SME

Driver: Parallel Lines - neľahký život gaunera

Dostať sa na výslnie nie je až tak zložité ako na piedestáli vydržať. Presvedčiť sa o tom mohla i séria Driver, ktorá sa posledným tretím dielom postarala o obrovské sklamanie. Podarí sa vývojárom z Reflectionu navrátiť známemu menu dávno zabudnutý lesk a

Prvý diel Driver-a s Tannerom v hlavnej úlohe sa objavil na jeseň roku 1999 a išlo jednoznačne o pozitívne prekvapenie zo stajne Reflections, odkiaľ k nám pricválala i dvojica tátošov Destruction Derby . Zaujímavý príbeh v štýle automobilových naháňačiek zaujal a nikomu nechýbala možnosť vystúpenia z vozidla. Druhý diel sa objavil len pre Playstation a jeho kvalita neprevyšovala predchodcu, no stále sa jednalo o zaujímavú závodnú hru, v ktorej nešlo o to, odkrúžiť daný počet kôl. S príchodom trojky, imidžovo nazvanej Driv3r, sa roztrhlo vrece s kritikmi. Určite sa nejednalo o kvalitný počin, to si uvedomujú i samotní tvorcovia a v početných rozhovoroch si sypú popol na hlavu, avšak musím podotknúť, že ja osobne som sa pri treťom Driverovi bavil. Hviezdne herecké obsadenie, rozsiahle mestá a predovšetkým skvelý mód naháňačiek s políciou – len pri sledovaní spomalených scén som strávil hodiny. Nebola to pecka, ale isté čaro rozhodne mala a ak ste nevystúpili z vozu, zvykli sa na ovládanie a prehrýzli sa cez HW náročnosť, istotne ste sa bavili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Toto preview sa tak možno bude zdať niekomu ako zbytočné chválenie dňa pred večerom, ale ja si nemôžem pomôcť, Drivera mám rád a hoci sa posledný diel nevydaril podľa nikoho predstáv, očakávam, že štvorka nás všetkých zrazí na zadok. Parallel Lines sa totiž vracia ku koreňom, k začiatkom svojej virtuálnej púte a ocitneme sa v druhej polovici 70.rokov, konkrétne v roku 1978, kedy sa dostaneme pod jazdy chtivé pracky mladíka TK (čo je skratka 18-ročného výrastka The Kid), s ktorým zažijeme mnoho krušných chvíľ v New Yorku. Na rozdiel od predošlého dobrodružstva sa totiž tvorcovia zamerali len na jedno mesto a rozhodli sa spracovať ho o to detailnejšie. Na jednu stranu to je škoda, pretože trojica metropol zaisťovala rôznorodosť, ale s, v rámci možností, virtuálnym New Yorkom sa toho dá tiež veľa získať. Neprídeme o známe štvrte ako napríklad Manhattan, Brooklyn, Bronx, Harlem, Queens alebo kúsok New Jersey. Z každej časti bude na nás dýchať hodnoverná atmosféra, pretože študovaním množstva materiálov získali tvorcovia prehľad o vtedajších štvrtiach. Tešiť sa tak môžeme na mnohé typické budovy, prípadne reálne stvárnené celé ulice, no v tomto prípade však treba pripomenúť, že v rámci zachovania zábavnosti boli niektoré extrémne zdĺhavé úseky vypustené. Určite by nikoho nebavilo putovať dlhé desiatky minút z jednej štvrte do druhej a preto došlo k prijateľnému zjednodušeniu a nemali by sme sa sťažovať na príliš malú rozlohu, ani strácanie sa v bludisku nekonečných uličiek. Virtuálny NY sa predošlej trojici rozlohou určite nevyrovná, ale skromné mestečko to rozhodne nebude. 

SkryťVypnúť reklamu

Ako som už spomenul, príbeh sa odohráva na konci 70.rokov, kedy sa v úlohe TK chopíme úlohy začínajúceho gangstra. Zo začiatku bude musieť presvedčiť miestne podsvetie o svojich kvalitách, ale postupne si získa ich sympatie a dostane náročnejšie úlohy. Ako vodič, uchádzajúci sa o priazeň s pochybnými živlami, príde TK často do kontaktu s políciou a núdza nebude o naháňačky s hulákajúcimi vozidlami v pätách. O konkrétnych úlohách sa toho veľa nevie, no už teraz je známe, že okrem tradičných časovo obmedzených misií budeme eskortovať, prípadne ochraňovať niektoré osoby či automobily, snažiť sa zničiť daný subjekt alebo bezpečne priniesť vozidlo na dané miesto. Tradičná zmes úloh, no pri citlivom zapracovaní príbehu sa môžeme začať tešiť. Ďalšie správy hovoria o tom, že druhá dejová línia sa bude odohrávať v dobe blízko súčasnosti, keď sa TK dostáva na slobodu po dlhom a hlavne nechcenom pobyte za mrežami. Tešiť sa tak môžeme na príbehové zvraty, len sa začínajú objavovať obavy z plytkosti celej zápletky a je otázne či napokon dáme týmto chmúrnym myšlienkam za pravdu. Klišé so svedomím nás príliš neláka a veríme, že Tanner zostane pochovaný s tretím dielom a Reflections ho nevytiahnu znovu na scénu. Maximálne tak vo vedľajšej úlohe, to by sa nám celkom rátalo.

