Prvou zmenou oproti tradičnému žánru survival hororov je výrazný vplyv svetla a s ním súvisiacich tieňom (viď. screenshoty), pretože málokto pustí do gatí s dvojicou brokovníc s odpílenou hlavňou v rukách a arzenálom zbraní menšej armády v ruksačiku na pleci. Svetlo totiž nerobí pleť potvoriek tak hebkou a jemnou. Obyčajný človiečik na druhú stranu v tme tápe, nevidí si ani na špičku... nosa. A v tomto prostredí sa rochnia temné zvieratká, ktoré v zoo nenájdete. Každému musí byť jasné, že tento vskutku jednoduchý princíp dokáže výrazne ovplyvniť psychiku hráča. Príbeh nás zavedie na ostrov Yamijina, kde žurnalista Isuku pátra po temnej minulosti, svoje miesto si tu nájde i štvanec, slepec so svojim čoklom alebo veštkyňa. Zrazu vypadne na ostrove elektrina, všetko sa zabalí do čiernočiernej tmy, sporadicky osvetlenej tenkými pásmi lúčov baterky. Rozdielne charaktery podnietia nielen rozprávanie príbehu, ale i bojový systém. Snahu o prežitie v temnom prostredí má každá z postáv, ale v prvom rade musíte získať akýkoľvek zdroj svetla, sekundárne odháňať dotierajúcich protivníkov okolitými predmetmi. Úplne šialene vyzerá pohľad, ktorý nám umožní pozerať sa na situáciu z očí nepriateľa, prípadne nezávislého pozorovateľa.
Nedávno preletela svetom i správička, že sa chystá sfilmovanie prvého dielu, pričom scenár napíše Michael Gordon, no nemusíme sa obávať amerického sprznenia, svoje si môže povedať do príbehu i tvorca zápletky hry. Ak chcete vedieť o Forbidden Siren viac, mrknite sa na našu staršiu recenziu.
Zdroj: PR