BRATISLAVA 15. februára (SITA) - Penetrácia mobilných telefónov ku koncu roka 2005 stúpla v SR medziročne o 4,6 percentuálneho bodu na 84,1 percenta. K 31. decembru minulého roka evidovali obaja mobilní operátori spolu 4 540 374 zákazníkov. Obaja mobilní operátori však používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov.
Ako informoval generálny riaditeľ Orange Slovensko Pavol Lančarič, koncom minulého roka evidovala firma 2 518 630 zákazníkov. "Tento rast ťahal predovšetkým nárast podielu zákazníkov fakturovaných služieb z 50 na 54 percent," povedal Lančarič. Orange zaznamenal podľa neho v minulom roku 15,5-percentný rast zákazníckej bázy fakturovaných služieb, keď získal 183 tisíc nových zákazníkov. Fakturované služby spoločnosti tak koncom vlaňajška využívalo 1 360 060 zákazníkov firmy. V minulom roku Orange úspešne pokračoval v programe migrácií zákazníkov predplatených služieb na paušály. Možnosť prechodu z predplatenej služby Prima na výhodnejšie paušály využilo podľa spoločnosti 105 tisíc ľudí, pričom Orange evidoval vlani v súlade so stratégiou firmy pokles počtu zákazníkov predplatenej služby o 2,1 percenta. Ku koncu roka 2004 mal operátor 2 360 573 aktívnych účastníkov.
Podľa riaditeľa divízie vonkajších vzťahov spoločnosti T-Mobile Juraja Drobu evidoval operátor koncom minulého roka 2 021 744 zákazníkov. "Zákaznícka báza spoločnosti pozostávala k 31. decembru minulého roka zo 786 861 zákazníkov v segmente fakturovaných služieb a 1 234 883 zákazníkov v segmente predplatených služieb," informoval v januári tohto roka Droba. Počet zákazníkov využívajúcich fakturované služby sa podľa neho medziročne zvýšil o 21 percent, takže predstavuje 39 percent z celkového počtu zákazníkov. "Je to významné zlepšenie v porovnaní s 34-percentným podielom na celkovom počte zákazníkov koncom decembra 2004," dodal Droba. Spoločnosť evidovala koncom vlaňajška čistý prírastok zákazníkov 107 tisíc ľudí, pričom v segmente fakturovaných služieb predstavoval prírastok 139 tisíc zákazníkov a v segmente predplatených kariet to bol úbytok o 32 tisíc zákazníkov. Ku koncu roka 2004 poskytovala spoločnosť svoje služby 1 914 591 zákazníkom.
OrangeT-MobileSpoluPenetrácia*
k 31. 12. 20042 360 5731 914 5914 275 16479,20 %
k 31. 12. 20052 518 6302 021 7444 540 37484,10 %
Ročný nárast158 057107 153265 2104,9 perc. bodu
Zdroj: T-Mobile, Orange
Pozn.: Mobilní operátori používajú rozdielnu metodiku pre vykazovanie počtu aktívnych zákazníkov. Základom pre výpočet penetrácie je počet obyvateľov SR na úrovni 5,4 milióna.