Penetrácia mobilov bola koncom vlaňajška 84,1 %

Penetrácia mobilných telefónov bola ku koncu roka 2005 približne 84 percent. K 31. decembru minulého roka mali mobilní operátori spolu 4,54 milióna klientov.

BRATISLAVA 15. februára (SITA) - Penetrácia mobilných telefónov ku koncu roka 2005 stúpla v SR medziročne o 4,6 percentuálneho bodu na 84,1 percenta. K 31. decembru minulého roka evidovali obaja mobilní operátori spolu 4 540 374 zákazníkov. Obaja mobilní operátori však používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov.

Ako informoval generálny riaditeľ Orange Slovensko Pavol Lančarič, koncom minulého roka evidovala firma 2 518 630 zákazníkov. "Tento rast ťahal predovšetkým nárast podielu zákazníkov fakturovaných služieb z 50 na 54 percent," povedal Lančarič. Orange zaznamenal podľa neho v minulom roku 15,5-percentný rast zákazníckej bázy fakturovaných služieb, keď získal 183 tisíc nových zákazníkov. Fakturované služby spoločnosti tak koncom vlaňajška využívalo 1 360 060 zákazníkov firmy. V minulom roku Orange úspešne pokračoval v programe migrácií zákazníkov predplatených služieb na paušály. Možnosť prechodu z predplatenej služby Prima na výhodnejšie paušály využilo podľa spoločnosti 105 tisíc ľudí, pričom Orange evidoval vlani v súlade so stratégiou firmy pokles počtu zákazníkov predplatenej služby o 2,1 percenta. Ku koncu roka 2004 mal operátor 2 360 573 aktívnych účastníkov.

Podľa riaditeľa divízie vonkajších vzťahov spoločnosti T-Mobile Juraja Drobu evidoval operátor koncom minulého roka 2 021 744 zákazníkov. "Zákaznícka báza spoločnosti pozostávala k 31. decembru minulého roka zo 786 861 zákazníkov v segmente fakturovaných služieb a 1 234 883 zákazníkov v segmente predplatených služieb," informoval v januári tohto roka Droba. Počet zákazníkov využívajúcich fakturované služby sa podľa neho medziročne zvýšil o 21 percent, takže predstavuje 39 percent z celkového počtu zákazníkov. "Je to významné zlepšenie v porovnaní s 34-percentným podielom na celkovom počte zákazníkov koncom decembra 2004," dodal Droba. Spoločnosť evidovala koncom vlaňajška čistý prírastok zákazníkov 107 tisíc ľudí, pričom v segmente fakturovaných služieb predstavoval prírastok 139 tisíc zákazníkov a v segmente predplatených kariet to bol úbytok o 32 tisíc zákazníkov. Ku koncu roka 2004 poskytovala spoločnosť svoje služby 1 914 591 zákazníkom.


 

Orange
T-Mobile
Spolu
Penetrácia*
k 31. 12. 2004
2 360 573
1 914 591
4 275 164
79,20 %
k 31. 12. 2005
2 518 630
2 021 744
4 540 374
84,10 %
Ročný nárast
158 057
107 153
265 210
4,9 perc. bodu

 

Zdroj: T-Mobile, Orange
Pozn.: Mobilní operátori používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov. Základom pre výpočet penetrácie je počet obyvateľov SR na úrovni 5,4 milióna.


Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 558
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 037
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 014
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 781
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 943
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 552
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 192
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 568
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 173

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Astronóm: Blikajúcu hviezdu sme pozorovali aj na Slovensku

Poklesy v jasnosti hviezdy nespôsobujú mimozemšťania, zrejme ide o prirodzený jav, hovorí Ľubomír Hambálek z Astronomického ústavu SAV.

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Antikoncepcia postavená na dávnej rastline sa bude dať užiť pred alebo po styku. Prípadne sa bude nosiť ako náplasť.