Kto je skutočným víťazom?

Počet zhliadnutých webových strán je momentálne jediným kritériom, podľa ktorého sa môžu objektívne porovnávať jednotlivé slovenské internetové servery – skutočnú popularitu jednotlivých projektov však takto merať nemožno. Množstvo prezretých stránok ...

Počet zhliadnutých webových strán je momentálne jediným kritériom, podľa ktorého sa môžu objektívne porovnávať jednotlivé slovenské internetové servery – skutočnú popularitu jednotlivých projektov však takto merať nemožno. Množstvo prezretých stránok totiž nehovorí o tom, koľko ľudí server používa, ale len to, koľko dokážu používatelia toho-ktorého servera „naklikať“.

Na problematickosť rebríčka poukazuje aj stabilná prvá pozícia Azet-u, ktorý však rozhodne nie je kráľom slovenského internetu – len ponúka služby, pri ktorých musia používatelia klikať omnoho častejšie, ako pri vyhľadávaní alebo čítaní správ.

Tieto problémy by mala odstrániť nová technológia auditovania iDot, ktorá už servery nehodnotí podľa zobrazených stránok, ale podľa počtu používateľov. IDot sa už niekoľko mesiacov testuje a výsledky sa zverejňujú zároveň s doterajším iAuditom.

Podľa iDotu v januári 2002 s veľkým odstupom vedie portál Zoznam. Za ním sa umiestnil Superzoznam, ďalej Markíza a Azet a prvú päťku uzatvára SME. Za šiestym Atlasom sú dva poštové servery Post a Pobox, ďalej ďalší portál Centrum a na konci prvej desiatky Funny. Takéto poradie pravdepodobne oveľa lepšie odráža skutočnú situáciu na slovenskom internete, pričom z prvej desiatky iAuditu v novom prieskume už chýba len Wanadoo.

Samozrejme, aj toto stanovovanie poradia je stále skôr hrou o prestíž, než metódou na hodnotenie úspešnosti jednotlivých projektov. Príkladom môže byť súboj návštevnosti medzi SME a Markízou, v ktorom už dnes Markíza dominuje. Kým však SME.sk z inzercie pokrýva prakticky všetky náklady na svoju činnosť, Markíza.sk je pravdepodobne vysoko stratová. Obrovské percento návštevníkov Markízy navyše tvoria ľudia využívajúci jej bezplatnú SMS-bránu, čo je výnimočne atraktívna, no pre prevádzkovateľa aj výnimočne drahá služba. Náklady na túto službu nemusia byť dlhodobo udržateľné, a tak sa skutočný výsledok súboja o miesto slovenskej internetovej spravodajskej jednotky dozvieme, až keď bude SMS-brána zrušená alebo Markíza začne zverejňovať údaje o jej návštevnosti.

Veľmi pochybná je aj úspešnosť veľkých portálov Atlas a Centrum – kým ich materské portály v Českej republike patria stabilne do prvej trojky, na Slovensku sa im zatiaľ v počte používateľov nepodarilo ohroziť vedúci tandem Zoznam – Superzoznam a o pozíciu v rebríčku musia tieto veľké a zatiaľ stále dotované portály potupne bojovať s oveľa menšími stránkami ako Funny, Post či Pobox.

Šieste miesto Atlasu a deviate miesto Centrumu je preto možné považovať za neúspech týchto portálov, kým desiate miesto Funny znamená pre donedávna malý amatérsky zábavný server s úzkou skupinou používateľov za prenikavý úspech. (rha)

www.idot.sk

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Podnet proti Kotlebovi? Krok, ktorý musel prísť

Návrh na zrušenie ĽSNS je normálnou obrannou reakciou spoločnosti, nech sú jej nositelia akokoľvek nedôveryhodní.

Neprehliadnite tiež

Rozlúštili kód, ktorým Volkswagen klamal pri emisiách

Ak by niekto analyzoval kód dostupný na webe, celá aféra mohla prasknúť už pred niekoľkými rokmi.

Kto klope pri dverách? Nový domový alarm rozpozná kamerou autá

Senzory ktoré snímajú pohyb, zvuk či rozpojenie kontaktov už nestačia. Doba pýta viac detailov.

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

Google vie, či ste v obchode nakúpili, čo ste videli v reklame na webe

Nové analytické nástroje sledujú v dátach vaše nákupné správanie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 408
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 647
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 300
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 218
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 126
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 284
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 117
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 063
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 297
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 292