SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

The Elder Scrolls IV: Oblivion - čo nás čaka, neminie a minie...

O azda najočakávanejšej hre roku 2006 boli popísané milióny stránok po celom svete. My sa tiež pozrieme na čísla a fakty, na to, čo v Oblivione bude, čo v ňom nebude a nakoniec na prvky, ktoré autori zvažujú. Snáď vám týmto článkom skrátime to ohavné čaka

O najočakávanejšej hre roku 2006 boli popísané milióny a milióny stránok po celom svete. Aj my sme svojou malou kvapkou prispeli do mora už pred nejakým časom. Tentokrát sa pozrieme na to, ako vyzerá nové pokračovanie The Elder Scrolls série v číslach. Pozrieme sa na fakty, na to, čo v Oblivione bude, na to, čo v ňom nebude a nakoniec na prvky, ktoré autori zvažujú. Dúfam, že vám týmto článkom skrátime to ohavné čakanie, ktoré musia všetci fanúšikovia prežívať. 

 

Prvky, ktoré v hre budú:

Skryť Vypnúť reklamu

• 1500+ NPC postáv – nevie sa, či tento údaj v sebe zahŕňa aj postavy, ktoré sa respawnujú, ako napríklad stráže, banditi a podobne. V každom prípade je to celkom slušné číslo.

• 121 druhov rastlín

• 150+ questov – zaujímavé je, že questy pre Dark Brotherhood mal na starosti dizajnér, ktorý pracoval v Looking Glass Studios na sérii Thief.

• Svet s rozmerom 41,5 kilometrov štvorcových (oficiálne 16 míľ štvorcových ) – toto číslo v sebe nezahŕňa dungeony ani špeciálne reality Oblivionu, do ktorých budete môcť vstupovať cez brány, ktoré sa budú počas vášho súboja so zlom otvárať. Po dokončení hlavnej dejovej línie sa však uzatvoria.

• 200+ dungeonov – na dungeonoch pracovalo spolu 8 dizajnérov, takže každý do jedného je robený ručne a do najmenších detailov prešpekulovaný. Dizajnéri sa chceli vyhnúť tvorbe dungeonov, ktoré sú len zbierkou krásnych a nudných miest. Každý dungeon by mal mať vlastnú tému a unikátnu štruktúru v závislosti na jeho obyvateľoch. Všeobecne budú oveľa temnejšie ako tie v Morrowinde. Vlastnému osvetľovaniu miestností autori venovali najviac času, snažili sa vyvážiť vizuálny zážitok s výkonom.

Skryť Vypnúť reklamu

• 200+ hodín hracieho času – hlavná dejová línia by mala zabrať približne 20 až 25 hodín.

• 21 skillov – pri vytváraní postavy si budete môcť vybrať 7 hlavných skillov (budú ovplyvňovať váš postup na úrovne), ostatné budú zaradené do „minor“ skupiny. Každé povolanie si bude môcť zvoliť dva hlavné skilly, ktoré budú pri štarte zvýšené o 15 bodov. V závislosti na výške bude každý skill označený úrovňou (novice, apprentice, journeyman, expert a master), pri čom na každej z nich získate tzv. perk. Napríklad pri skille „marksman“ budete môcť zo začiatku zoomovať a na vyššej úrovni dokonca zrážať nepriateľov k zemi.


• 700 rôznych kúskov brnenia – jeden set má dokopy 9 kusov (Helm + 2x Pauldrons + Breastplate + 2x Gauntlets + Greaves + Boots + Shield + Curiass), čo vychádza na pomerne závratné číslo. No nevie sa, koľko z tohto čísla tvoria samostatné unikátne prvky, ktoré nie sú súčasťou žiadnej sady.

Skryť Vypnúť reklamu

• 9 hlavných miest : Anvil – juhovýchod – prístavné mesto talianskeho typu s prevažne kamennými budovami; Bravil – juh; Bruma – sever; Chorrol – severozápad – klasické imperiálne mesto s hradbami; Cheydinhal – severovýchod – drevené budovy obkolesené prírodou; Hlavné imperiálne mesto – centrálny ostrov – mesto s kamennými budovami rímskeho typu, malo by byť 2,5 krát väčšie ako Vivec v Morrowinde; Leyawiin – juh – farmárske mestečko; Kvatch – juhozápad – klasické imperiálne mesto, no zničené, takže z neho uvidíte len ruiny; Skingrad – juhozápad – vysoké kamenné budovy.


