Fired Up - masová deštrukcia aut

Železná pani vládne krutou rukou v krajine, ale to všetko len do doby, kedy po slobode túžiaci ľudia povstanú a rozhodnú si vybojovať svoju slobodu späť. A ty, hrdina, ty budeš stáť v ich čele a pomáhať s ich ťažkým údelom.

Fajn, príbeh sme si s radosťou rozviedli v úvodnom odstavci, čo vôbec nebýva zvykom, ale pri popise arkád sa toho príliš veľa ani vymyslieť nedá. Navyše je celá zápletka akčnej hry Fired Up rozprávaná za pomoci textu, bez akýchkoľvek videí, čo je prinajmenšom podivuhodné a archaické. Na PSPčko sa dal očakávať nával jednoduchých, alebo ak chcete konzumných, arkád, ktoré sa zvezú na prvotnom ošiale a nadržaný hráč investuje do kadejakej blbosti. Nie, že by bol Fired Up zlou hrou, to rozhodne nie, len sa pripravte na akciu, akciu a nič iné, než akciu na štyroch kolesách.

Ako som už spomínal, príbeh hry sa príliš neoplatí všímať a pokojne som ho odklikával a vôbec mi jeho absencia nevadila. Ono Fired Up treba brať ako arkádu (ja viem, opakujem sa, ale ako vám to mám vtĺcť do hlavy?), ktorú vytiahnete na hodinku, dve a príjemne zabijete čas. Niekedy ďaleko v budúcnosti, v jednej krajine musíte oslobodiť nevinných ľudí spod nadvlády...zííív. Škoda-preškoda, z automobilu po celý čas nevystúpite a tak nám zostáva behanie po mape, zbieranie extra hviezdičiek (za 7 kusov dostanete novú zbraň), plnenie klasických úloh i špeciálnych. To všetko môžete robiť v ľubovoľnom poradí, nič vám nebráni v odkrývaní tajov mapy alebo ničeniu protivníkov. Červené puntíky na radare vymažete z povrchu okupovaného aktivovaním spúšte jednej z dvoch zbraní – jedna s neobmedzeným množstvom munície a druhá špeciálna, ktorú vezmete (rovnako ako štíty alebo zdravie) na mape po prejdení príslušnou rotujúcou ikonou. Jednoduché ako facka, jasné ako facka. To myslím takú poriadnu otcovskú. 

Trochu si ešte zaštebocem o možnostiach hrania, aby ste mali dnes čo čítať a neťahalo vás to na konkurenčné weby. Spomínané žlté hviezdičky slúžia ako update vášho arzenálu zbraní, čiže sa v ponuke sekundárnych zbraní objaví nová, ktorú môžete na mapke nájsť. Lenže ono je len zopár jagavých vecičiek rozhodených na voľne prístupných miestach, ostatné musíte hľadať a pokúšať sa dostať na ťažšie prístupné miesta. Prídete na praktické využitie rôznych skokanských mostíkov a podobne. Špeciálne misie vlastne nie sú ani extra úlohami, pretože sa ich motív neustále opakuje – zneškodniť v danom časovom limite X protivníkov. Suma vybuchnutých vozov sa postupne zvyšuje a je to síce malá, no vcelku vtipná zábavka. Na záver som si nechal popis klasických levelov. Väčšinou musíte v časovom obmedzení niekam dôjsť, niečo nájsť, odfotografovať, pozbierať, zničiť, ochrániť, ale nezahynúť. Nič prekvapujúce, no od anonymnej arkády človek ani viac čakať nemá.

Jednotlivé zbrane ničím nevybočujú z priemeru a darmo ste dúfali v nejakú originálnu vec – navádzané rakety, míny, granáty, zväzok viacerých rakiet (nenavádzané strely) a podobná zmeska rozhodne neprekvapí. Primárny guľomet je v porovnaní s ostatnými zbraňami menej účinný, avšak nekonečná zásoba munície z neho robí adekvátnu náhradu pri minutí sekundárnych striel. Cestou za víťazstvom narazíte na mnoho obrnených i ľahkých vozidiel, niektoré buginy skolíte bez problémov, tanky však budú robiť problém každému. Ale znovu musím pripomenúť - nič nové tu nehľadajte.

GRAFIKA 7 / 10
Zo začiatku sme mali otvorené ústa nad každým grafickým efektom, ktorý na nás príťažlivo mrkal z výborného displeju, lenže všetko raz omrzí. Rovnako sú na tom výbuchy, plynulé animácie alebo príjemne pôsobiace prostredie. Všetko je to namaľované a rozpohybované výborne, no to sme už videli a viac na nás zapôsobí kvalitnejší dizajn úrovní, v tomto prípade miest. Šedé, vojnou zničené mestečko má ten správny depresívny šmrnc len zo začiatku, potom natrafíte na neustále sa opakujúce textúry alebo budovy. Ľadová krajina obsahuje síce viacero prevýšení, no darmo môžem nadávať na jednoduchosť. Vyzerá to fajn, s rozlohou máp som spokojný, avšak na detaily si jednoducho potrpím. A chcem viac predmetov na mapách, chcem trochu života v prostredí.

INTERFACE 8 / 10
Ovládanie si pokojne tyká s užívateľsky príjemným interfejsom. Pohyb vozidla + nezávislé strieľanie z jednej, či druhej zbrane, plus špeciálne tlačidlo na akciu. Nič viac nepotrebujete a nič viac vám ani chýbať nebude.

HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Fired Up som hrával približne týždeň vo vlaku a bol to vskutku výborne "zabitý" čas. Súboje boli občas nudné, niekedy sa predstavila v plnej kráse frustrujúca obtiažnosť, no v konečnom dôsledku nemôžem byť inak, než spokojný. Autá hrajú v hre dôležitú úlohu, ale s kľudným svedomím si môžete za vozidlá dosadiť panáčikov a mali by sme tu adrenalínovú strieľačku. Rovnako by sme mohli postupovať s lietadielkami alebo plyšovými zajačikmi od zástupu našich obdivovateliek. Jednoduchý princíp idem-strieľam ma však dokázal udržať v sústredení vždy len niekoľko desiatok minút. Nie je to chyba konceptu, ale tvorcov, že v hre nenájdete žiadne detaily, minihry, či čokoľvek, čo by sa pokúšalo odlíšiť od po celý čas predvádzaného stereotypu. To je najvýraznejšia chyba hrateľnosti a celej hry zároveň. Jednoduché typy úloh sa síce opakujú, no postupom času si nájdete náladu na každý z nich. Fired Up však treba dávkovať obozretne, aby nedošlo k zaspaniu od slečny (len slečny, veď kto by ju chcel za zákonitú manželku, všakže) nudy. Nezachráni to príbeh, ani fotorealistická grafika, máme tu len akciu, drsnú akciu a musí to byť vaša šálka kávy, inak sa obaríte. A to nepekne. Dosť však metafór, poďme ďalej.

MULTIPLAYER
Hra ho obsahuje, nemal som však možnosť ho odskúšať, keďže sa nik s druhým PSPčkom a Fired Up-om v mojej prítomnosti nevyskytoval.

ZVUKOVÉ EFEKTY 5 / 10
Okrem ozvučenia motoru, streľby, nárazoch a výbuchoch toho príliš už počuť nebudete. Dokonca i prezentáciu musíme prejsť, rovnako ako „rozprávač“, tichým mlčaním. Nutnosť čítať texty sa mi nezdá proti srsti, no aspoň náznak snahy o širší zvukový sprievod by rozhodne neuškodil. Takto sa nám to celé zvrháva a zvuky radšej vypnete.

HUDBA 4 / 10
Hudobné spracovanie ide ruka v ruke so ozvučením a mnoho si z nej nepamätám. Opakujúce sa krátke skladby rýchleho tempa sa síce hodia do akčných hier, no musia obsahovať niečo, čím zaujmú, ústredný motív a chytľavé úseky. To všetko žiaľbohu Fired Up chýba a agresívny, do techna zachádzajúci, štýl mi vôbec nevyhovoval. Chvalabohu neznela muzika každú sekundu.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 6 / 10
Príznačným znakom arkád podobného razenia (a je úplne jedno, či beháte po svojich, šoférujete voz alebo lietate na vločkách poletujúcich snehu) je postupne dvíhajúca sa obtiažnosť. Zo začiatku budete hru považovať za brnkačku, úlohy zvládnete systémom „do tretice všetko dobré“ a tak to sa behom niekoľkých desiatok minút prehrniete cez prvú úroveň. Výberom druhej lokácie (tá je prístupná hneď na začiatku, pričom nasledujúce dve ďalšie sa vám odomknú po úspešnom absolvovaní predošlých) začne náročnosť naberať na obrátkach, počet nepodarených pokusov značne narastie a neraz mi ušlo ostrejšie slovíčko. Časové limity začnú byť tesnejšie, protivníci vydržia  viac, no vám stačí menej a všetko to dorazí presnejšia muška nepriateľsky naladených vozidiel. Tie nepobrali mnoho inteligencie a jednoduché algoritmy im prikazujú jedinú vec – ísť vám po krku. Ste jediným možným záchrancom, preto sa nečudujte, že sa vás snaží každý odstrániť. Neúspešné plnenie misií môže vyvrcholiť do znechutenia, no stále máte možnosť vydýchnuť si pri zbieraní hviezdičiek alebo plnenie fired up sekundárnych úloh – vykosiť v danom limite niekoľko nepriateľov. Arkáda ako vyšitá, len si dajte pozor, hra sa dá zvládnuť, no musíte sa sústrediť na každý detail. 

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6 / 10
Pomaličky tu máme záver ďalšej recenzii na PSPčko a akoby obrovská bublina spľasla a originalita odišla ku dverám s menovkou Nintendo DS. Fired Up je tuctová akčná hra, v ktorej ovládate autíčka, strieľate po sebe a to zaliate peknými výbuchmi. Ja si myslím, že len toto nestačí a kupujúci by mohol dostať za svoje peniaze viac. Staršie motívy úspešne fungujú i dnes a ja sa teším každej klasickej arkáde, no treba i niečím zaujať. Nebudem radšej príliš filozofovať, avšak predstavte si rozsiahlejší vozový park, možnosť vystúpiť z automobilu alebo aspoň primitívne RPG prvky. Nič z toho tu nie je. Mám pred sebou číru arkádu a len vy sami zodpovedajte otázku, či je to práve to, čo chcete.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

Vedec z NASA: Či sme vo vesmíre sami, zistíme možno v tomto desaťročí

Vesmírna agentúra objavila planéty podobné Zemi. Môžu mať vodu aj jednoduchý život.

Ukázali nové planéty, ktoré sa podobajú na Zem

Planetárny systém TRAPPIST-1 sa skladá zo siedmych exoplanét.

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 025
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 693
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 303
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 346
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 677
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 532
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 208
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 813
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 547
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 699

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop