och prostredníctvom internetu, uviedol Microsoft.
Microsoft a IBM súperia o nadvládu na trhu v predávaní firemných správ, ktorého obrat dosahuje ročne 2,8 miliardy dolárov.
Popri elektronickej pošte e-mailu ponúkajú tieto nástroje tiež publikovanie informácií na internete, elektronické kalendáre a systémy umožňujúce správu projektov.
Obidve firmy chcú mať hlavné slovo v definovaní toho, ako budú webové služby spolupracovať v budúcnosti. Bitka medzi Exchanges a Lotus Notes trvá viac ako dekádu a analytici sa zhodujú na tom, že Microsoft získal na trhu podnikových e-mailov leví podiel.
IBM sa ale pokúša zmeniť situáciu tým, že investovalo do novej sady webových nástrojov IBM Workplace. Tá podnikovú spoluprácu cez internet uľahčuje. Microsoft sa chystá rozšíriť ponuku terajších Windows SharePoint Services o tri ďalšie aplikácie, ktoré budú podobné populárnym aplikáciám programu Lotus.
Analytik Matt Cain z agentúry Gartner dodáva, že Microsoft v niekoľkých posledných rokoch zvyšoval svoj podiel na trhu o niekoľko percentných bodov ročne. Cain predpokladá, že tento trend bude pokračovať.
Agentúra Radicati Group vlani odhadovala, že program Microsoft Exchange bude na konci roku 2005 používať 126 miliónov klientov. Softvér Domino od IBM, ktorý je základom Lotus Notes, mal podľa odhadu Radicati 88 miliónov používateľov, napísala agentúra Reuters.