The Elder Scrolls IV: Oblivion - čo nás čaka, neminie a minie...

O azda najočakávanejšej hre roku 2006 boli popísané milióny stránok po celom svete. My sa tiež pozrieme na čísla a fakty, na to, čo v Oblivione bude, čo v ňom nebude a nakoniec na prvky, ktoré autori zvažujú. Snáď vám týmto článkom skrátime to ohavné čaka

O najočakávanejšej hre roku 2006 boli popísané milióny a milióny stránok po celom svete. Aj my sme svojou malou kvapkou prispeli do mora už pred nejakým časom. Tentokrát sa pozrieme na to, ako vyzerá nové pokračovanie The Elder Scrolls série v číslach. Pozrieme sa na fakty, na to, čo v Oblivione bude, na to, čo v ňom nebude a nakoniec na prvky, ktoré autori zvažujú. Dúfam, že vám týmto článkom skrátime to ohavné čakanie, ktoré musia všetci fanúšikovia prežívať. 

 

Prvky, ktoré v hre budú:

• 1500+ NPC postáv – nevie sa, či tento údaj v sebe zahŕňa aj postavy, ktoré sa respawnujú, ako napríklad stráže, banditi a podobne. V každom prípade je to celkom slušné číslo.

• 121 druhov rastlín

• 150+ questov – zaujímavé je, že questy pre Dark Brotherhood mal na starosti dizajnér, ktorý pracoval v Looking Glass Studios na sérii Thief.

• Svet s rozmerom 41,5 kilometrov štvorcových (oficiálne 16 míľ štvorcových ) – toto číslo v sebe nezahŕňa dungeony ani špeciálne reality Oblivionu, do ktorých budete môcť vstupovať cez brány, ktoré sa budú počas vášho súboja so zlom otvárať. Po dokončení hlavnej dejovej línie sa však uzatvoria.

• 200+ dungeonov – na dungeonoch pracovalo spolu 8 dizajnérov, takže každý do jedného je robený ručne a do najmenších detailov prešpekulovaný. Dizajnéri sa chceli vyhnúť tvorbe dungeonov, ktoré sú len zbierkou krásnych a nudných miest. Každý dungeon by mal mať vlastnú tému a unikátnu štruktúru v závislosti na jeho obyvateľoch. Všeobecne budú oveľa temnejšie ako tie v Morrowinde. Vlastnému osvetľovaniu miestností autori venovali najviac času, snažili sa vyvážiť vizuálny zážitok s výkonom.

• 200+ hodín hracieho času – hlavná dejová línia by mala zabrať približne 20 až 25 hodín.

• 21 skillov – pri vytváraní postavy si budete môcť vybrať 7 hlavných skillov (budú ovplyvňovať váš postup na úrovne), ostatné budú zaradené do „minor“ skupiny. Každé povolanie si bude môcť zvoliť dva hlavné skilly, ktoré budú pri štarte zvýšené o 15 bodov. V závislosti na výške bude každý skill označený úrovňou (novice, apprentice, journeyman, expert a master), pri čom na každej z nich získate tzv. perk. Napríklad pri skille „marksman“ budete môcť zo začiatku zoomovať a na vyššej úrovni dokonca zrážať nepriateľov k zemi.


• 700 rôznych kúskov brnenia – jeden set má dokopy 9 kusov (Helm + 2x Pauldrons + Breastplate + 2x Gauntlets + Greaves + Boots + Shield + Curiass), čo vychádza na pomerne závratné číslo. No nevie sa, koľko z tohto čísla tvoria samostatné unikátne prvky, ktoré nie sú súčasťou žiadnej sady.

• 9 hlavných miest : Anvil – juhovýchod – prístavné mesto talianskeho typu s prevažne kamennými budovami; Bravil – juh; Bruma – sever; Chorrol – severozápad – klasické imperiálne mesto s hradbami; Cheydinhal – severovýchod – drevené budovy obkolesené prírodou; Hlavné imperiálne mesto – centrálny ostrov – mesto s kamennými budovami rímskeho typu, malo by byť 2,5 krát väčšie ako Vivec v Morrowinde; Leyawiin – juh – farmárske mestečko; Kvatch – juhozápad – klasické imperiálne mesto, no zničené, takže z neho uvidíte len ruiny; Skingrad – juhozápad – vysoké kamenné budovy.


• 5 hlavných "domov" (houses) – predstavujú hlavné rody, ktoré budú v Oblivione bojovať o vplyv, hráč bude môcť robiť questy pre každý z nich, no nebude sa k nim môcť pridať.