SkryťVypnúť reklamu

Keď som už pri tých úlohách, v krátkosti spomeniem, že tvorcovia si vstúpili do svedomia a vypustili levely, v ktorých ste sa museli pohybovať po vlastných. Jednalo sa o zrejme najhoršie spracovanú 3rd action game, aká sa v komerčnej hre objavila (teda nerátam budgety typu Manhattan Chase). Dôraz bol radšej kladený na úplne voľný svet, prístupný pre hráčov bez zbytočného nahrávania, ktoré nás bude obmedzovať len na začiatku, inak sa mestom môžeme preháňať bez zdržovania. Voľnosť spočíva i v tom, že úlohy nemusíme plniť okamžite, ale v kľude sa môžeme premávať mestom a ak dostaneme na nejakú tú misiu chuť, dostavíme sa na dané miesto a ponuku prijmeme. Tak to máme radi, pretože tento druh voľnosti výrazne pomohol sérii Grand Theft Auto, tak prečo by mal uškodiť štvrtému Driverovi? Jednoznačne obrovské plus a ak sa zachová vcelku príjemný a na rozdiel od San Andreasu i reálnejší fyzikálny model poškodenia vozidiel, užijeme si množstva búračiek a efektných nehôd.

SkryťVypnúť reklamu

Chovanie sa vozidiel je predsa pre podobne ladenú hru dôležitou položkou a nejakú tú fyziku hra bude určite obsahovať. Dokonalá realita nás určite nečaká, avšak jednoznačne potešia rôzne modely pre odlišné vozidlá. Okrem rýchlych športiakov, ktoré síce dokážu rýchlo akcelerovať, ale utrpí tým ovládanie, sa dočkáme i tradičných sedanov. Silnejšie nátury potešia vozy s pohonom na všetky štyri kolesá či dokonca ťahače alebo buldozér. Šoférovať budeme môcť i motorky a hoci nepôjde o tak rôznorodú garáž ako v počine od Rockstaru, rozhodne sa budú všetky modely od seba odlišovať nielen vizuálne, ale aj vlastnosťami. Novinkou v sérii Driver je modifikácia získaných tátošov. Tých je možné vylepšovať kupovaním lepších náhradných dielov, k slovu sa dostane i tuning a čo by to dnes boli preteky bez rôznych prídavných spojlerov alebo samolepiek na kapote? Všetko však niečo stojí a investícia do vašej káry vás bude stáť nemalý obnos. Financie získavate nielen plnením hlavných questov, ale aj postranných, prípadne rôznymi minihrami. Ťažko sa však dá odolať vylepšeniu miláčika a jeho vnútorností (motor, brzdy, ovládanie, armor...).

SkryťVypnúť reklamu

Vaša garáž sa tak začne zapĺňať drahocennými skvostami a je príjemné vedieť, že o svoje štvorkolesové lásky neprídete, ale sa nimi môžete kochať po celý čas hrania. K tomu, aby táto situácia mohla nastať, je potrebné príťažlivé technické spracovanie. Hoci sa tvorcovia dušujú, že bude na úrovni, nám sa zdá, že sa jedná len o mierne modifikovaný engine z minulého dielu, ktorý síce nebol zlý, ale o optimalizácii zrejme nikdy nič nepočul. Neostáva nám nič iné, než dúfať, že modely jednotlivých vozidiel budú vyzerať skvostne, okolie bude plné života a kolízie získajú filmový nádych ako v minulosti. Chovanie automobilov sme si už rozobrali, ja len pripomeniem, že okrem vás sa v meste bude vyskytovať mnoho civilných vodičov, dodržiavajúcich predpisy. Čo sa týka zvukového sprievodu, tentoraz Reflections upustil od angažovania známych hollywoodskych mien a za ušetrené peniaze sa rozhodol vylepšiť umelú inteligenciu, ktorá bola minule dostatočne zúfalá. 

SkryťVypnúť reklamu

Zdá sa, že Reflections si vstúpili do svedomia a pokúsia sa napraviť chyby a svoju povesť na hernom trhu. Určite to nebude ľahké, pretože mnohí sú skeptickí, veď Driver: Parallel Lines by sa mal objaviť onedlho. Nemôžem si pomôcť, ale vyzerá to nádejne a ja som sa možno nechal znovu uniesť a teším sa na tento titul ako malé decko. Určite nepôjde o vyslovenú hitovku, ktorú by som si pri najbližšej príležitosti nechal vytetovať na intímne miesto, ale plnohodnotnú zábavu by nový Driver ponúknuť mohol, nemyslíte?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 977
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 498
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 372
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 879
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 349
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 963
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 723
SkryťZatvoriť reklamu