľa posledných informácií nebude mať obmedzenú kapacitu, a teda nebude závisieť od vašich štatistík. Všetky predmety v ňom budú rozdelené do kategórií ako v Gothicu I. Inventár bude ovládaný myšou.

• Autori vypracovali úplne nový systém ovládania, ktoré bude prebiehať pomocou myši a klávesnice. Z časti bude možné nakonfigurovať si ovládanie podľa vlastnej potreby.

Fyzika bude zahrnutá v tých prvkoch, kde správne podtrhne atmosféru. Konkrétne je potvrdená pri kolízií objektov a pri dynamickom počasí. Pre najvyššiu kvalitu detailov fyziky je do hry zakomponované AGEIA PhysX SDK, hardwareová podpora tohto prvku bude možná až po nainštalovaní patchu.

• Pre blaho všetkých dobrodruhov sa autori vyriadili na množstve skrytých a utajených lokácií, jaskýň a iných miest.

• Hudba v Gothicu 3 bude bude naberať na tempe v závislosti od napätia, v odľahčených pasážach budú hrať pomalé orchestrálne tóny.

 

Prvky, ktoré v hre nebudú:
• Do mesto Khorinis sa už hlavný hrdina nevráti.

• Nebude možné používať ovládanie z Gothicu I, ani jemu podobné z druhého dielu.

• Ani v rýchlych riekach nemá voda silu strhnúť NPC.

• Žiadny lovestory príbeh o odvážnych dievčatách v latexe. A keď sme už pri tom, v štúdiách si autori upresňujú cieľové publikum, zvažuje sa totiž možnosť verejných domov (kde by sme mali vidieť viac ako v okresanej verzii z dvojky).

• Bola vypustená jazda na koňoch.

• Príbeh bude rozprávaný pomocou engineu, okrem intra a outra nebude Gothic 3 obsahovať žiadne video-sekvencie. S najvyššou pravdepodobnosťou silne zavážili vysoké financie potrebné na tvorbu videa.

• Hrdina nebude môcť liezť na stromy. A my sme sa tak tešili na stredovekého Tarzana...

• Už sa nestretneme s magickými runami a dokonca ani so zvitkami, pri zaklínaní bude potrebné magickú silu čerpať z okolia.

• Svojho hrdinu nebude možné vizuálne upravovať (úpravy tváre, pleti a pod.). Samozrejme zmena brnenia a iných „módnych“ doplnkov sa na postave relevantne premietne.

• Hrdina, tak ako v predchádzajúcich dieloch, nebude mať meno.

• Na moje veľké zdesenie v živote nášho hrdinu nie sú obsiahnuté tak závažné veci ako chodenie na záchod.

• Žiadne deti.

• Žiadny multiplayer.

Nuž, o Gothicu 3 už vieme skutočne skoro všetko, čo sa vedieť dá. Ešte by som si vážne rád pozrel hardwareové nároky, no tie sa nám zrejme do rúk tak skoro nedostanú. Dátum vydania stanovený na začiatok roku 2006 osobne považujem za dosť nereálny a vsádzam na značné oneskorenie oproti Oblivionu. Autori častokrát zdôrazňujú, že im nejde o "politické" (teda asi vypočítavé, že? :) - pozn. Slavatar) načasovanie vydania, ale o poriadne dokončenie hry k ich spokojnosti. Dúfajme len, že to bude aj k spokojnosti našej. A na záver dôležitá otázka: pre koho vám teraz srdce bije - pre Oblivion či Gothic 3?

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Uhádnete, na čo sa pozeráte? Nikon ukázal najlepšie mirkoskopické videá

Nikon siedmy raz vyhlásil víťazov o najlepšie mikro snímky.

Ničnerobenie a knihy. Desať najlepších spôsobov, ako si oddýchnete

Najväčšia štúdia o oddychu mala prekvapivé výsledky.

Najrýchlejší kábel zrýchli internetové prepojenie medzi Európou a Amerikou

Kábel rozloží riziko výpadkov pri katastrofách na východnom pobreží USA.

Ako vedci vyvíjajú roboty, ktoré chodia ako ľudia

Kývať nohami nestačí. Ak chcú roboty chodiť, musia najprv pochopiť možnosti svojho tela.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 888
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 154
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 669
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 987
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 918
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 193
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 181
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 121
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 963
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 931