• 5 hlavných "domov" (houses) – predstavujú hlavné rody, ktoré budú v Oblivione bojovať o vplyv, hráč bude môcť robiť questy pre každý z nich, no nebude sa k nim môcť pridať.

Skryť Vypnúť reklamu

• 5 plemien koní – nebudete s nimi môcť vstupovať do dungeonov a počas pobytu v meste ich budete musieť ustajniť. Je možné, že sa v hre objaví aj špeciálne brnenie pre kone.

• 6 frakcií - The Arena, Blades, Dark Brotherhood, Fighters Guild, Mages Guild, Thieves Guild.

 • 7 veľkých bitiek – dočkáme sa veľkých súbojov dobra so zlom, ktorých sa zúčastní viac než štandardných 6 – 8 NPCčiek.

• 9000+ objektov – s každým z nich sa bude dať hýbať.

• V každom z hlavných miest si budete môcť kúpiť vlastný dom. V mestách by taktiež mali byť obchody s dekoračnými predmetmi pre váš dom.

• Dej sa bude odohrávať v Cyrodiile, čo je imperiálna provincia, ktorá je súčasťou veľkej pevniny, takže budú v hre prítomné hranice. Väčšinou budú prírodného charakteru (hory, rieky, atď.), niektoré časti budú otvorené, budete cez ne vidieť ďalej, no hra vás pri pokuse tieto hranice prekročiť vráti naspäť so slovami „go away“.

Skryť Vypnúť reklamu

• Caius Cosades – známa postava z Morrowindu zažije v novom pokračovaní come-back, no bude pravdepodobne jediná.

• Budete si môcť kupovať psy, ktoré vám budú robiť spoločnosť.

• Nový systém boja – súboje prešli veľkou zmenou a vyzerá to tak, že zmenou k lepšiemu. Zbrane budú mať len jeden ukazateľ sily (v Morrowinde ste mali chop, slash, thrust), no používanie rôznych útokov bude mať na rozdiel od Morrowindu paradoxne oveľa väčší zmysel. Základom je „normal attack“, čo je úplne klasický útok, ak však vo vhodnom momente počas normálneho útoku znovu kliknete, zaútočíte druhou stranou zbrane, takže môžete robiť akési kombo útoky. Ďalšou možnosťou je tzv. „power attack“, ktorý bude potrebovať viac času na vykonanie, spotrebuje viac staminy, no v konečnom dôsledku uberie viac životov. Ďalšou dôležitou črtou je aktívny blok. Blokovať budete môcť štítom ale aj zbraňou. Ak zblokujete nepriateľov útok, tak sa jeho zbraň odrazí a on bude na chvíľku zraniteľný (to isté platí aj pre vás). Na to, aby ste mohli používať mágiu, sa už nebudete musieť prepnúť do špeciálneho módu, kúzliť sa bude dať kedykoľvek počas súboja, ak však budete mať aspoň jednu ruku voľnú. Z toho všetkého sa dá vyvodiť jeden dôležitý záver, a síce, že súboje budú oveľa zábavnejšie, pretože sa budete musieť brániť blokovaním, hľadať vhodnú chvíľu na útok, poprípade to všetko podporovať mágiou. Nový systém A.I. u NPCčiek zavádza bojové profily, takže rôzni nepriatelia budú bojovať rôznym spôsobom. Niektorí budú viac agresívnejší, iní si budú viac kryť chrbát, atď.

Skryť Vypnúť reklamu

• Aktívny lockpicking – ak sa pokúsite v Oblivione vypáčiť zámok, bude na vás čakať jednoduchá minihra, ktorú budete musieť vyriešiť. Ostáva však aj druhá možnosť, a tou je automaticky vypáčiť zámok v závislosti na úrovni vášho skillu. To znamená, že ak budete v danej minihre dobrý, môže sa vám podariť vypáčiť aj zložitejšie zámky, všetko ostáva na šikovnosti hráča.

• Nový systém presviedčania – ak budete chcieť NPC k niečomu donútiť, poprípade zlepšiť jeho postoj voči vám, taktiež vás bude čakať minihra, v ktorej budete musieť sledovať pohyby tváre (u khajitov pohyby uší) a rozhodnúť sa tak, čo na daného človeka najlepšie pôsobí. Pozor, v E3 demo prezentácii ste mali možnosť niečo podobné vidieť, no v konečnej verzii hry môžete očakávať iný systém, pretože Bethesďáci ho zmenili.

Skryť Vypnúť reklamu

• Interaktívne väzenie – ak sa dostanete do väzenia, budete z neho musieť naozaj utiecť (ukradnúť kľúč strážnikovi, poprípade rozpútať bitku medzi väzňami).

• Vampirizmus – bude premyslenejší a doladený tak, aby ste mali možnosť bez problémov hru dohrať, vlastne budete môcť bez problémov vykonávať takmer všetky činnosti. Všetko bude závisieť na dennom prísune krvi, ak jej budete mať dostatok, nik nespozná, že ste vampír, dokonca nebudete mať ani problém so slnečnými lúčmi.

• Vzdávanie sa – súboje už nebudú nutne končiť smrťou. Ak pri súboji s NPC postavou zistíte, že na ňu jednoducho nemáte, tak sa budete môcť vzdať. Samozrejme to nepriateľ nemusí vždy prijať a myslím, že taký medveď bude mať na to jasnú odpoveď. Takú istú možnosť budú mať aj NPCčka, takže ich osud bude po ich porážke vo vašich rukách.

Skryť Vypnúť reklamu

• Väčšie možnosti pri postupe v gildách – ak sa dopracujete až na post šéfa gildy, dostane sa vám privilégia povyšovania členov gildy, poprípade prijímania členov nových, atď.

• Systém rýchleho cestovania – do veľkých miest sa budete môcť dostať obyčajným kliknutím, čo značne urýchli cestovanie po svete. No do ostatných končín sa budete musieť dostať pekne po svojich (poprípade na koni).

• Varenie – nebude v hre prítomné ako samostatný skill, no budete si môcť uvariť rôzne veci a doplniť si tak zdravie či staminu.

• Štatistiky – podobne ako v GTA: San Andreas budú v Oblivione štatistiky o rôznych činnostiach, ktoré vykonáte: počet vysatých ľudí (za vampíra), zabitých NPC, ukradnutých predmetov, atď.

 

Prvky, ktoré v hre nebudú:

Skryť Vypnúť reklamu

• Postava nebude starnúť a vek nebude mať vplyv na žiadne činnosti v hre.

• Banky.

• Plášte.

• Deti.

• Cliff Raceri.

• Výroba zbraní a brnení.

• Uzamykanie dverí.

• Mark a Recall.

• Levitácia.

• Vymodelované fúzy a brada, váš hrdina bude môcť maximálne vyzerať zarastene, no Gandalfa sa pravdepodobne nedočkáme.

• Súboje na koni.

• Nové rasy.

• Kopije.

• Nebudete môcť spať v dungeonoch, spánok bude možný v zásade len na posteliach.

• Vrhacie zbrane.

• NPC, ktoré vám budú kradnúť veci.

• Ničenie terénu.

• Vlkodlaci, medveďodlaci a všetci ostatní dlaci. (to by mohol riešiť datadisk, na ktorý sa už teraz všetci tešíme :) - pozn. Slavatar)

• Multiplayer.

 

Prvky, ktoré sa zvažujú:

• Vyrážanie dverí pomocou zbraní.

Skryť Vypnúť reklamu

• Zbrane typu „flail“ (ťažká kovová guľa prichytená na reťazi, bohužiaľ som nevedel nájsť normálne znejúci slovenský ekvivalent).

• Hodiny, ktoré budete môcť nosiť so sebou počas hry.

• Draci – táto možnosť je veľmi málo pravdepodobná, ale nie nemožná.

• Žoldnieri – NPC, ktoré budú za určitú finančnú podporu bojovať po vašom boku.

• Realistický pohyb oblečenia – ak ostane čas.

• Realistické potápanie – je možné, že predmety sa budú do vody realisticky potápať.

Takže to bol vyčerpávajúci súhrn azda všetkých dostupných informácií, ktorý som vám mohol poskytnúť vďaka Bethesďáckemu fóru. Na tom môžete mimochodom nájsť linky na niektoré vzácnejšie videá, napríklad z tvorby postavy, prechádzky dungeonom a lockpickovania zámku. Oficiálny dátum, kedy by sa hra mala dostať do obchodov, je zatiaľ neznámy, vydavateľ uvádza len prosté „early 2006“, mnohé známe a kvalitné webové magazíny už však poskytujú presnejšie údaje. Väčšina z nich sa zhoduje na marci, s číslami ako 21 či 30, zazrel som dokonca aj dosť pesimisticky vyznievajúci 28. apríl. Čomu budete veriť vy, je len na vás.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Covidu podľahlo ďalších 71 pacientov.

14 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

3 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

9 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

18 h

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 548
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 923
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 625
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 308
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 120
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 950
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 269
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 720
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607