Londýn 19. januára (TASR) - Britský maloobchodný reťazec Tesco sa chystá uviesť na britský trh službu telefonovania cez internet za veľmi nízke ceny. Zvyšuje tak tlak na operátora British Telecom Group a rozširuje svoje pôsobenie v sektore telekomunikácií.
Najväčšia sieť supermarketov v Británii už prevádzkuje pevné linky, mobilnú komunikáciu aj internet. Novú službu určenú pre používateľov širokopásmového internetu, ktorých je v krajine asi 8,1 milióna, budú zákazníci platiť v závislosti od prevolaného času. Tesco teda neplánuje zaviesť paušálny mesačný poplatok ako niektorí konkurenční poskytovatelia telefonovania cez internet, ktorí využívajú technológiu prenosu hlasu cez internet (VoIP). Za 19,97 GBP, v prepočte asi 1 090 Sk, si v niektorom z 350 vybraných predajní Tesca kúpia handset, zapoja ho do počítačov, zaregistrujú sa online a môžu začať.
Partnerom Tesca pri poskytovaní tejto služby je austrálska spoločnosť Freshtel. Ako tvrdí reťazec, ceny za službu budú ďaleko nižšie ako konkurenčné. Plánuje si účtovať 2 pence za minútu hovoru na pevnú sieť, kým hovory s inými používateľmi služby Tesca budú zdarma. Hovory na britské mobily budú stáť 10 pencí za minútu, kým do USA, Kanady a Austrálie 2 pence. Pre porovnanie, hovor v špičke na pevnú linku v Austrálii s British Telecomom stojí 24 pencí za minútu, uviedlo Tesco.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 GBP = 54,603 SKK)