V Austrálii nedávno úrad OFLC (Office of Film & Literature Classification) zmenil názor na hru Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure. Pôvodne ju v novembri zaradil do kategórie 15+, ale teraz, pár dni pred vypustením do obchodov, oficiálne jej predaj v krajine zakázal. Maureen Shelley, vedúci úradu, to zdôvodnil tým, že propaguje graffiti, teda zločin. Najväčší problém vidí v tom, že hlavná postava, Trane, sa učí technikám a štýlom graffiti od piatich reálnych sprejerov, a že je odmeňovaný za umiestňovanie graffiti na verejné budovy. Úradu sa rovnako nepozdáva 56 v hre prezentovaných životopisov skutočných "umelcov", ktorí svoju činnosť stále vykonávajú nelegálne. Atari, vydavateľ hry, sa pochopiteľne búri a žiada návrat k novembrovej klasifikácii OFLC. Austrália je známa svojou prísnosťou k hrám s násilným alebo sexuálnym obsahom, svoje už o tom vedia projekty ako Leisure Suit Larry, Manhunt či séria Grand Theft Auto. Aj vo Veľkej Británii už proti hre vystupuje Anti-Graffiti Association obviňujúca Atari, že navádza hráčov na vandalistické aktivity. Aj napriek tomu sa ale dnes titul Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure začal vo VB predávať. Predstaviteľ, podľa ktorého je hra pomenovaná, teda Marc Ecko, sa dnes k austrálskemu zákazu predaja vyjadril v tom duchu, že je z celej záležitosti veľmi sklamaný. Tvrdí, že keď niekto umiestni graffiti vo virtuálnom svete, neznamená to ešte, že tak hneď pobeží učiniť aj v skutočnosti. Svoju reakciu zakončil slovami: "Hra mala byť nahliadnutím pod špinu a uvedomením si, že niekedy je v týchto obrázkoch viac, ako sa zdá. Je o fiktívnom príbehu odohrávajúcom sa vo futuristickom meste, kde bola sloboda prejavu potlačená skorumpovanou vládou, a o mladom človeku, ktorý sa tomu dokázal vzoprieť tak, že použil pero namiesto zbrane. Musíte len byť ochotní ísť trochu hlbšie a otvoriť svoju myseľ dvom umeleckým médiám - hrám a graffiti, ktorým ešte nemusíte rozumieť a prijímať ich."
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: Gamasutra, Eurogamer