• 5 plemien koní – nebudete s nimi môcť vstupovať do dungeonov a počas pobytu v meste ich budete musieť ustajniť. Je možné, že sa v hre objaví aj špeciálne brnenie pre kone.

• 6 frakcií - The Arena, Blades, Dark Brotherhood, Fighters Guild, Mages Guild, Thieves Guild.

 • 7 veľkých bitiek – dočkáme sa veľkých súbojov dobra so zlom, ktorých sa zúčastní viac než štandardných 6 – 8 NPCčiek.

• 9000+ objektov – s každým z nich sa bude dať hýbať.

• V každom z hlavných miest si budete môcť kúpiť vlastný dom. V mestách by taktiež mali byť obchody s dekoračnými predmetmi pre váš dom.

• Dej sa bude odohrávať v Cyrodiile, čo je imperiálna provincia, ktorá je súčasťou veľkej pevniny, takže budú v hre prítomné hranice. Väčšinou budú prírodného charakteru (hory, rieky, atď.), niektoré časti budú otvorené, budete cez ne vidieť ďalej, no hra vás pri pokuse tieto hranice prekročiť vráti naspäť so slovami „go away“.

• Caius Cosades – známa postava z Morrowindu zažije v novom pokračovaní come-back, no bude pravdepodobne jediná.

• Budete si môcť kupovať psy, ktoré vám budú robiť spoločnosť.

• Nový systém boja – súboje prešli veľkou zmenou a vyzerá to tak, že zmenou k lepšiemu. Zbrane budú mať len jeden ukazateľ sily (v Morrowinde ste mali chop, slash, thrust), no používanie rôznych útokov bude mať na rozdiel od Morrowindu paradoxne oveľa väčší zmysel. Základom je „normal attack“, čo je úplne klasický útok, ak však vo vhodnom momente počas normálneho útoku znovu kliknete, zaútočíte druhou stranou zbrane, takže môžete robiť akési kombo útoky. Ďalšou možnosťou je tzv. „power attack“, ktorý bude potrebovať viac času na vykonanie, spotrebuje viac staminy, no v konečnom dôsledku uberie viac životov. Ďalšou dôležitou črtou je aktívny blok. Blokovať budete môcť štítom ale aj zbraňou. Ak zblokujete nepriateľov útok, tak sa jeho zbraň odrazí a on bude na chvíľku zraniteľný (to isté platí aj pre vás). Na to, aby ste mohli používať mágiu, sa už nebudete musieť prepnúť do špeciálneho módu, kúzliť sa bude dať kedykoľvek počas súboja, ak však budete mať aspoň jednu ruku voľnú. Z toho všetkého sa dá vyvodiť jeden dôležitý záver, a síce, že súboje budú oveľa zábavnejšie, pretože sa budete musieť brániť blokovaním, hľadať vhodnú chvíľu na útok, poprípade to všetko podporovať mágiou. Nový systém A.I. u NPCčiek zavádza bojové profily, takže rôzni nepriatelia budú bojovať rôznym spôsobom. Niektorí budú viac agresívnejší, iní si budú viac kryť chrbát, atď.

• Aktívny lockpicking – ak sa pokúsite v Oblivione vypáčiť zámok, bude na vás čakať jednoduchá minihra, ktorú budete musieť vyriešiť. Ostáva však aj druhá možnosť, a tou je automaticky vypáčiť zámok v závislosti na úrovni vášho skillu. To znamená, že ak budete v danej minihre dobrý, môže sa vám podariť vypáčiť aj zložitejšie zámky, všetko ostáva na šikovnosti hráča.

• Nový systém presviedčania – ak budete chcieť NPC k niečomu donútiť, poprípade zlepšiť jeho postoj voči vám, taktiež vás bude čakať minihra, v ktorej budete musieť sledovať pohyby tváre (u khajitov pohyby uší) a rozhodnúť sa tak, čo na daného človeka najlepšie pôsobí. Pozor, v E3 demo prezentácii ste mali možnosť niečo podobné vidieť, no v konečnej verzii hry môžete očakávať iný systém, pretože Bethesďáci ho zmenili.

• Interaktívne väzenie – ak sa dostanete do väzenia, budete z neho musieť naozaj utiecť (ukradnúť kľúč strážnikovi, poprípade rozpútať bitku medzi väzňami).

• Vampirizmus – bude premyslenejší a doladený tak, aby ste mali možnosť bez problémov hru dohrať, vlastne budete môcť bez problémov vykonávať takmer všetky činnosti. Všetko bude závisieť na dennom prísune krvi, ak jej budete mať dostatok, nik nespozná, že ste vampír, dokonca nebudete mať ani problém so slnečnými lúčmi.

• Vzdávanie sa – súboje už nebudú nutne končiť smrťou. Ak pri súboji s NPC postavou zistíte, že na ňu jednoducho nemáte, tak sa budete môcť vzdať. Samozrejme to nepriateľ nemusí vždy prijať a myslím, že taký medveď bude mať na to jasnú odpoveď. Takú istú možnosť budú mať aj NPCčka, takže ich osud bude po ich porážke vo vašich rukách.

• Väčšie možnosti pri postupe v gildách – ak sa dopracujete až na post šéfa gildy, dostane sa vám privilégia povyšovania členov gildy, poprípade prijímania členov nových, atď.

• Systém rýchleho cestovania – do veľkých miest sa budete môcť dostať obyčajným kliknutím, čo značne urýchli cestovanie po svete. No do ostatných končín sa budete musieť dostať pekne po svojich (poprípade na koni).

• Varenie – nebude v hre prítomné ako samostatný skill, no budete si môcť uvariť rôzne veci a doplniť si tak zdravie či staminu.

• Štatistiky – podobne ako v GTA: San Andreas budú v Oblivione štatistiky o rôznych činnostiach, ktoré vykonáte: počet vysatých ľudí (za vampíra), zabitých NPC, ukradnutých predmetov, atď.

 

Prvky, ktoré v hre nebudú:

• Postava nebude starnúť a vek nebude mať vplyv na žiadne činnosti v hre.

• Banky.

• Plášte.

• Deti.

• Cliff Raceri.

• Výroba zbraní a brnení.

• Uzamykanie dverí.

• Mark a Recall.

• Levitácia.

• Vymodelované fúzy a brada, váš hrdina bude môcť maximálne vyzerať zarastene, no Gandalfa sa pravdepodobne nedočkáme.

• Súboje na koni.

• Nové rasy.

• Kopije.

• Nebudete môcť spať v dungeonoch, spánok bude možný v zásade len na posteliach.

• Vrhacie zbrane.

• NPC, ktoré vám budú kradnúť veci.

• Ničenie terénu.

• Vlkodlaci, medveďodlaci a všetci ostatní dlaci. (to by mohol riešiť datadisk, na ktorý sa už teraz všetci tešíme :) - pozn. Slavatar)

• Multiplayer.

 

Prvky, ktoré sa zvažujú:

• Vyrážanie dverí pomocou zbraní.

• Zbrane typu „flail“ (ťažká kovová guľa prichytená na reťazi, bohužiaľ som nevedel nájsť normálne znejúci slovenský ekvivalent).

• Hodiny, ktoré budete môcť nosiť so sebou počas hry.

• Draci – táto možnosť je veľmi málo pravdepodobná, ale nie nemožná.

• Žoldnieri – NPC, ktoré budú za určitú finančnú podporu bojovať po vašom boku.

• Realistický pohyb oblečenia – ak ostane čas.

• Realistické potápanie – je možné, že predmety sa budú do vody realisticky potápať.

Takže to bol vyčerpávajúci súhrn azda všetkých dostupných informácií, ktorý som vám mohol poskytnúť vďaka Bethesďáckemu fóru. Na tom môžete mimochodom nájsť linky na niektoré vzácnejšie videá, napríklad z tvorby postavy, prechádzky dungeonom a lockpickovania zámku. Oficiálny dátum, kedy by sa hra mala dostať do obchodov, je zatiaľ neznámy, vydavateľ uvádza len prosté „early 2006“, mnohé známe a kvalitné webové magazíny už však poskytujú presnejšie údaje. Väčšina z nich sa zhoduje na marci, s číslami ako 21 či 30, zazrel som dokonca aj dosť pesimisticky vyznievajúci 28. apríl. Čomu budete veriť vy, je len na vás.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

TECH_FM

NASA oznámila obrovský objav, prečo sú vedci takí nadšení

Veď je to „len“ ďalšia hviezdna sústava. Tak prečo toľko kriku? Vysvetľuje podcast TECH_FM.

Pluto a jeho mesiace budú oficiálne ríšou mŕtvych

Nové názvoslovie pre systém trpasličej planéty sa inšpiruje aj mytológiou.

Slovák vymyslel klávesnicu na písanie vo virtuálnej realite

PunchKeyboard nenaruší zážitok z virtuálneho prostredia pri zadávaní textu.

Je vám naponáhlo? Appka prezradí, kde je najbližší voľný záchod

Japoncom sa už nestane, že kým stoja v rade na WC, iné kabínky v dosahu chôdze sú prázdne.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 242
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 979
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 020
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 285
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 267
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 717
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 335
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 542
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 809
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 642

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop