Zákon o elektronickom mýte je po pripomienkovom konaní

Návrh zákona o elektronickom výbere mýta sa už dostal do zásobníka materiálov, ktorými sa bude v najbližšom čase zaoberať vláda. Do pripomienkového konania pritom návrh zákona predložilo ministerstvo dopravy ešte v máji minulého roka.

Návrh zákona o elektronickom výbere mýta sa už dostal do zásobníka materiálov, ktorými sa bude v najbližšom čase zaoberať vláda. Do pripomienkového konania pritom návrh zákona predložilo ministerstvo dopravy ešte v máji minulého roka.

Oproti pôvodnému návrhu sa zmenila napríklad navrhovaná účinnosť zákona, a to z 1. januára 2006 na 1. januára 2007. Meškanie procesu schválenia zákona pritom ovplyvnilo načasovanie samotnej prevádzky elektronického systému, ktorá sa mala naostro začať od budúceho roka. Podľa medializovaných informácií by sa však začiatkom budúceho roka mala začať len skúšobná prevádzka systému a plná prevádzka zhruba v júli 2007.

Elektronickým mýtom by sa mali spoplatňovať podľa návrhu zákona vymedzené úseky diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a cesty I. triedy, pričom mýto by sa malo vzťahovať na vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony a na motorové vozidlá, ktoré sú určené na prepravu viac ako 9 osôb. Od platenia mýta by však mali byť oslobodené vozidlá ministerstva vnútra, ozbrojených síl SR a NATO, vozidlá colnej správy, Slovenskej informačnej služby, záchranných zložiek, vozidlá správcu mýta a správcov ciest, ako aj vozidlá zabezpečujúce výkony vo verejnom záujme v mestskej hromadnej a prímestskej doprave osôb.

Výška mýta za jeden kilometer cesty by podľa uvedeného návrhu mala závisieť od hmotnosti vozidla, počtu náprav a emisnej triedy vozidla. Ak platiteľ mýta bude užívať cestu bez zaplatenia mýta, odmietne platbu mýta pri kontrole alebo nebude mať vo vozidle palubnú jednotku OBU, môže dostať pokutu až do 20 tis. Sk, v blokovom konaní až do výšky trojnásobku vypočítanej výšky mýta. Ak platiteľ nezadá do palubnej jednotky OBU údaje, alebo zadá neúplné a klamlivé údaje, alebo ak bude neoprávnene zasahovať do palubnej jednotky, môže sa pokuta za tento priestupok dostať až na 10 tis. Sk a v blokovom konaní do výšky dvojnásobku vypočítanej výšky mýta. Výnosy z pokút by mali byť príjmom štátneho rozpočtu SR, výnosy z výberu mýta by mali byť príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS).

Ako ďalej vyplýva z predloženého návrhu, investičné náklady na vybudovanie systému elektronického výberu mýta by sa podľa odhadov rezortu dopravy mali pohybovať v rozmedzí 2 mld. Sk až 5 mld. Sk. Vychádza sa pritom z porovnania v susedných štátoch, pričom náklady na realizáciu významne ovplyvňuje napríklad rozsah spoplatnenej siete. Zavedenie elektronického systému by pritom malo mať podľa materiálu dopad aj na rast zamestnanosti, a to o zhruba 100 odborných pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Colníci zásielky pri kontrole neotvárajú - na rozdiel od Danka

Kancelár Národnej rady poslancov posiela, aby si preberali listy mimo budovy parlamentu. Otvárať cudziu poštu považuje za bežné.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Dnes nie miláčik, som mŕtva. Keď sa vážky nechcú páriť, predstierajú smrť

Aeshna juncea sa v čase kladenia vajíčok musia brániť pred otravnými samčekmi.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 607
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 635
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 146
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 130
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 974
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 585
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 710
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 105
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 096
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 699

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop